Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-12, 01:52
  #13
Medlem
_virus_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkbumbi
Jag har ju sett/läst en 4 - 5 olika recept på Meth, vissa mer exakta och kräver all möjlig labbutrustning etc. Jag ville nämna den här bara för att det lät så löjligt enkelt för att vara sant

Edit: hmmpf, ingen inne på kemiforumet =/

Samma här. Det finns en uppsjö olika recept man har ögnat igenom vid det här laget men alla har de nån detalj som gör att det inte blir det minsta aktuellt att försöka sig på det. Antingen krävs det avancerad labbutrustning, ingredienser som är svindyra/helt okända/stört omöjliga att få tag på, receptet är skrivet med så avancerade termer att man undrar om det ens är rätt alfabet, mer eller mindre uppenbart felaktigt / ser ut att enbart resultera i så giftig sörja upphovsmannen bara kunde komma på...

Detta receptet är det jag fått mest förtroende för hittills. Både för att det faktiskt är skrivet som en detaljerad arbetsbeskrivning under hela processen, och för att det verkar tillräckligt enkelt i sig för att även en tjackis ska kunna ge sig på det, och runtom i USA orsaka explosioner och bränder med sina methlabs
Det kan nog inte understrykas nog att den som ger sig på att tillverka meth hela tiden ska ha i åtanke att det utvecklas brandfarliga gaser under processen...
2005-10-12, 02:09
  #14
Medlem
är du tillräckligt bekant med kemi för att uföra en syntes behöver du inga "recept". (och jag menade inte med att vara besserwisser, vill bara inte att folk skadar sig själva).

Men JO, det är enkelt att tillverka amfetamin/metamfetamin. De flesta droger är faktiskt rätt lättillverkade. Det svåra är att få tag på kemikalierna. sedan blir det alltid bättre med RIKTIGT labutrustning, och då pratar vi om en startkostnad på mellan 5-10000. med andra ord, har man inget genuint intresse av kemin bakom finns det egentligen ingen anledning att tillverka själv eftersom det är billigare att köpa det på gatan. försöker du konkurrera ut hells angels import av polskt tjack lär du få grövre problem än polisen på dig.
2005-10-12, 02:33
  #15
Medlem
_virus_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transistorbarn
är du tillräckligt bekant med kemi för att uföra en syntes behöver du inga "recept". (och jag menade inte med att vara besserwisser, vill bara inte att folk skadar sig själva).

Men JO, det är enkelt att tillverka amfetamin/metamfetamin. De flesta droger är faktiskt rätt lättillverkade. Det svåra är att få tag på kemikalierna. sedan blir det alltid bättre med RIKTIGT labutrustning, och då pratar vi om en startkostnad på mellan 5-10000. med andra ord, har man inget genuint intresse av kemin bakom finns det egentligen ingen anledning att tillverka själv eftersom det är billigare att köpa det på gatan. försöker du konkurrera ut hells angels import av polskt tjack lär du få grövre problem än polisen på dig.


Så sant Jag skulle dock inte tro att det är speciellt många här inne som har såpass stora ambitioner som att konkurrera ut nån från marknaden eller försörja sig på det. Snarare antingen rent akademiskt intresse, eller för att tillverka i liten skala för eget behov och lite förtjänst utöver det för att hålla sina drogkostnader på mer eller mindre +/-0
2005-10-12, 17:48
  #16
Medlem
En god vän till mig(och många andra här på forumet för den delen) har ju som vissa vet en liten "semester" fram till den 28:e(ja han kommer ut tidigare än beräknat ),
och då får vi alla finfina råd i dessa små frågor...han brukar vara behjälplig med sådant som rör kok med kaffepannorna
2005-10-12, 17:53
  #17
Medlem
DrGreenthumbs avatar
att försöka med met kan bli en trevlig resa till himlen då du sprängs med allt, ska man hålla på ska man veta vad man gör, så jag säger så här, lär dig utav nån och inte några skitiga recept från internet.
Your choice
2005-10-12, 17:57
  #18
Medlem
_virus_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
att försöka med met kan bli en trevlig resa till himlen då du sprängs med allt, ska man hålla på ska man veta vad man gör, så jag säger så här, lär dig utav nån och inte några skitiga recept från internet.
Your choice

Tror inte det är så många som har sådana möjligheter...
2007-07-30, 20:15
  #19
Avstängd
mushi_mushis avatar
Efter att ha surfat lite på google för att hitta ett recept till meth så fann jag den här delen på FB...

Citat:

Jag är lite osäker på en del av ingredienserna alltså

* Pseudoephedrine. Är det nån skillnad på det och "vanligt" efedrin som finns att få tag på i stort sett överallt?
* Konstgödsel med ammoniaknitrat är ju klart nog, men vad står 33-0-0 för?
* Startingfluid. Har tidigare hört nåt om att det skulle användas nån sorts startgas för att få fram etyl-etern, men vad är startgas för nånting och inom vilket område används det?
* Red Devil brand Lye. Är det nåt speciellt ämne man är ute efter förutom just lut, eller hur viktigt är det att det är lut av just det märket?
* Liquid fire drain opener. Antar att det är nån sorts propplösare i stil med kaustiksoda, men samma två frågor som ovanstående gäller även här.

Mycket intressant recept, men måttangivelserna var ju sorgligt luddiga. Det är ju rätt stora variationer i innehåll på kopp, burk, flaska, låda och kapsyl liksom... Det enda som faktiskt anges i exakt mängd är ju batterierna

Jag är personligen väldigt nyfiken på hur man mer exakt doserar de olika sakerna, samt svar på ovanstående frågor
Detta är verkligen inte rätt område att göra som kockarna att chansa och improvisera med en nypa sånt, lite sånt, en näve här, en dutt det där...

Pseudoephedrine= ephedrin

Konstgödsel med ammoniaknitrat är ju klart nog, men vad står 33-0-0 för?
33-0-0 betyder helt enkelt 33% N 0% P 0% K och dom som inte är bekant med NPK så betyder det kväve fosfor och kalium och det ingår i dom flesta näringar till växter...

Eftersom att det är näst intill omöjligt att få tag på ren Ether så använder man startgas som också innehåller ether, men man måste separera ethern från resten i sprayburkarna. Det gör man enklast genom att spraya ut innehållet från en startgas burk till en burk och vänta tills det bildas lager av lösning, det översta lagret är ethern.

Du kan inte använda vilket lut som helst. Det får inte innehålla några tillsattser.

Det sista i receptet vet jag inte vad et är men efter lite googlande så kommer man nog få tag på den infon.

Fridens
2007-07-30, 20:39
  #20
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushi_mushi
Efter att ha surfat lite på google för att hitta ett recept till meth så fann jag den här delen på FB...



Pseudoephedrine= ephedrin

Konstgödsel med ammoniaknitrat är ju klart nog, men vad står 33-0-0 för?
33-0-0 betyder helt enkelt 33% N 0% P 0% K och dom som inte är bekant med NPK så betyder det kväve fosfor och kalium och det ingår i dom flesta näringar till växter..

ammoniumnitrat måste du menna! ammoniumnitrat n34
bara läsa http://www.lantmannen.com/webit/bild...7r6GB6caLNCnQ3

men 33?? lite osäker men dom mennar fertilizer= gödningsmedel så dom måste menna Ammoniumnitrat N34

l'nken jag visa är fel på bara gå inn på lantmaännen och sök på ammoniumnitrat N34 så får ni upp det!


mvh // C9

ps: vad för tar du upp en sådan gammal tråd??:ds
2007-07-31, 17:44
  #21
Medlem
Ralf2s avatar
Det där kommer nog inte att fungera. Man måste ha vattenfri flytande ammoniak för att en birch reduktion ska fungera, och inte en vattenlösning av ammoniak som kommer bli resultatet av det där. Dessutom kommer antagligen litiumet att reagera med vattnet.
2008-01-18, 01:40
  #22
Medlem
chemicalbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralf2
Det där kommer nog inte att fungera. Man måste ha vattenfri flytande ammoniak för att en birch reduktion ska fungera, och inte en vattenlösning av ammoniak som kommer bli resultatet av det där. Dessutom kommer antagligen litiumet att reagera med vattnet.

i birch reduktion så ingår det Na(s) i denna syntesen so beskrivdes här så fattas det något steg. är det någon som har andra resept på reduktion utav alkholer i närvare utav amin grupp?
2008-01-18, 01:43
  #23
Medlem
chemicalbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _virus_
Jag är lite osäker på en del av ingredienserna alltså

* Pseudoephedrine. Är det nån skillnad på det och "vanligt" efedrin som finns att få tag på i stort sett överallt?
* Konstgödsel med ammoniaknitrat är ju klart nog, men vad står 33-0-0 för?
* Startingfluid. Har tidigare hört nåt om att det skulle användas nån sorts startgas för att få fram etyl-etern, men vad är startgas för nånting och inom vilket område används det?
* Red Devil brand Lye. Är det nåt speciellt ämne man är ute efter förutom just lut, eller hur viktigt är det att det är lut av just det märket?
* Liquid fire drain opener. Antar att det är nån sorts propplösare i stil med kaustiksoda, men samma två frågor som ovanstående gäller även här.

Mycket intressant recept, men måttangivelserna var ju sorgligt luddiga. Det är ju rätt stora variationer i innehåll på kopp, burk, flaska, låda och kapsyl liksom... Det enda som faktiskt anges i exakt mängd är ju batterierna

Jag är personligen väldigt nyfiken på hur man mer exakt doserar de olika sakerna, samt svar på ovanstående frågor
Detta är verkligen inte rätt område att göra som kockarna att chansa och improvisera med en nypa sånt, lite sånt, en näve här, en dutt det där...

red devil tror jag är fosfor för att göra HI syra
2008-01-22, 06:20
  #24
Medlem
SpiderVeins avatar
Wtf vill man tillverka meth för?? Siktar du på att bli sveriges första exempel på Faces of Meth?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback