Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-20, 15:26
  #1
Medlem
Oskyddat sex i onsdags, mens torsdag, ändå osäker så akut p-piller på fredag, sen dess har jag haft ont i magen, mått illa (spytt) haft diarre. Blivit liiite bättre nu, men har fortfarande "mens" ? Eller ja, blöder iallafall. Och idag är onsdag. Vad händer med mig?
Citera
2015-05-20, 15:38
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringschefen
Grattis till barnet

Idiot. Läs på.

TS: Har du jämn menscykel annars, alltså ungefär lika många dagar mellan varje mens?

Ägglossningen brukar vara två veckor innan mensen så du borde vara helt skyddad naturligt. Jag tror nästan det är 100% omöjligt att du skulle kunna bli gravid en dag innan mens. Dagen efter-pillret kan göra så att du får ont i magen, mår illa och blöder mer, det är mycket som sker i kroppen då man tar ett sådant. Dessutom är ju mensvärk en vanlig biverkning då man har mens. Diarré vet jag inte men det är å andra sidan inte heller ett tecken på graviditet.

Slappna av du. Om nästa mens inte skulle komma eller om du under tiden fram till den får andra symptom så kan du ta ett graviditetstest och ändå vara ute i god tid för medicinsk abort (som är betydligt mildare än den man gör i ett senare skede).
Citera
2015-05-20, 15:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Idiot. Läs på.

TS: Har du jämn menscykel annars, alltså ungefär lika många dagar mellan varje mens?

Ägglossningen brukar vara två veckor innan mensen så du borde vara helt skyddad naturligt. Jag tror nästan det är 100% omöjligt att du skulle kunna bli gravid en dag innan mens. Dagen efter-pillret kan göra så att du får ont i magen, mår illa och blöder mer, det är mycket som sker i kroppen då man tar ett sådant. Dessutom är ju mensvärk en vanlig biverkning då man har mens. Diarré vet jag inte men det är å andra sidan inte heller ett tecken på graviditet.

Slappna av du. Om nästa mens inte skulle komma eller om du under tiden fram till den får andra symptom så kan du ta ett graviditetstest och ändå vara ute i god tid för medicinsk abort (som är betydligt mildare än den man gör i ett senare skede).

Ja, den är jämn, och mensen kom utsatt datum. Men förstår inte varför jag fortfarande har TYP mensvärk och blödningar? :/
Citera
2015-05-20, 22:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orangelama
Ja, den är jämn, och mensen kom utsatt datum. Men förstår inte varför jag fortfarande har TYP mensvärk och blödningar? :/
Effekten av ett akut p piller är exakt vad du beskriver -fullständig utstötning av livmoderslemhinnan dvs mens, normalt förlopp alltså
Citera
2015-05-21, 02:58
  #5
Medlem
Du har precis utsatt din kropp för en påfrestande dos hormoner, vilket ger sig till känna.

Jag föreslår att du försöker sätta dig in i hur hela cykeln funkar, för du verkar inte ha koll som tar ett dagen efter-piller dagen efter att du har fått mens. Du har ju en regelbunden cykel, så det finns ingen anledning att vara osäker.
Citera
2015-05-21, 12:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Du har precis utsatt din kropp för en påfrestande dos hormoner, vilket ger sig till känna.

Jag föreslår att du försöker sätta dig in i hur hela cykeln funkar, för du verkar inte ha koll som tar ett dagen efter-piller dagen efter att du har fått mens. Du har ju en regelbunden cykel, så det finns ingen anledning att vara osäker.


Nej var lite osäker, men människor skrev till mig att det är omöjligt och så, men eftersom jag alltid ska tänka negativt började jag söka djupare i det hela och såg människor som hade blivit det, klart att jag blev jättenojjig och köpte ett dagenefter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback