Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-09-01, 00:54
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Han var väl boss för Solnapolisens kriminalavdelning, frågan är om det bara är dessa år som räknas? Han har varit inblandad i dessa 2 utredningar som inte gick så bra: da Costa 1999 och Azad Junde 1985.

Vi ska heller inte glömma bort det här gamla (misslyckade) fallet från Solna 1997: (FB) Mördad man i Mälaren

Preskriberings-Bosses siffra sjunker snabbt.
känd som snattaren på ica. flertalet gånger påkommen som tjuv där.
Citera
2022-12-09, 07:26
  #26
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Jaha, detta kan verka lite märkligt, men härom året råkade jag hamna framför ett sånt där “true crime” program på tv’n. Det handlade om en kvinna, Barbara Mullenix, som år 2006 hittades mördad vid en “yacht club” i kalifornien . Ett tag var den fd äkta mannen, Bruce, kraftigt misstänkt, men han kunde uppvisa ett starkt alibi pga att han var bortrest i affärer när mordet skulle ha ägt rum. Polisen fick leta vidare och i slutändan visade det sig vara den gemensamma dottern och hennes pojkvän som var de skyldiga.

Nu till det märkliga:

Den här fd äkta mannen, som blev intervjuad i programmet, han var jävligt lik Mark Safarik. Så lik att jag nästan kunde svära på att det var samma person.

Kom nyligen att tänka på detta, när jag såg en intervju med konspirationsteoretikern Ole Dammegård. Han hävdar att många av de personer som syns i media i samband med katastrofer, terrordåd och liknande, i själva verket är så kallade “crisis actors”. Alltså skådespelare som gör sig till spektakel framför tv-kamerorna, så att medierna skall kunna skapa ett lämpligt “narrativ”. Jag fick en tanke: kanske har Mark Safarik en karriär bakom sig som någon sorts extra märklig variant av “crisis actor”?

Ja det verkar ju väldigt långsökt detta men här har ni en Youtube-länk till programmet jag såg:

https://www.youtube.com/watch?v=1MQ3O0cQ0SA

Nu är det ju ett tag sedan “Svenska fall för FBI” gick på tv och kanske är jag inte så tvärsäker längre. Men visst finns det stora likheter?

Dessutom, visst finns det finns det en märklig likhet mellan namnen? Bruce Mullenix, Mark Safarik....

Men kära nån! Inte lik på en fläck. Du har fel på igenkänningscentrum.

Det är sånt här som skapar rykten. Som blir till sanningar. För jävligt.
Jag antar att du inte brukar känna igen folk?
Citera
2022-12-09, 11:25
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Men kära nån! Inte lik på en fläck. Du har fel på igenkänningscentrum.

Det är sånt här som skapar rykten. Som blir till sanningar. För jävligt.
Jag antar att du inte brukar känna igen folk?


Hmm..videon inte tillgänglig

Ja du. Det var bara så att när jag såg programmet, just det här specifika programmet, fick jag så stark känsla att det var Mark Safarik jag tittade på. Det var alltså inte så att jag gjorde någon allmän research om den här Bruce eller nåt. Men det kan givetvis varit inbillning från min sida, jag är inte ute efter att baktala någon.
Citera
2022-12-09, 21:01
  #28
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Hmm..videon inte tillgänglig

Ja du. Det var bara så att när jag såg programmet, just det här specifika programmet, fick jag så stark känsla att det var Mark Safarik jag tittade på. Det var alltså inte så att jag gjorde någon allmän research om den här Bruce eller nåt. Men det kan givetvis varit inbillning från min sida, jag är inte ute efter att baktala någon.

Jag förstår. Min tanke var bara att du var en av många som har svårt att känna igen en person. Men det brukar man ju oftast veta
Citera
2022-12-09, 23:28
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Jag förstår. Min tanke var bara att du var en av många som har svårt att känna igen en person. Men det brukar man ju oftast veta

har du sett videon? Eller har du bara sett bilder på den här Mullenix-killen? Kanske det är anledningen, i så fall, att du inte ser likheten. För jag kan nästan svära på att det var nånting hela hans, hmm... "gestalt" som påminde väldigt starkt om Mark Safarik. Han ÄR faktiskt ganska lik också om man bara ser till ansiktsdragen.

Detta bevisar som sagt ingenting...särskilt. Dock har jag bara blivit mer och mer övertygad på senare år att myndigheterna i USA(Safarik är väl FBI-agent?) håller på med någon sorts märklig verksamhet med att iscensätta händelser med hjälp av massmedierna.

Min förmåga att känna igen människor är väl varken anmärkningsvärt bra eller anmärkningsvärt dålig för övrigt.
Citera
2023-01-29, 22:49
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blutobluto
Bosse-ICA 0-7

(FB) Känd polisman (f.d. polischef) åtalas för stölder från ICA-butik
det är mkt kriminalitet hos krim. förre krimchefen
tommy Lindström dömdes för grovt bedrägeri
lite väl mkt kåranda där 😂😂

https://www.dn.se/arkiv/inrikes/over...ovt-bedrageri/
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback