Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-05-22, 19:06
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luukaas
Någon som minns när NSF tågade igenom Alingsås sent 90 tal eller tidigt 2000? Kommer ihåg jag såg de på nyheterna den tiden då det var, såg ut att vara ett ordentligt drag!
Minns inte vilket årtal Alingsåsdemon var men tror inte att NSF hade grundats än då partiet grundades 1994 och Alingsåsdemon har jag för mig ägde rum tidigare än så och var ett hopkok av folk ifrån lite alla möjliga läger samt väldigt mycket skinnskallar.

Det vi minns mest var T.M:s tal och hyllning med ett fyrfaldigt leve för John Ausonius "Vår älskade laserman".
Citera
2023-05-23, 11:07
  #26
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Minns inte vilket årtal Alingsåsdemon var men tror inte att NSF hade grundats än då partiet grundades 1994 och Alingsåsdemon har jag för mig ägde rum tidigare än så och var ett hopkok av folk ifrån lite alla möjliga läger samt väldigt mycket skinnskallar.

Det vi minns mest var T.M:s tal och hyllning med ett fyrfaldigt leve för John Ausonius "Vår älskade laserman".

Demon var i Sollebrunn och året var 1994. Det var, som du säger, ingen enskild organisation som stod bakom.
Citera
2023-05-23, 15:43
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Demon var i Sollebrunn och året var 1994. Det var, som du säger, ingen enskild organisation som stod bakom.
Hade video ifrån den demon på någon gammal VHS som tyvärr har försvunnit liksom min gamla samlings VHS med massor av de gamla demonstrationerna till Rudolf Hess ära bla den som var i Danmark där bla NSF var närvarande och det blev rejäla kravaller.

Har för mig att NSF mfl höll en minnesmanifestation för Rudolf Hess i typ Trollhättan 97 där det var lite kalabalik också men inte lika illa som det blev i Danmark.
__________________
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-05-23 kl. 15:46.
Citera
2023-05-24, 09:29
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Minns inte vilket årtal Alingsåsdemon var men tror inte att NSF hade grundats än då partiet grundades 1994 och Alingsåsdemon har jag för mig ägde rum tidigare än så och var ett hopkok av folk ifrån lite alla möjliga läger samt väldigt mycket skinnskallar.

Det vi minns mest var T.M:s tal och hyllning med ett fyrfaldigt leve för John Ausonius "Vår älskade laserman".

Tack för infon. Det måste vart 94 kom jag på nu, anyway så var det en stor demo där.
Citera
2023-05-24, 11:34
  #29
Medlem
Psoglavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Har för mig att NSF mfl höll en minnesmanifestation för Rudolf Hess i typ Trollhättan 97 där det var lite kalabalik också men inte lika illa som det blev i Danmark.

Trollhättan var 1996 och första stora demon som NSF anordnade. Några blev dömda för att ha sträckt handen i olaglig vinkel. På den tiden hade NSF fortfarande hakkorset som partisymbol, vill jag minnas. Blev förbjudet något år senare.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback