Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-19, 00:02
  #1
Medlem
W-Zinks avatar
Schism är en naturlag. Det är grundläggande. Det är en drift. Visst? Det är förgreningen som i slutändan förstör. Eller är det rötter? Går schismen bakåt eller framåt?

Schism. Schism. Schism. Schism.

Vad är Schism för dig?
Citera
2015-05-19, 00:14
  #2
Medlem
W-Zinks avatar
Går det att Schisma i oändligheten. Varje schism leder till en ny schism.

Är den första Schismen dödsdomen. Att äta äpplet. (Typexempel) När den första Schismen skapades. Eller kan man reda ut alla schismer genom att schisma sönder allt? Kan man återgå till icke-schism?
Citera
2015-05-19, 00:22
  #3
Medlem
W-Zinks avatar
Finns det en värld som är icke-schism och en som är schism. Det borde finnas två världar.
Om Schism ska existera,

Icke-Schism - Schism
Citera
2015-05-19, 00:40
  #4
Medlem
W-Zinks avatar
Ett träd är en schism. På varje ny gren uppstår det en schism. Hos träden verkar det vara en naturlag. Hos människan också. Är schism ett negativt laddat ord?

En schism det är negativt. Men det kan ses som positivt. Nu har vi tröttnat. Vi Schismar. Istället för att skiljas. Schismas. Haha... Det är i alla fall ett väldigt bra ord. Schism. Det rymmer allt!

Men, ett träd kan inte Schisma i oändligheten. Till slut är grenarna för små. Är trädet fulländat då? Där trädens alla frukter växer. Med kärnor. Och pollen. Där schismen blir att falla från trädet det kommer från.

Schism från världen. Att dö och förmultna. Till vilken nytta. Självförstörelsen är schismens enda bot. Annars är schismen fulländning. Schism är fulländning. Kan ordet schism beskriva världen helt och hållet.

(nej inget meningslöst liv dravel. Jag är bara nyfiken på ordet Schism)
Citera
2015-05-19, 00:44
  #5
Medlem
W-Zinks avatar
Är slutprodukten. I detta fallet. ÄPPLET den fulländade Schismen. Schismen ledde fram till det Guds äpple! All schism. Leder fram till det röda fina äpplet. Frukten är produkten av Schismen.
Citera
2015-05-19, 00:53
  #6
Medlem
W-Zinks avatar
Hittade en intressant text. Om Schism.

Citat:
http://www.newadvent.org/cathen/13529a.htm

Källkritiken får ni stå för. Jag ska läsa nu.
Citera
2015-05-19, 01:49
  #7
Medlem
W-Zinks avatar
Jag blev klok ett tag. Men nu är jag bara trött.


Men vad jag kom fram till. Schism. Ett träds alla schismer är ändå samma schism. Det leder till samma slutmål. En schism kan vara bra.

http://starwars.wikia.com/wiki/First_Great_Schism

Här är en annan Schism. För er Star Wars fans Källkritiken får ni stå för
Citera
2015-05-19, 01:50
  #8
Medlem
Eeehhh... tack?
Citera
2015-05-19, 01:55
  #9
Medlem
W-Zinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Eeehhh... tack?
Var så god
Citera
2015-05-19, 02:10
  #10
Medlem
W-Zinks avatar
Så. Att käka den förbjudna frukten. Given Schism. Men den var nödvändig.
För att bevisa om gud var gud eller en kättare. Heresi
Citera
2015-05-19, 13:46
  #11
Medlem
Kleops avatar
Är jag en schism?
Citera
2015-05-19, 15:31
  #12
Medlem
W-Zinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Är jag en schism?
Ja du är i en schism.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback