Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-01-17, 21:30
  #49
Medlem
Jonipoons avatar
Låt mig gissa - hämnas på en tjej?

Brukar nästan alltid vara så i dessa fall.
Citera
2023-01-17, 22:27
  #50
Medlem
Ja du, behöver du ställa frågan så finns det inget du kan göra. Börja med grunderna eller betala någon professionell som kanske fixar det. Min 4 letter handle är det folk som försöker återställa varje dag utan att lyckas. Med andra ord rätt så omöjligt ifall 2step är aktiverat.
Citera
2023-01-17, 22:32
  #51
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deelicious
Vad menas med dumpar? Hur kan jag hitta kontot jag söker där? Gäller det alla länder? Kan du förklara för en dummie

Vad ska jag skriva i den tråden ? Att jag vill ha instagrams dump?
Det finns mig veterligen ingen publicerad dump av Instagram, därav förslaget att korsreferera mot samma användarnamn från andra dumpar (eftersom du saknar mailadressen). Lite får du allt tänka och läsa på själv.

Den enklare lösningen är förstås att växa lite som människa och inse att sådant där bara är onödigt. Du kommer inte vara lyckligare om ett år för att du kapar någons Instagramkonto idag.
Citera
2023-01-24, 08:06
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Jag hackar instagram varje dag, de krävs dock att man har 2 skrämar , ett tangentbord med autohack, linux kali . Öppna terminalen skriv (sudo su autohack instagram -password-toget <username> ...

Först skaffar du fram email till att börja med och det finns flera metoder för att göra det.

https://www.modash.io/blog/how-to-fi...s-its-not-hard

Sen handlar det om att imitera och lura någon genom sina mail .

https://www.get-notch.com/blog/6-way...agram-accounts

Har som sagt inte personens Mail, men är övertygad om att personen kommer att vara lättlurad. Kan man skicka någon länk via Facebook eller instagram som den öppnar tex?
Citera
2023-01-24, 08:15
  #53
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deelicious
Har som sagt inte personens Mail, men är övertygad om att personen kommer att vara lättlurad. Kan man skicka någon länk via Facebook eller instagram som den öppnar tex?

Men du jag länkade ju till hur man får tag på någons mail.
Om du inte ens lyssnar på instruktionerna , hur ska du då bli en hacker?
Citera
2023-01-24, 08:42
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Men du jag länkade ju till hur man får tag på någons mail.
Om du inte ens lyssnar på instruktionerna , hur ska du då bli en hacker?

Sorry, var lite snabb där.

Det första alternativet fungerar inte då det endast står ”följ” eller ”skicka meddelande” och ingen ”kontakt” på de personer jag vill hacka. Den ena personen har en privat stängd användare och den andra följer jag.

Vilket alternativ skulle du rekommendera då?
Citera
2023-01-24, 09:17
  #55
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deelicious
Sorry, var lite snabb där.

Det första alternativet fungerar inte då det endast står ”följ” eller ”skicka meddelande” och ingen ”kontakt” på de personer jag vill hacka. Den ena personen har en privat stängd användare och den andra följer jag.

Vilket alternativ skulle du rekommendera då?

Jag kan inte rekommendera dig något själv, det finns flera alternativ där även om de första nu inte skulle fungera.
Eftersom jag inte använt phantombuster så kan jag ju inte uttala mig om det.

Men du får skärpa till dig om du så gärna vill lära dig att hacka genom att läsa igenom vad jag skrivit och vad de i länkarna har skrivit.
Jag tror inte du kommer att lyckas även om du nu faktiskt lyckas få tag på email så måste du få resten att faktiskt se trovärdigt ut och ha ett bra system.
Citera
2023-01-24, 09:42
  #56
Medlem
viki99s avatar
Instagram har ju inte CFR på formulären när man väl är inloggad. Men det var ju samma tänk med Facebook. Där slog de på SSL för inloggningen typ 2013.
Citera
2024-01-15, 12:34
  #57
Medlem
Var inne på denna hemsida och där tipsas om användare som hjälper till att få tillbaks hackade konton
legit?

rolltechzofficial at gmail.com

#krishacktech

Citat:
nn
Har du blivit hackad? Jag kan hänvisa dig till någon som hjälpte mig att fixa mitt personliga konto, han gjorde det på några minuter och fick även hackarens IP-adress (avslöjad).
Ta kontakt med roll_techz på Instagram. Du kan också kontakta honom på rolltechzofficial@gmail.com
6 tim
Svara
Dela
nn
Jag föreslår att du kontaktar #krishacktech på Instagram. Han var mjukvaruteknikern som hjälpte mig när jag också hade ett liknande problem.
__________________
Senast redigerad av backvudejaflash 2024-01-15 kl. 12:38.
Citera
2024-01-15, 13:53
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Var inne på denna hemsida och där tipsas om användare som hjälper till att få tillbaks hackade konton
legit?

rolltechzofficial at gmail.com

#krishacktech

Nej, sånt är i princip aldrig legit, använd dig av företagets återställningsmekanismer för att få tillbaka ditt konto, i Instagrams fall https://www.instagram.com/hacked/
Citera
2024-01-15, 16:51
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Nej, sånt är i princip aldrig legit, använd dig av företagets återställningsmekanismer för att få tillbaka ditt konto, i Instagrams fall https://www.instagram.com/hacked/
Nästan så man skäms över att man blir förvånad över att folk inte kommit längre i sin förståelse. Man stöter ju på liknande fall varje vecka. Jaja. Precis som du säger så är alla andra vägar än företagets återställningsmekanismer än sämre väg.
Citera
2024-01-17, 08:12
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sif-Rud
Nu har jag sökt genom hela forumet utan ett enda svar på detta. Tycker inte det hör hemma i instagramtråden heller då detta handlar mer om annat anser jag.

Är det möjligt att hacka instagram? Alltså utan att vara hacker/svinduktig på data?

Tillgång till användarnamn + kodad email kopplat till kontot dvs ex*mpel@ex*mpel.se finns.

Tillgång till surfplatta där instagramkontot varit aktivt finns

Kan qwerty vara det som gör att någon ser lösenord? Eller den sparar väl inte lösen?
Finns en lista någonstans i surfplattan över inlärda ord?

MYCKET tacksam för hjälp.

Allt är möjligt. Men det beror på lite olika faktorer, t.ex. hur oförsiktiga folk är. Tyvärr är det inte ens så enkelt att du kan logga in med bara lösenord. De flesta Meta-applikationer har idag någon form av grundläggande MFA-funktionalitet, dvs att om jag loggar in på mitt instagramkonto via min nya jobbtelefon eller via webbläsaren på jobbet, kommer det skickas en kod till min mail. Om jag försöker logga in på min Gmail från samma (dvs nya) enhet så kommer Gmail be mig öppna YouTube-appen på min mobiltelefon (=redan betrodd enhet) och knappa in koden som finns där.

Så även om folk inte aktivt aktiverat MFA via t.ex Instagram så finns ett visst grundskydd. Så det är, tack och lov, inte helt enkelt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback