Citat:
Ursprungligen postat av
mmmoookkk
Ska renovera mitt badrum i en storstad som är på 2.5 kvm.
Haha! Det är så klart svårt att dra gränsen för vad en storstad är, men en stad på 2.5 kvm är nog ändå inte att betrakta som stor.
Citat:
Detta är alltså för arbetet och allt vad det innebär. Det står dock inte specifierat om det även inkluderar ny WC, handfat osv. Jag gissar det är något jag måste beställa utöver 65K summan som är angiven i offerten. Tänker jag rätt/fel?
Dålig offert. Det är svårt att anta, du behöver kontakta företaget för att få reda på om det är med eller utan material. Men ja, troligen är det utan åtminstone lösa delar som WC, handfat och badrumsskåp.
Citat:
Också nyfiken på att höra om ni tycker det är värt att lägga 8000 kr (som han ville ha) för att sänka taket och köra spotlights? (är det en "bra investering" när man ändå håller på att renovera badrummet?)
Svårt att säga utan att ha sett ditt badrum, men om det vore snyggt så är det rätt tillfälle. Det blir betydligt dyrare att göra senare så klart.
Men, jag är ingen expert,
det viktigaste jag tänkte skriva är: Begär fler offerter! Det är det mest klockrena sättet att se hur de olika firmorna ligger till prismässigt. Utan att se bilder på ditt badrum och utan att veta vad som specifikt ska göras så är det nog omöjligt för alla att ge dig ett säkert svar utifrån denna information. Badrumsrenoveringar är ju generellt dyra men det är oklart om din offert är orimligt dyr. Så kontakta åtminstone två firmor till om du har möjlighet så att du får se om priserna skiljer sig avsevärt eller om alla ligger på ungefär samma nivå. Ditt förhandlingsläge gällande pris och vad som ska ingå blir också betydligt bättre då.