Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-18, 11:18
  #1
Medlem
Hej
Jag har problem med anslutningen till internet. Har en Apple Time Capsule från ca 2011 som fungera bra internt.

Problemet jag har är att den tappar anslutningen mot internat. Allt internt fungerar bra. Dvs jag kan ansluta trådlös till den. Jag har en usb hd och wlan skrivare kopplad som jag kommer åt. Men o sporadiskt tappar den internet access. Jag kopplar en dator direkt till lan uttaget och kan surfa utan problem.

Jag har testat router på jobbet under en dag och den fungerade helt utan problem.

Så därför fel anmälde jag vägguttaget och en tekniker kom hem för att felsöka mitt internet uttag men hittade inget problem.

Så nu är frågan vart problemet är? Kan det vara routen trotts allt eller kan det vara några andra enheter som stör uppkopplingen mellan router och vägguttaget?

Jag kan ingenting om lan och wlan. Men om det skulle vara någon annan enhet som stör så skulle det väll påverka wlanet och inte lanet, eller?

Jag står och väger om jag ska köpa en sån här http://www.netonnet.se/art/koppla-oc...f/209423.4750/ för att utesluta att det är någon el problem. (Är det någon som vet om Apple Time Capsule är extra känslig för el "spikar"?). Eller om jag ska köpa en ny router?

Jag är tacksam om någon kunde hjälpa meg att första vad det kan vara för problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback