Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-06-21, 10:35
  #73
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Det låter bra.


Nej, det gör det inte.


Fortsätt drömma du. Det blir aldrig lagligt. Tro mig.
Såklart det går sätta press på politiker.
Såklart det kommer bli lagligt, dock tar det sin tid.

Vi har USA som nu legaliserar ett antal delstater.
Vi har FN som nu kommer skriva om narkotikakonventionen, som spås öppna för länder att legalisera lätta droger.
Utan att riskera påföljder från FN.

Vågade du inte svara i den andra tråden vad din åsikt baserades på?
Funnit att de som är emot droger och vill forcera denna viljan på andra.
Sällan har ett solid åsikt om varför.
Ofta hälsan som anledningen, eller någon anekdotisk berättelse.
I ditt fall är det nog en konservatism, men det betyder bara att du är emot droger utan att veta om varför(om du nu skyller på den).
Citera
2015-06-21, 10:51
  #74
Medlem
1. Sverige är ett mångkulturellt samhälle, det står tom i grundlagen.
2. Cannabisbruk förekommer i vissa kulturer.
3. Att neka vissa kulturuttryck bryter därför mot grundlagen.
4. Cannabisförbud är därför inte bara olagligt utan ren och skär rasism då det inte värnar om allas lika värde.
5. Vänstern är ofta drogliberala och omhuldar mångkulturen.
6. Vänstern sitter på åsiktsmonopolet i etablissemanget.
7. Få med vänstern på tåget enl ovanstående punkter.
8. Ta daaa!!! Legalisering löst på ett kick!
Citera
2015-06-25, 23:02
  #75
Medlem
Det största hindret mot legaliseringen är inte politikerna, utan folket som svalt "knark är bajs" propaganda och liknande igenom hela sin uppväxt. För dom så är legalisering ett helt motbjudande koncept, dom är helt enkelt totalt indoktrinerade av snutar som kommer till skolan och ljuger om hur om man röker en joint så är banan till heroinberoende säkrad. Ingen har heller gett någon större kontrast till deras åsikter heller så dom tror på fullt allvar det staten sagt att de ska tro.

Det bästa man kan göra är att av-hjärntvätta folket först, sedan så kommer politikerna börja ändra sig då dom ser att det kan finnas politisk vinst istället för politisk förlust i att börja pressa för en legalisering.

Gå inte och tjata på mormor riktigt, men försök att ta upp ämnet och var redo med svar för de flesta invändningarna du kan få mot det. Se också till att ha källor lättillgängliga om dom tjatar om källor på diverse studier. Spendera heller inte någon längre tid på att försöka övertyga någon som tvärbestämt sig att "knark är bajs", har dom redan bestämt sig så är det ju ingen idé att försöka speciellt mycket.

Viktigast av allt: Var hygglig och bli inte sur på kassa argument annars sumpar du chansen och i värsta fall förvärrar deras åsikt. Att konvertera en människa till en mer vetenskaplig syn på cannabis kommer vara långt mycket starkare än att skriva brev till någon lokal partinisse.
Citera
2015-06-26, 01:23
  #76
Medlem
ZEPMPs avatar
Få politikerna och myndigheterna att börja snacka.
De håller ju medvetet käft för att slippa skämma ut sig.
Det här forumet är dött, skulle de snackat hade det inte varit det.
Starta ett drev helt enkelt.
Citera
2015-06-26, 01:28
  #77
Medlem
ZEPMPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auktionisten
De med add/adhd har bara amfetaminpreparat att tillgå och läkare ger för helvete BARN syntetiska amfetaminpreparat som de blir beroende av och snabbt bygger upp tolerans emot!
Ritalin, concerta och benso, det är vad jag kallar "gateway-droger".


Patienter med svåra ångestlidelser och obehandlingsbara depressioner kan i "bästa fall" få benso utskrivet och alkoholister de får antabus.

Alla ovannämnda sjukdomar/plågor kan lindras med hjälp av cannabis, jag tror även att cannabis kan användas som "getaway-drog" för de som är tunga missbrukare.

Att lobba för att denna grupp människor ska få tillgång till cannabis på ett lagligt sätt borde vara absolut första prioritet inom "rörelsen" och att ens drömma om en avkriminalisering/legalisering innan det är på plats är/blir bara för dumt.
Vad menar du? Att man ska ta metylfenidat och cannabis?
Den allmäna uppfattningen inom psykiatrin är att metylfenidat är farligt i kombination med cannabis. Cannabis för ADHD/ADD fungerar bara för vissa, verkligen inte alla. De med ångestproblematik kan få sin ångest förvärrad av cannabis. Dock är jag övertygad om att metylfenidat orsakar minst 10 gånger värre ångest än vad cannabis kan göra göra.

Hur gör vi om de blir såsiga i huvudet?
__________________
Senast redigerad av ZEPMP 2015-06-26 kl. 01:33.
Citera
2015-06-26, 11:44
  #78
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Vad menar du? Att man ska ta metylfenidat och cannabis?
Den allmäna uppfattningen inom psykiatrin är att metylfenidat är farligt i kombination med cannabis. Cannabis för ADHD/ADD fungerar bara för vissa, verkligen inte alla. De med ångestproblematik kan få sin ångest förvärrad av cannabis. Dock är jag övertygad om att metylfenidat orsakar minst 10 gånger värre ångest än vad cannabis kan göra göra.

Hur gör vi om de blir såsiga i huvudet?
Ökad ångest, kan jag nog säga är i direkt korrelation med THC.
Minskar man THC och ökar CBD, så ska man inte få en ökad ångest.
Sen blanda två mediciner, kanske man ska undvika i detta fall.
Citera
2015-06-27, 18:04
  #79
Medlem
YolandiVissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Vad menar du? Att man ska ta metylfenidat och cannabis?
Den allmäna uppfattningen inom psykiatrin är att metylfenidat är farligt i kombination med cannabis. Cannabis för ADHD/ADD fungerar bara för vissa, verkligen inte alla. De med ångestproblematik kan få sin ångest förvärrad av cannabis. Dock är jag övertygad om att metylfenidat orsakar minst 10 gånger värre ångest än vad cannabis kan göra göra.

Hur gör vi om de blir såsiga i huvudet?

Jag har hört att i Colorado så finns det olika strains för olika besvär. T.ex en strain för manodepressivitet och en för ångest. Men det är klart att det inte funkar på alla men säkert för fler än vad man tror.
__________________
Senast redigerad av YolandiVisser 2015-06-27 kl. 18:06.
Citera
2015-06-27, 18:06
  #80
Medlem
YolandiVissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEPMP
Få politikerna och myndigheterna att börja snacka.
De håller ju medvetet käft för att slippa skämma ut sig.
Det här forumet är dött, skulle de snackat hade det inte varit det.
Starta ett drev helt enkelt.

Hur får man dem att börja snacka då? Tips? Än så länge ser jag bara Piratpartiet som har tagit narkotikapolitiken på mer allvar..
Citera
2015-06-27, 18:11
  #81
Medlem
YolandiVissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riilu
Det största hindret mot legaliseringen är inte politikerna, utan folket som svalt "knark är bajs" propaganda och liknande igenom hela sin uppväxt. För dom så är legalisering ett helt motbjudande koncept, dom är helt enkelt totalt indoktrinerade av snutar som kommer till skolan och ljuger om hur om man röker en joint så är banan till heroinberoende säkrad. Ingen har heller gett någon större kontrast till deras åsikter heller så dom tror på fullt allvar det staten sagt att de ska tro.

Det bästa man kan göra är att av-hjärntvätta folket först, sedan så kommer politikerna börja ändra sig då dom ser att det kan finnas politisk vinst istället för politisk förlust i att börja pressa för en legalisering.

Gå inte och tjata på mormor riktigt, men försök att ta upp ämnet och var redo med svar för de flesta invändningarna du kan få mot det. Se också till att ha källor lättillgängliga om dom tjatar om källor på diverse studier. Spendera heller inte någon längre tid på att försöka övertyga någon som tvärbestämt sig att "knark är bajs", har dom redan bestämt sig så är det ju ingen idé att försöka speciellt mycket.

Viktigast av allt: Var hygglig och bli inte sur på kassa argument annars sumpar du chansen och i värsta fall förvärrar deras åsikt. Att konvertera en människa till en mer vetenskaplig syn på cannabis kommer vara långt mycket starkare än att skriva brev till någon lokal partinisse.


Ja. Allt det där gör jag hela tiden men börjar helt ärligt att tröttna på att höra och se mig själv skriva i försvar. Något har jag åstadkommit med iaf. Men jag vill gärna vidare. Känner mig inte nöjd. Måste vidare till nästa nivå.
Citera
2015-06-27, 18:26
  #82
Medlem
YolandiVissers avatar
Att folk ser marijuanan mer gör nog också mer än vad man tror. Det har precis samma effekt som reklam och sätter sig i det undermedvetna. Ni som är duktiga på grafitti, gå ut och gör schyssta Maja-motiv. Ha på er kläder med Maja-tryck osv. Göm er inte. Visa ert Sanna jag. Det vi sannerligen är!
__________________
Senast redigerad av YolandiVisser 2015-06-27 kl. 18:33.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback