Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-28, 20:01
  #73
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Svaren tryter och tystnaden tätnar.

Vad säger du Artur Dent? Hade du mer att tillägga eller skall jag anse att vår diskussion är över?

Nej jag har redan fört fram vad jag tycker om intervjun, om att den alls gjordes och om Ursula. Personangreppen du ägnar dig åt vill jag heller inte ödsla tid på och vad gäller själva detaljfrågorna så har de väl redan, som du själv var väldigt noga med att påpeka, redan diskuterats i andra trådar, och dessutom är jag alldeles för dåligt påläst för att diskutera med en förintelsefanatiker av din dignitet.
Citera
2015-07-28, 21:02
  #74
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Nej jag har redan fört fram vad jag tycker om intervjun, om att den alls gjordes och om Ursula.

Dåså ber jag att få tacka!
Citera
2015-07-28, 22:42
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
dessutom är jag alldeles för dåligt påläst

Det är väldigt ofta så med folk som förnekar förintelsen och påstår att det inte finns några bevis.

Förintelseförnekare vet ju inte vad det är de förnekar. För de har inte brytt sig om att sätta sig in i all fakta.
__________________
Senast redigerad av Laughlines 2015-07-28 kl. 22:54.
Citera
2015-07-29, 17:22
  #76
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Dåså ber jag att få tacka!


Var så god?

Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Det är väldigt ofta så med folk som förnekar förintelsen och påstår att det inte finns några bevis.

Förintelseförnekare vet ju inte vad det är de förnekar. För de har inte brytt sig om att sätta sig in i all fakta.

Så jag är förintelseförnekare? Beror det på att jag tyckte intervjun var intressant? Var har jag påstått att det inte finns några bevis? Det krävs verkligen inte mycket för att få epitet som "förintelseförnekare" och "nazist" kastade på sig bland fanatiker som du själv. Tyck exakt som jag eller va nazist liksom.

Det här med att du citerar genom att klippa av både början och slutet av meningen och behåller de ord som passar din agenda, beror det på att du är så påläst att du inte behöver bry dig om saker som hederlighet och ärlighet?
Citera
2015-07-30, 02:50
  #77
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Så jag är förintelseförnekare?

Av någon anledning så fick jag för mig detsamma.
Men visst har även jag haft fel.

Nåväl, för att räta ut alla frågetecken så undrar jag:
Tror du att Förintelsen ägt rum ungefär som den officiella historieskrivningen vill göra gällande, eller är du i samma gäng som de som förnekar?
Det brukar ju hänga ihop om man gillar videos som tråden handlar om.

/VV
Citera
2015-08-02, 12:36
  #78
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Av någon anledning så fick jag för mig detsamma.
Men visst har även jag haft fel.

Nåväl, för att räta ut alla frågetecken så undrar jag:
Tror du att Förintelsen ägt rum ungefär som den officiella historieskrivningen vill göra gällande, eller är du i samma gäng som de som förnekar?
Det brukar ju hänga ihop om man gillar videos som tråden handlar om.

/VV

Ämnet i tråden är inte åsiktsregistrering av Arthur Dent, men du kanske kan svara på huruvida man blir, i förintelsefantikernas ögon, förintelseförnekare för att man tycker intervjun är intressant.
Citera
2015-08-02, 14:02
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ämnet i tråden är inte åsiktsregistrering av Arthur Dent, men du kanske kan svara på huruvida man blir, i förintelsefantikernas ögon, förintelseförnekare för att man tycker intervjun är intressant.

Du skrev att Ursula var modig som sade det hon sade. Då uppfattade jag det som att du trodde att det hon sa var korrekt och inte visste om att det var skitsnack. Vilket varmluft med all tydlighet har visat.

På vilket sätt är jag en fanatiker? Jag stör mig på historieförvanskningen som framför allt nynazister (men även vanliga konspirationsteoretiker) ägnar sig åt och skriver därför ibland några inlägg på Flashback.
Citera
2015-08-02, 14:04
  #80
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Ämnet i tråden är inte åsiktsregistrering av Arthur Dent, men du kanske kan svara på huruvida man blir, i förintelsefantikernas ögon, förintelseförnekare för att man tycker intervjun är intressant.

Du kan dock inte motivera vad det är som är intressant med denna video. Du har sagt vad du ville ha sagt. Den är intressant, Ursula framstår som varken dum eller naiv och som lök på laxen sändes detta i nationell television. På basis utav enbart detta ger det an en klang om att du är förintelseförnekare. Alla som skulle komit fram till mig på stan och påstått att Ursula video är intressant hade jag (efter att skrattat en stund) varit idel öra för att förstå motiveringen. Men det vill du inte. Du vill bara ha sagt att videon är intressant. Men ok, tack för den informationen.

Varför är denna video intressant Arthur Dent?

Eller skall du fortsätta med att skälla på allt och alla för att du inte får vara ett fan av Ursula ifred?
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-08-02 kl. 14:06.
Citera
2015-08-02, 14:24
  #81
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Du skrev att Ursula var modig som sade det hon sade. Då uppfattade jag det som att du trodde att det hon sa var korrekt och inte visste om att det var skitsnack. Vilket varmluft med all tydlighet har visat.

På vilket sätt är jag en fanatiker? Jag stör mig på historieförvanskningen som framför allt nynazister (men även vanliga konspirationsteoretiker) ägnar sig åt och skriver därför ibland några inlägg på Flashback.

Nja, oavsett om det Ursula säger stämmer eller inte tycker jag det är modigt att säga det i nationell tv, hon gör ju det med vetskapen om att eventuellt fängelsestraff är en realitet. Att jag kallar dig fanatiker beror på att du är väldigt snabb på att sätta etikett på människor, alla måste delas in i fack om de inte tycker som du, känns lite som fanatism.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Du kan dock inte motivera vad det är som är intressant med denna video. Du har sagt vad du ville ha sagt. Den är intressant, Ursula framstår som varken dum eller naiv och som lök på laxen sändes detta i nationell television. På basis utav enbart detta ger det an en klang om att du är förintelseförnekare. Alla som skulle komit fram till mig på stan och påstått att Ursula video är intressant hade jag (efter att skrattat en stund) varit idel öra för att förstå motiveringen. Men det vill du inte. Du vill bara ha sagt att videon är intressant. Men ok, tack för den informationen.

Varför är denna video intressant Arthur Dent?

Eller skall du fortsätta med att skälla på allt och alla för att du inte får vara ett fan av Ursula ifred?

Men det har jag ju motiverat i flertalet inlägg.

Citat:
"Alltså videon är rätt så gammal." Okej, märklig formulering isf. Nej det som diskuteras är ju mestadels sprunget ur en bok publicerad 2000, så nytt är det ju inte. Men det var ny information för mig och det stora flertalet har säkert aldrig tagit del av uppgifterna.

Citat:
För mig var det verkligen lök på laxen att intervjun sändes i tysk nationell tv, det känns på något vis tryggt att det fortfarande finns små luckor där dissidenter och oliktänkande kan bryta igenom. Tyvärr verkar det ju nu som att även om muren inte var riktigt så kompakt som jag trodde så är fältet bakom muren fortfarande välminerad, men vi får väl se om Ursula behöver spendera resten av sitt liv i fängelse eller inte.

Alltså, en del av informationen var ny för mig, och själva händelsen i sig, att en sådan här intervju tillåts sändas i nationell tv, gör det intressant för mig. Om detta gör mig till nazist och förintelseförnekare i era ögon så får det väl vara så, jag brukar ta ganska lätt på fanatikers omdömen om mig.
Citera
2015-08-02, 19:56
  #82
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent


Men det har jag ju motiverat i flertalet inlägg.


Alltså, en del av informationen var ny för mig, och själva händelsen i sig, att en sådan här intervju tillåts sändas i nationell tv, gör det intressant för mig. Om detta gör mig till nazist och förintelseförnekare i era ögon så får det väl vara så, jag brukar ta ganska lätt på fanatikers omdömen om mig.

Så du vill säga att det var sändningen (att den sändes) som var det intressanta?

Ja förutom då att du anser att Ursula är modig och framstår som varken naiv eller dum. Men detta spelar ingen roll i sammanhanget för det är inte det du vill framföra, eller hur? Utan du vill markera att du enbart finner observationen av att se Ursula medverka i nationell television som anmärkningsvärt. Fast enligt metaforen "löken på laxen".

Om du vill likställa uppfattningen om Ursula som korkad med fanatism så skulle jag säga att 99.9% av jordens bildade befolkning är fanatiker. Du diggar henne av okänd anledning. Det gör nazister och antisemiter och förintelseförnekare också.
Citera
2015-08-02, 23:13
  #83
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

och själva händelsen i sig, att en sådan här intervju tillåts sändas i nationell tv, gör det intressant för mig.

Så det var att det sändes som var det intessanta?
Inte det som hon ville framföra?
Är det så vi ska tolka dig?

/VV
Citera
2015-08-02, 23:56
  #84
Medlem
d00rkeys avatar
I själva verket var det nog inte Urusla Ursula som varit särskilt modig (väl?). Förnekare tar nog varenda tillfälle de kan få till att sprida sina (konspirations)teorier och sin propaganda till en lite större allmänhet.

Nä. Det var nog i själva verket den tyska tevekanalen som varit modigast, för alla sanna "patrioter" och "nationellt sinnade" vet ju att "den internationella judemaffian" slår hårt och skoningslöst (???) mot alla och envar som aktivt sprider "revisionistiska" tankegångar till en större allmänhet... Tja, tänk om gensvaret blir att fler, typ vanliga människor, börjar "tvivla" på Förintelsen? "Judarnas" värsta mardröm... ju... eftersom hela det "lögnaktiga förinte£$ebygget då riskerar att falla samman som det korthus det är"...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback