Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-16, 18:52
  #1
Medlem
Kyotos avatar
In 2015, Ursula Haverbeck made history in a defiant interview in which she threw down the gauntlet to the biggest taboo of our times. Revisionism . . . on German TV! A seismic event.

https://www.youtube.com/watch?v=WPa_QeV9KDM

Vill bara tipsa om denna intressanta intervju med en tysk kvinna som är rätt säker på sin sak om att förintelsen är en av världens största lögner.
Citera
2015-05-16, 22:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
In 2015, Ursula Haverbeck made history in a defiant interview in which she threw down the gauntlet to the biggest taboo of our times. Revisionism . . . on German TV! A seismic event.

https://www.youtube.com/watch?v=WPa_QeV9KDM

Vill bara tipsa om denna intressanta intervju med en tysk kvinna som är rätt säker på sin sak om att förintelsen är en av världens största lögner.

Hur kommer det sig att hon är säker på sin sak?
Citera
2015-05-17, 03:56
  #3
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Hur kommer det sig att hon är säker på sin sak?
Jadu, det får du väl fråga henne. Men tittar du videon så kan du ju själv höra/läsa alla hennes argument för varför det skulle va en lögn.

Jag är själv ingen "Förintelse-förnekare" där av gör denna video detta intressant för mig att höra/läsa med, även att hon tar upp att SS ledningen själva åtalade och avrättade Arbetslägers kommendanter för brott mot fångar, vilket man inte fick lära sig i skolan och om tyska civila som blev förföljda och mördade efter kriget. Man har ju bara läst och hört om hur onda Tyskarna var och alla brott dom stod för.

Vilket även gjorde det intressant, och så ville jag dela med mig av videon och då blev denna del av forumet bäst på flashback.
Citera
2015-05-17, 06:13
  #4
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Jadu, det får du väl fråga henne. Men tittar du videon så kan du ju själv höra/läsa alla hennes argument för varför det skulle va en lögn.

Jag är själv ingen "Förintelse-förnekare" där av gör denna video detta intressant för mig att höra/läsa med, även att hon tar upp att SS ledningen själva åtalade och avrättade Arbetslägers kommendanter för brott mot fångar, vilket man inte fick lära sig i skolan och om tyska civila som blev förföljda och mördade efter kriget. Man har ju bara läst och hört om hur onda Tyskarna var och alla brott dom stod för.

Vilket även gjorde det intressant, och så ville jag dela med mig av videon och då blev denna del av forumet bäst på flashback.

Ja har tittat på den , lite snabbt. Tittade ca 15minuter av de 50 minuter. Märker snabbt, det är gamalt material. Alltså videon är rätt så gammal.

Det mesta har vi smulat sönder i diverse trådar.

Bara ett exempel det med de behövdes som arbetare. Det är sant, men först i slutet av kriget.
Innan fanns det gott om arbetare. Hans frank ville inte ha några judar alls i lägren. Det pågrund av det skulle bli JUDEFRITT. Så de hade ingen nytta av judarna, så det är falsk det hon kommer med!

Som ditt exemepl, det med SS blide dömda själv om de gjorde något!! Det stämmer, det var största sannolika SS domaren Konrad Morgen. Det var han som utrede dessa "brott". Men nämnde hon att han utredde rykten om Ilse koch att hon var så sadistiskt att hon plockade folk tatuerade skinn ?

Eller SS kommendanten Rudolf Höss .. korrumperande värld, där han bland annat sexuellt utnyttjande en judinna. Vilket är ej tillåtet.

En av dessa de inte kunde dömas vara just deras arbete!! De hade svurit en helig ED till Hitler utföra hans order till döden. De ansåg de judarna var inte människor, de låg sist hierarkin. Så de hade rätt utföra denna rituelen att utföra himmlers önskan. Att utrota dem från jordens yta. Finns i Himmlers tal.

Kan ta titta på denna film : http://www.svtplay.se/video/1725441/...nas-evangelier
Eller läsa någon bok om SS det finns många bra böcker om dem.


Brev från Himmler tll SS-obergruppenfuhrer Gottlob Berger, chef för SS's Huvudbyrå. - Reval 22juli 1942 Hemlig statsangelägenhet!

Bäste Berger För er kännedom.:
1. Jag anhåller bestämt att ingen förordning om begreppet "jude" ska utfärdas. Med alla dessa dumma förordningar binder vi oss själva.
De ockuperade länder i öster (Reichskommissariat Ostland) skall bli judefria. Genomförandet av denna svåra uppgift har der Fuhrer lagt på mina axlar [heydrich död 4(?) juni 1942] Ansvaret ligger på mina axlar. Ansvaret kan ingen ta ifrån mig. Jag underbar all inblandning... Heil Hitler er H.H.


Är det något annat som är så speciellt?
Citera
2015-05-17, 14:38
  #5
Medlem
Kyotos avatar
Ah ber om ursäkt om den va gamal. Det är ju helt nytt för mig det här. Väldigt intressanta saker man kan läsa om. Visste inte ens att amerika låste in japaner i läger (i amerika) under andra världskriget eller att britterna låste in boer folk i sydafrika. Man lär sig nya saker varje dag verkligen.

Får kolla i de andra trådarna i det här forumet och se vad man kan hitta för intressant.
Citera
2015-05-17, 14:45
  #6
Medlem
Stollarna på Nordfront nappade på det här och gjorde en artikel av det som nu pryder deras första sida.

https://www.nordfront.se/forintelsen-ar-en-logn.smr

Man blir så trött på den här dumheten. Det är dessutom osannolikt svår att stoppa. Folk väljer att tro på dumma saker om det passar väl in i ens världsbild.
Citera
2015-05-17, 16:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Hur kommer det sig att hon är säker på sin sak?

Här är förklaringen till att hon är "säker" på detta:

"Ursula Hedwig Meta Haverbeck-Wetzel (* 1928) är en multi-dömd Holocaustleugnerin och Rechtsextremistin [1] [2] [3] från Vlotho. Hennes make var Werner Georg Haverbeck som hade samarbetat i den nationella ledningen av nazistpartiet.

[...]

Hon var tillfälligt en medlem av den ekologiska partiet (ODP). [4] Bland annat på grund av deras försök att organisera en rätt parti allians av ODP, NPD och andra grupper, det grundades 1989 på initiativ av ODP regionala sammanslutningar Bremen och Nordrhein-Westfalen detta parti härskade. [5]

Redan innan ändringarna i 1989 hon använde anslutningar till politiskt högerextrema grupper som NPD i syfte att en stor nationell samling rörelsen i Tyskland. Denna orientering intensifierats. Under de följande åren På detta sätt lärde hon troligen omkring år 2000 före detta RAF advokaten Horst Mahler vet. Hon var verksam som biträdande direktör i Föreningen för rehabilitering av på grund avslag av Förintelsen förföljda (VRBHV), som grundades den 9 november 2003 årsdagen av Kristallnatten, i Vlotho. Leds av den schweiziska Förintelseförnekare Bernhard Schaub. Dessutom har nästan alla välkända Förintelseförnekare, inklusive Ernst Zündel (Kanada), Robert Faurisson (Frankrike), Germar Rudolf, Jürgen Graf, Gerd Honsik, Wilhelm Stäglich, Fredrick Toben (Australien), Andres Studer, Hans-Dietrich Sander, Manfred Roeder Frank Rennick och Anneliese Remer hjälpt till att skapa.

[...]

En annan artikel Haverbecks i samvetets röst (november / december 2005), där hon satte upp tesen att Adolf Hitler var "bara inte förstås från trodde Förintelsen eller hans påstådda krigs besatthet, utan endast genom ett gudomligt uppdrag i världshistoriska sammanhang" drog en förnyad process för uppvigling och i juni 2007 en annan böter på 40 dagsböter för Dortmund regionala domstolen vara. Av totalt böter på 6000 euro (200 dagliga priser till 30 euro) bildades."


Googleöversättning från tyska Wikipedia:

http://de.wikipedia.org/wiki/Ursula_Haverbeck
Citera
2015-05-17, 16:19
  #8
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Ah ber om ursäkt om den va gamal. Det är ju helt nytt för mig det här. Väldigt intressanta saker man kan läsa om. Visste inte ens att amerika låste in japaner i läger (i amerika) under andra världskriget eller att britterna låste in boer folk i sydafrika. Man lär sig nya saker varje dag verkligen.

Får kolla i de andra trådarna i det här forumet och se vad man kan hitta för intressant.
Det är inget att be om ursäkt !
Det är oftast okunskap. Jag själv trodde inte på storyn om 6 000 000 "gasades" i Auschwitz.
Fick tips om jag skulle läsa en bok Germar Rudolf, som skulle "öppna" mina ögon. Men till min besvikelse ifrågasatte jag en del saker i boken. Jag frågade min mentor, han bekräftade mina tankar. Germar Rudolf har förvrängt data. Så jag började undersöka själv!! På den vägen är det

Men du kan fråga på om du vill, jag kan ge dig info och diverse trådar tips. Så du kan sätta dig i det.

Så finner du snabbt att förnekare med hjälp av videon och andra saker kan förvränga fakta så de ska passa deras värld

Men vad de inte tänker på, vi lever i värld med internet, där nätet är full av information. Så det är bara checka upp, så då inser man snabbt hur dåliga de är på "lögna"

Jag kan inte svara varför : Ursula Haverbeck är så ovetande om detta. Men Det finns Google undersöka vem denna dam är
Citera
2015-05-17, 16:25
  #9
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Stollarna på Nordfront nappade på det här och gjorde en artikel av det som nu pryder deras första sida.

https://www.nordfront.se/forintelsen-ar-en-logn.smr

Man blir så trött på den här dumheten. Det är dessutom osannolikt svår att stoppa. Folk väljer att tro på dumma saker om det passar väl in i ens världsbild.

LOL ja där ser man !! kul för dem de hittar nytt material !!
Ja! Visst är det konstigt, tyskarna (nsdap) hatade judarna, men samtidigt ville de inte döda dem ??

Ser man, de tog upp detta med 6 000 000 myten igen !!
(FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)
(FB) Var är alla judar?

i bland är man sugen börja skriva där!! Undrar om de är bättre hitta den skrönan ?
Som ingen av dem tycks hitta... som skrivit i våra trådar.
__________________
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-05-17 kl. 16:30.
Citera
2015-05-19, 10:55
  #10
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Ah ber om ursäkt om den va gamal. Det är ju helt nytt för mig det här. Väldigt intressanta saker man kan läsa om. Visste inte ens att amerika låste in japaner i läger (i amerika) under andra världskriget eller att britterna låste in boer folk i sydafrika. Man lär sig nya saker varje dag verkligen.

Får kolla i de andra trådarna i det här forumet och se vad man kan hitta för intressant.
Du har knappast varit särskilt historieintresserad tidigare förmodar jag?
Nåväl. Du kanske blir det nu i alla fall och det är aldrig för sent.

I sak (OnT) så innebär den där intervjun med Urusla, förlåt, Ursula, inget nytt. Hon rapar bara upp de gamla sedvanliga förnekarflosklerna; t ex att antalet dödsoffer måste "revideras" ner markant eftersom den sovjetiska propagandaskylten i Auschwitz ersattes med en ny och mer vetenskapligt korrekt, att svälten och umbärandena i koncentrationslägren bara berodde på de allierades bombningar och att SS ibland åtalade sina egna för brott begångna i samband med koncentrationslägerplaceringen. Inget nytt under solen alltså.

Men det är väl ändå skönt för nazisterna på t ex Nordfront att en gammal kärring säger saker som de vill höra. Jag vet inte om kärringen (urusla Ursula) är en gammal nazist eller om hon umgås i nazistkretsar, men det spelar ingen större roll för mig. Hon uttrycker sig som en gammal nazistkärring (dock utan att skrika och gapa så som den gängse vanföreställningen om hur nazister ska bete sig brukar vara) och det betyder desto mer.
__________________
Senast redigerad av d00rkey 2015-05-19 kl. 10:58.
Citera
2015-05-19, 11:35
  #11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
Ah ber om ursäkt om den va gamal. Det är ju helt nytt för mig det här. Väldigt intressanta saker man kan läsa om. Visste inte ens att amerika låste in japaner i läger (i amerika) under andra världskriget eller att britterna låste in boer folk i sydafrika. Man lär sig nya saker varje dag verkligen.

Får kolla i de andra trådarna i det här forumet och se vad man kan hitta för intressant.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Interne...3%A4rldskriget

President Reagan bad dessutom om ursäkt.
Men inte många dog.
Citera
2015-05-29, 16:58
  #12
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja har tittat på den , lite snabbt. Tittade ca 15minuter av de 50 minuter. Märker snabbt, det är gamalt material. Alltså videon är rätt så gammal.

Så uppgiften om att intervjun gjordes i mars 2015 och att videon publicerades på Youtube denna månad stämmer inte?

Tyckte det var en väldigt bra intervju, modig kvinna det där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback