Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-15, 16:55
  #1
Medlem
sadangels avatar
Jag fick mig en funderade under tiden jag såg lite av en dokumentär om nazism, och nazismen i tyskland.
Dem pratar om att nazisterna eller SS snubbar sa att tyskarna var arvingar till arierna, men är det inte mer troligt att folk i skandiavien skulle vara arvingar pågrund av hur arier beskrivs, blonda, muskulösa och starka. bara en funderare
Citera
2015-05-15, 16:58
  #2
Medlem
Jag såg en dokumentär om just nazsiternas arier, tydligen är arier från Iran.
detta sa en proffessor som var med i dokumentären.
Citera
2015-05-15, 17:03
  #3
Medlem
sadangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RimaBos
Jag såg en dokumentär om just nazsiternas arier, tydligen är arier från Iran.
detta sa en proffessor som var med i dokumentären.


så då rubbas ju hela bilden av blonda/blåa ögon?
Citera
2015-05-15, 17:12
  #4
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Många nazister ansåg att Svenskar och Norrmän var de renaste arierna, Himmler bland annat, om jag inte missminner mig.

Hitler var stolt över att ha Svenskar och Norrmän i sin armé. Så ja, om man tror på den ariska rasen och sånt svammel så är det helt korrekt.
Citera
2015-05-15, 17:37
  #5
Medlem
Alla européer är mer eller mindre arier. Inte till hundra procent men i varierande grader.

Arierna är ett annat ord för indoeuropéer som spred de indoeuropeiska språken. De finns i nuläget en del olika teorier om deras ursprung. Troligast är att de kom från Södra Ryssland/Ukraina området.

Att de var vita är det inget snack om. Det finns genetiskt bevis för det.

Dessa arier erövrade sedan delar av Indien och Iran men var i så pass numerärt underläge att de blandades bort snabbt av de bruna folken i respektive länder.

Kastsystemet i Indien bygger troligtvis på att de med mest ariskt blod stod högst i rang. Dock är inga moderna indier arier utan har endast låg admixture från dessa.

Samma sak gäller Iran. Iran är faktiskt döpt efter arierna men består idag framförallt av semitiska och arabiska folkslag.
Citera
2015-05-15, 17:58
  #6
Medlem
JanTalibans avatar
Men snälla …

Indoeuropeiska är en gigantisk språkgemenskap som delas av en herrans massa ”raser”. I den språkgemenskapen ingår (bland hundratusentals faciliteter) en benägenhet att kalla sig själv ”arier”. Härav åtminstone två nationsbeteckningar: Iran och Irland.

Jag kan hålla med om att det finns rikliga exempel på ”indoeuropéer” som beskriver sig själva som ljusa och sina fiender som mörka. Ordet arier kan vara ett exempel på just detta, eftersom det sannolikt betyder typ ”ljus, skinande, lysande”.

Det vore dock bra om man lät bli att tolka ariernas beskrivning av sig själva som alltför fysionomisk. Jag menar … om jag tex kallar mig själv ”ett ljushuvud” så ska man väl inte dra slutsatsen att jag är blond och ljushyad! Eller att de mörkerkrafter jag bekämpar utgörs av mörkhyade.
Citera
2015-05-15, 18:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RimaBos
Jag såg en dokumentär om just nazsiternas arier, tydligen är arier från Iran.
detta sa en proffessor som var med i dokumentären.

Delvis, det fanns en folkgrupp (Arier) för ca 10.000 år sedan som levde i vad som är nuvarande svarta havet fast innan det var ett hav där.

När bergmuren mellan Spanien och Nord-Afrika (Marocko) brast och vatten ifrån Atlanten började rinna i medelhavet och svarta havet så flyttade Arierna på sig och en hel del av dem tog sig österut hela vägen intill Indien där de kom i kontakt med Indiens ursprungliga befolkning, Indien har också delvis ariskt härkomst.


Det är osäkert hur dessa Arier såg ut, men antagligen var de ljushyade men förmodligen mörkhåriga och mörkögda. Blondism uppstod ju i Baltikum.
Citera
2015-05-17, 01:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadangel
Jag fick mig en funderade under tiden jag såg lite av en dokumentär om nazism, och nazismen i tyskland.
Dem pratar om att nazisterna eller SS snubbar sa att tyskarna var arvingar till arierna, men är det inte mer troligt att folk i skandiavien skulle vara arvingar pågrund av hur arier beskrivs, blonda, muskulösa och starka. bara en funderare

https://i.imgur.com/GLL0M9y.png

slavic is closest to aryan ... a thread about it here:

https://www.stormfront.org/forum/t194575/

You can also read this, the mystery of chinas celtic mummies, tocharians or far eastern aryans:

http://www.independent.co.uk/news/wo...es-413638.html

They are from the xinjiang province which today is home of muslim rebels that also claim to be european, many of these chinese people have light hair etc to this day and the first emperors of china were said to be white. This is probably old knowledge because the nazis used this in theyre racial hierarchy where they credited the aryans as culture creators, while most east asians were said to be culture conservers (with some culture creators), while jews and a few other people were culture destroyers in theyre view.

When the nazis claimed the aryan genepool had degraded i guess they hint towards the fact that cro magnon, which were the ancestors of todays europeans, had larger brains and more robust bodies than todays whites with a hight of around 190 cm or so on average for men from what ive read somewhere.
__________________
Senast redigerad av sonofsatan 2015-05-17 kl. 01:59.
Citera
2015-05-17, 01:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Delvis, det fanns en folkgrupp (Arier) för ca 10.000 år sedan som levde i vad som är nuvarande svarta havet fast innan det var ett hav där.

När bergmuren mellan Spanien och Nord-Afrika (Marocko) brast och vatten ifrån Atlanten började rinna i medelhavet och svarta havet så flyttade Arierna på sig och en hel del av dem tog sig österut hela vägen intill Indien där de kom i kontakt med Indiens ursprungliga befolkning, Indien har också delvis ariskt härkomst.


Det är osäkert hur dessa Arier såg ut, men antagligen var de ljushyade men förmodligen mörkhåriga och mörkögda. Blondism uppstod ju i Baltikum.

thats what they think yes

the iranians have been somewhat mixed with turks and east asians, other than that they belong in the indoeuropean family tree ...

the brahmins in india which is the top caste there are more closely genetically similar to europeans than other indians and the caste system was supposedly set up to protect theyre priviledges and against intermarriage

iran means home of the aryans btw, and hitler together with the government in iran at that time agreed on the name
__________________
Senast redigerad av sonofsatan 2015-05-17 kl. 02:02.
Citera
2015-05-17, 01:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Alla européer är mer eller mindre arier. Inte till hundra procent men i varierande grader.

Arierna är ett annat ord för indoeuropéer som spred de indoeuropeiska språken. De finns i nuläget en del olika teorier om deras ursprung. Troligast är att de kom från Södra Ryssland/Ukraina området.

Att de var vita är det inget snack om. Det finns genetiskt bevis för det.

Dessa arier erövrade sedan delar av Indien och Iran men var i så pass numerärt underläge att de blandades bort snabbt av de bruna folken i respektive länder.

Kastsystemet i Indien bygger troligtvis på att de med mest ariskt blod stod högst i rang. Dock är inga moderna indier arier utan har endast låg admixture från dessa.

Samma sak gäller Iran. Iran är faktiskt döpt efter arierna men består idag framförallt av semitiska och arabiska folkslag.

the ancient middle east and caucasus area was more european than it is today ... even muhammed had red hair... its likely the aryans came out of the area of iran / azerbadjan and the rest of the caucasus / black sea area... since they were as far east as china in the northern region of asia and middle east they were probably the most common group of people, beside europe

arabs took black slaves, there were mongol invasions, turks, arabs etc having wars all over north africa, middle east and asia, and all this have created the mix thats most common today.

acording to scientists, scandinavians and russians are the oldest groups of people in europe:

http://sciencenordic.com/scandinavia...iest-europeans
__________________
Senast redigerad av sonofsatan 2015-05-17 kl. 01:57.
Citera
2015-05-18, 16:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofsatan
the ancient middle east and caucasus area was more european than it is today ... even muhammed had red hair... its likely the aryans came out of the area of iran / azerbadjan and the rest of the caucasus / black sea area... since they were as far east as china in the northern region of asia and middle east they were probably the most common group of people, beside europe

arabs took black slaves, there were mongol invasions, turks, arabs etc having wars all over north africa, middle east and asia, and all this have created the mix thats most common today.

acording to scientists, scandinavians and russians are the oldest groups of people in europe:

http://sciencenordic.com/scandinavia...iest-europeans

Yes of course Sir. You have right on that point. Glad you remind me.

It's very important to remember that when the Neolithic farmers came to Europe from north middle east they weren't like modern day swarthy semi-Turk-Afro-hybrids.
Citera
2015-05-19, 19:02
  #12
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Många nazister ansåg att Svenskar och Norrmän var de renaste arierna, Himmler bland annat, om jag inte missminner mig.

Hitler var stolt över att ha Svenskar och Norrmän i sin armé. Så ja, om man tror på den ariska rasen och sånt svammel så är det helt korrekt.
Varför inte danskar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback