Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-15, 12:22
  #1
Medlem
janne3196s avatar
Tjena flashback

Jag har en gammal GSM-mobil som man alltså bara kan ringa och sms:a med.
Till den har jag haft ett kontantkort som jag bara har behövt fylla på nån gång om året med 100 kr, och sen kan man ringa/sms när det behövs.

Nu ska denna prisplan tydligen upphöra vilket verkar ställa till med en del problem.
Först kan jag säga att jag har noll kunskap om telefoni, kontantkort, abbonemang m.m. men jag vill bara ha ett kontantkort med bra priser och som man bara behöver ladda med nån hundring om året.

Vilket skulle vara det bästa kontantkortet om jag ringer/smsar väldigt sällan, bara inom Sverige?
Är det möjligt att byta operatör och behålla telefonnumret som jag har till kontantkortet?
Citera
2015-05-15, 12:25
  #2
Medlem
MartinStLouiss avatar
Comviq Standard gäller i 12 månader. https://www.comviq.se/tanka/kontantkort
Citera
2015-05-15, 13:25
  #3
Avstängd
ilpobres avatar
Tycker också att comviq är bra. Hade halebop innan men det gällde kortare tid, då i alla fall.
Citera
2015-05-15, 22:40
  #4
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne3196
Tjena flashback

Jag har en gammal GSM-mobil som man alltså bara kan ringa och sms:a med.
Till den har jag haft ett kontantkort som jag bara har behövt fylla på nån gång om året med 100 kr, och sen kan man ringa/sms när det behövs.

Nu ska denna prisplan tydligen upphöra vilket verkar ställa till med en del problem.
Först kan jag säga att jag har noll kunskap om telefoni, kontantkort, abbonemang m.m. men jag vill bara ha ett kontantkort med bra priser och som man bara behöver ladda med nån hundring om året.

Vilket skulle vara det bästa kontantkortet om jag ringer/smsar väldigt sällan, bara inom Sverige?
Är det möjligt att byta operatör och behålla telefonnumret som jag har till kontantkortet?

Numera finns det endast tre kontantkort som fungerar som du vill

delightmobile.se
vectonemobile.se
lycamobile.se

Alla övriga har tidsgränser för giltigheten för prislistorna och för själva kortets giltighetstid.

Ja du kan behålla numret, men bara om ditt ursprungliga kontantkort är registrerat med personnummer hos operatören.
Citera
2015-05-15, 22:44
  #5
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Tycker också att comviq är bra. Hade halebop innan men det gällde kortare tid, då i alla fall.

Comviq är ju ett av katastrofoperatören Tele2s produkter. Så för mig är det diskvalificerat från början.

Telias Halebop har Sveriges bästa täckning för samtal och sms. Telias kontantkort har en nästan oändlig giltighetstid. De är giltiga i 12 mån efter senaste debiterbara handling, dvs om du skickar ett enda sms förlängs kortet giltighetstid automatiskt, däremot inte prislistans.
Citera
2015-05-16, 19:52
  #6
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Comviq är ju ett av katastrofoperatören Tele2s produkter. Så för mig är det diskvalificerat från början.

Telias Halebop har Sveriges bästa täckning för samtal och sms. Telias kontantkort har en nästan oändlig giltighetstid. De är giltiga i 12 mån efter senaste debiterbara handling, dvs om du skickar ett enda sms förlängs kortet giltighetstid automatiskt, däremot inte prislistans.
Det lät intressant, hade jag ingen aning om!
Kanske blir ett byte så småningom.
Citera
2018-03-08, 17:49
  #7
Medlem
janne3196s avatar
Tjena, återruppväcker tråden lite

Jo jag ringer/sms:ar för 100kr på sådär 3 månader... lite mer än vad jag skrev i första inlägget.

Iallafall, nu har jag inget internet/mobilsurf vilket vore bra att ha. Som ni kan gissa så skulle jag använda riktigt små mägder, kanske 1GB/månaden eller något.

Så jag undrar, finns det något i stil med kontantkort där internet ingår?
Fyller jag på 100 KR / 1GB data så räcker det månader för mig...

Det fanns ju något kallat "Wifog", men det är skit nuförtiden?
Citera
2018-03-08, 22:27
  #8
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janne3196
Så jag undrar, finns det något i stil med kontantkort där internet ingår?


Comviq har prisplanen Amigo 50, som i surf ger 0,5 Gb. Kostar en halvsläng och gäller 30 dagar.

Disclaimer / Caution: Att ge pengar till Comviq / Tele2 som är ett företag som i sin marknadsföring betonar "Mångfald" och "Allas lika värde" kan vara problematiskt för envar som värnar om Sverige.

Wifog, är för självplågare.
Citera
2018-03-09, 21:22
  #9
Medlem
Fello

95 kr/mån (47,50 kr de 2 första månaderna). 0,5 GB, men ibland bjuder dom på 0,5 GB extra.

Använder Telias nät. Nu blir jag osäker om dom har kontantkort.
Citera
2018-03-09, 22:29
  #10
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3D
Fello

95 kr/mån (47,50 kr de 2 första månaderna). 0,5 GB, men ibland bjuder dom på 0,5 GB extra.

Använder Telias nät. Nu blir jag osäker om dom har kontantkort.

Nej de har inga kontantkort, annars är de mycket bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback