Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-21, 19:31
  #13
Medlem
godboys avatar
Det är väldigt FÅ människor som har så stora metabola störningar att det skulle påverka deras vikt särskilt mycket. Det har gått troll i att skylla på hormonstörningar och låg ämnesomsättning.

Enda lösningen är ät mindre skräp, skippa Coca Cola, ge fan i godis osv samt röra på sig.

Finns inga genvägar.
Citera
2015-05-21, 23:35
  #14
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Eh, så du menar att det finns kroppar som inte förbrukar energi? Om du tar cykeln till jobbet istället för bilen så förbränner du alltså ingenting knappt? Om man har en slöare ämnesomsättning (Hypothyreos) så finns det Levaxin. Dessutom kan man ju prova anpassa sin kost till sin kropp. Finns inga ursäkter.

Citera
2015-05-22, 00:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är väldigt FÅ människor som har så stora metabola störningar att det skulle påverka deras vikt särskilt mycket. Det har gått troll i att skylla på hormonstörningar och låg ämnesomsättning.

Enda lösningen är ät mindre skräp, skippa Coca Cola, ge fan i godis osv samt röra på sig.

Finns inga genvägar.

Exakt. Tjockisarna vill inte förstå.
Citera
2015-05-22, 04:07
  #16
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Om nu en läkare skulle ha gett din vän ett sånt besked har denne givetvis också kommit med förslag på behandling. Knappast så att man får ett sånt besked och att det sedan lämnas utan åtgärd - om nu behovet finns att få ordning på sin vikt.
Citera
2015-05-23, 18:20
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Fel. http://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=3373
"Tyvärr försvåras viktreduktionen av den anabola effekten som hyperandrogeniciteten medför. I svåra fall kan fetmakirurgi vara enda lösningen."
Det är möjligt. Men man får dessvärre fortfarande PCOS av insulinresistens, i samband med genetiska anlag för det, och det får man i sin tur genom att äta för mycket kolhydrater - även där i samband med genetiska anlag.
Citera
2015-05-26, 09:22
  #18
Medlem
kuddenchristos avatar
Sådana här jävla idiottrådar är så jävla irriterande!

Det finns inte en enda jävla krokodil, häst, gorilla, katt, orangutang, haj, abborre, tiger, flodhäst, späckhuggare eller människa som inte kan gå ner i vikt, och här är anledningen:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Termodynamik
Citera
2015-05-26, 11:45
  #19
Medlem
Det finns flertalet åkommor som kan påverka ens förmåga att gå ner eller gå upp i vikt. Med det sagt, det är inte OMÖJLIGT, men betydligt svårare för vissa. Personer som hävdar annat behöver läsa på i ämnet eller dra igen käften. Jag är något trött på dessa "BARA ÄTA MINDRE OCH TRÄNA MER SOM ALLA ANDRA, JÄVLA LATA FETTON MED URSÄKTER!!!" Att man ens ska behöva påpeka detta är ett jävla under för mig. Det är väl vedertaget att vi alla är olika både in- och utsidan.

Det finns en hel uppsjö av olika sjukdomar som påverkar oss negativt, bl.a benskörhet och olika muskelsjukdomar m.m som främst hjälps av t.ex träning. Ska jag då som frisk 85kg muskler börja predika om att dessa minst sagt bara ska börja träna mer? Nä, för jag är inte dum i huvudet.

Mvh killen som är så jävla fruktansvärt trött på ignoranta idioter som ständigt känner sig tvungna att hävda sig om saker de inte vet ett skit om.

Ps. Sluta dra alla över en och samma kam.
Citera
2015-05-26, 12:15
  #20
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKillerSwede
Så säger en kompis till mig... att h*n har "trasiga hormoner" eller att "läkaren sagt det" att h*n inte kan gå ner i vikt och att det är därför personen inte kan gå ner i vikt oavsett vad den gör.. denna person har även psykiska problem, men jag vet inte om det har nåt med saken att göra?

Stämmer detta? att h*n inte kan gå ner i vikt pga detta?
Vissa antidepressiva läkemedel pajar ämnesomsättningen och påverkar vikten på andra sätt , t.ex Mirtazipin.
Kan vara det kanske...
Citera
2015-05-26, 16:12
  #21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Det finns en hel uppsjö av olika sjukdomar som påverkar oss negativt, bl.a benskörhet och olika muskelsjukdomar m.m som främst hjälps av t.ex träning. Ska jag då som frisk 85kg muskler börja predika om att dessa minst sagt bara ska börja träna mer? Nä, för jag är inte dum i huvudet.

Mvh killen som är så jävla fruktansvärt trött på ignoranta idioter som ständigt känner sig tvungna att hävda sig om saker de inte vet ett skit om.
Ett stort plus för det inlägget...utöver sjukdomar som påverkar aktiviteter finns det även många sjukdomar och mediciner som kan orsaka kraftig till extrem hunger.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2015-05-26 kl. 16:17.
Citera
2016-05-18, 00:02
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Trasiga hormoner... fan det dummaste jag hört. En perfekt ursäkt för någon utan självbevarelsedrift att slippa anstränga sig och kunna skylla på något annat, för det är ju absolut inte personen själv som gjort något fel. Läkaren är dessutom en idiot.

Sluta äta skit och ät framförallt mindre så ska kompisen se att denne går ner i vikt. Drick vatten istället för sockerdricka. Börja motionera hjälper med.

ehhh? Har du ens haft/har Hypothyreos? Vet du skillnad på receptorer/T4/T3/THS & TPO värde?? Och hur individuellt olika drabbande denna sjukdom är? - nä d räcker inte bara m att äta mindre o träna!
Citera
2016-05-18, 08:35
  #23
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
ehhh? Har du ens haft/har Hypothyreos? Vet du skillnad på receptorer/T4/T3/THS & TPO värde?? Och hur individuellt olika drabbande denna sjukdom är? - nä d räcker inte bara m att äta mindre o träna!
Du babblar massa skit. Ekvationen är enkel. Energi IN i kroppen VS Energi kroppen förbrukar. Sen kan du babbla vad du vill. Energin som lagras i fettvävnad uppstår inte ur tomma intet. Hade man hittat en energikälla som uppstod ur tomma intet hade det varit revolutionerande och gällande teorier om naturlagar hade behövt revideras.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback