Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-14, 18:46
  #1
Medlem
Hej! Jag misstänker att jag är överkänslig mot gluten. Jag har haft magproblem, troligtvis IBS i ca 4 år. Men jag har funderat på om det kan vara gluten. Jag har en del lös hud men min mage svullnar också upp och den ser förjäklig ut =( Jag får typ springa på toan 6 ggr om dagen, magkatarr har jag ofta men just svullnaden känns jobbig. Min mage som två magar.. Jag har funderat på om det kan vara något med kosten och inte bara biologiskt ?
Jag ska testa att vara utan gluten och se om det blir bättre men ville se om fler har samma problem med gluten. Jag är inte så påläst. Hur reagerar ni på gluten?
Citera
2015-05-14, 19:06
  #2
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaisak
Hej! Jag misstänker att jag är överkänslig mot gluten. Jag har haft magproblem, troligtvis IBS i ca 4 år. Men jag har funderat på om det kan vara gluten. Jag har en del lös hud men min mage svullnar också upp och den ser förjäklig ut =( Jag får typ springa på toan 6 ggr om dagen, magkatarr har jag ofta men just svullnaden känns jobbig. Min mage som två magar.. Jag har funderat på om det kan vara något med kosten och inte bara biologiskt ?
Jag ska testa att vara utan gluten och se om det blir bättre men ville se om fler har samma problem med gluten. Jag är inte så påläst. Hur reagerar ni på gluten?

Testa sluta med gluten och kolla hur du blir då.
Citera
2015-05-14, 19:27
  #3
Medlem
cc_zeros avatar
Har du varit hos en läkare? Kan ju lika gärna vara crohns eller ulcerös kolit.
Citera
2015-05-14, 22:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Har du varit hos en läkare? Kan ju lika gärna vara crohns eller ulcerös kolit.

Jo de var jag för några år sedan. Jag vet inte vad det är men jag kan läsa om de!
Citera
2015-05-16, 11:52
  #5
Medlem
Pocketpussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaisak
Jo de var jag för några år sedan. Jag vet inte vad det är men jag kan läsa om de!

Men boka ny tid? Det där låter ju för jobbigt för att vara ett vardagsproblem!
Citera
2018-04-25, 13:15
  #6
Medlem
Slutade äta gluten för en månad sen, mår grymt mycket bättre!
Citera
2018-04-27, 13:45
  #7
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlfreuder2
Slutade äta gluten för en månad sen, mår grymt mycket bättre!
Eller så slutade du äta fruktaner.
Citera
2018-05-09, 17:19
  #8
Medlem
Jag har med problem med gluten. Nu har jag slutat med det, eller ätit en liten mängd av det (genom skräpmat) ca 1 månad.

Någon dag sedan åt jag gluten (en hel ica pizza), och hade inte problemen jag bruka ha. Mår fortfarande bäst av att avstå gluten för det mesta.

Kost är väldigt personligt. Man måste testa sig fram. Samma gäller hög/låg kolhydrater. Har märk att mer kolhydrater får mig att må bättre, samt får bättre träningspass.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback