Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2015-05-19, 19:15
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Nu vet jag inte om du dealar eller inte, men jag tycker för din egen skull(och dina eventuella kunder) att du verkligen verkligen borde fundera lite mer på det där resonemanget. Om man är rädd för avlyssning så finns det åtgärder att vidta för att minimera den risken. Men sms ligger som sagt kvar i fem år, och det räcker med att polisen tycker man ser lite skum ut för att ens mobil ska råka hamna i deras händer. Och då är man fucked.

Har polisen avlyssning så är risken stor att de har span, och då ligger du risigt till oavsett. Åklagaren lär i de fallen inte ha svårt att bevisa att mobilen tillhör dig, och alla sms som du skrivit sen mobilen började användas kommer knulla dig rejält.

Edit: Glöm inte heller att sms kommer leda till förhör med kunder, som kanske säger saker som är lite jobbigare att bortförklara än "5 för 5".

Att du kommer in här och tror att ditt sett är det enda korrekta i världen får mig bara att se dina inlägg som troll. Jag har aldrig i mitt liv varit med om en langare som konstant vill ha sin röst hörd via telefon till xxx antal mobiler. Förövrigt så är det knappast svårt att förklara bort sms så som "Kan v ta en kaffe i parken?"
Sen ska jag inte gå in närmre på det faktum att du hakat upp dig på 5 års regeln när det gäller historik.. Men har du hört talas om att vissa byta nummer ibland?

Dags att gå köpare 101 igen kanske... Vem fan skriver om antalet gubbar man ska ha i sms?
__________________
Senast redigerad av wt7 2015-05-19 kl. 19:26.
Citera
2015-05-19, 19:38
  #62
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wt7
Att du kommer in här och tror att ditt sett är det enda korrekta i världen får mig bara att se dina inlägg som troll. Jag har aldrig i mitt liv varit med om en langare som konstant vill ha sin röst hörd via telefon till xxx antal mobiler. Förövrigt så är det knappast svårt att förklara bort sms så som "Kan vi ses vid parken?"

Dags att gå köpare 101 igen kanske... Vem fan skriver om antalet gubbar man ska ha i sms?

Att förklara några få sms går väl rätt lätt, men försök dock att bortförklara 60 olika möten, där motparten suttit i förhör och berättar att de har köpt 5g hasch av kalle för x-antal kronor.

Läs några FUP:ar så kommer du nog rätt snabbt inse att sms är väldigt olämpligt när det gäller narkotikahandel.
Citera
2018-09-26, 23:53
  #63
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Har du köpt för så lite som 300 några gånger så lär du ju inte direkt vara högprioriterad i alla fall

Som kran kan jag +1 detta så många gånger, rör mig inte för något mindre än 500 till vänner.
Beror väl på hur mycket man tar in också iofs.

Jag svarar varken på sms/samtal/facebook meddelanden gällande cb.
__________________
Senast redigerad av Psychadelic1 2018-09-26 kl. 23:58.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback