Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-05-15, 09:28
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBiggus
Ja jag vet inte riktigt hur det gick till då jag inte räknade något alls upptill för några dagar sen. Men jag gick från ungefär 87-88 kg till 81,5 kg inom den första månaden, sen tog det tvärstopp. Men metabolismen tog väl en smäll, och det är därför jag är här

Sluta med sådana antaganden. Du har givetvis fel. Din metabolism tog ingen "smäll". Du vet inte ens vilka termer du ska använda så sluta leka doktor. Ligger du på underskott så går du ner i vikt, men antar du använt en våg för där kan du inte se om du tappat 0.9hg på en vecka. Räcker ju att du druckit lite mer vatten än veckan innan så blir det fel siffror.
Citera
2015-05-15, 10:07
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Sluta med sådana antaganden. Du har givetvis fel. Din metabolism tog ingen "smäll". Du vet inte ens vilka termer du ska använda så sluta leka doktor. Ligger du på underskott så går du ner i vikt, men antar du använt en våg för där kan du inte se om du tappat 0.9hg på en vecka. Räcker ju att du druckit lite mer vatten än veckan innan så blir det fel siffror.


Jag kommer ju till flashback för att jag INTE vet, och därför vill ha hjälp i frågan. Men enligt det jag har läst mig till, så verkar detta, alltså problem med metabolismen på grund av ett alldeles för lågt underskott, stämma in på det jag upplever.

Men om du nu säger att så inte är fallet, så får du jätte gärna förklara hur läget ligger till istället. Tack
Citera
2015-05-15, 11:16
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralBiggus
Jag kommer ju till flashback för att jag INTE vet, och därför vill ha hjälp i frågan. Men enligt det jag har läst mig till, så verkar detta, alltså problem med metabolismen på grund av ett alldeles för lågt underskott, stämma in på det jag upplever.

Men om du nu säger att så inte är fallet, så får du jätte gärna förklara hur läget ligger till istället. Tack

Okey. Det du upplever låter helt normalt och det är beskrivet i många trådar genom åren. Du har ju knappt någon erfarenhet jämfört med någon inom BB som genomfört flera seriösa deffar. Det är som med allt annat att man lär sig genom erfarenhet och att inta information. Använder du en våg så borde du känna till att den väger hela kroppen och allt som finns i den. Eftersom den vikten man intar varje dag inte överensstämmer med vad som kommer ut på en dag så kan man inte använda en våg för att bestämma en viktminsking över kort tid.
Till det som du vill använda vågen till så är det istället en kaliper du ska använda. Då får du en bättre uppskattning på hur mycket fett du gått ner på en vecka. Dock så kräver ju en sådan att man har lärt sig använda den och då är det bättre att gå till ett proffs som vet hur man gör en sådan mätning och betala en slant.

Du antar att din metabolism inte fungerar. Men det är lite som att tro att motorn är sönder till bilen bara för att den inte rullar pga av att bensinen är slut. Man måste alltid börja kolla i rätt ände för att hitta ett problem.

mvh
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback