Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-07, 02:16
  #361
Medlem
KnullMarodorens avatar
Bara jag som tycker serien suger hästpung? Efter 5 avsnitt in i säsong 1 så känns den skriven av en 14:årig finnig mastodontrunkande muslim. (det den är).

Så patetiskt överspelat, bland annat svenskens ondska och professionalism är ju skrattretande.
Citera
2015-10-07, 15:47
  #362
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Bara jag som tycker serien suger hästpung? Efter 5 avsnitt in i säsong 1 så känns den skriven av en 14:årig finnig mastodontrunkande muslim. (det den är).

Så patetiskt överspelat, bland annat svenskens ondska och professionalism är ju skrattretande.
Kan du utveckla detta?
Då jag inte alls känner igen din beskrivning.
Citera
2015-10-10, 17:17
  #363
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag har sett serien på SVT. Igår sändes del 3. Jag tyckte del 1 var mycket bra. Del 2 kändes lite mer händelselös. Men igår hängde jag inte alls med i handlingen längre. Det var två veckor sen förra delen sändes och jag kommer inte ihåg längre vad som hände i början. Jag har glömt de flesta personerna, utom Elliot. Ingen idé att se fler avsnitt.
Citera
2015-10-12, 23:49
  #364
Medlem
hagsatras avatar
Vissa avsnitt var riktigt bra, avsnittet där de ska hjälpa snubben fly från fängelset var nog bäst, Breaking Bad vibbar på det. Annars vettefan, slutet rörde ihop sig rejält. Serien får en svag 7/10 av mig.
Citera
2015-10-13, 13:52
  #365
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Jag har sett serien på SVT. Igår sändes del 3. Jag tyckte del 1 var mycket bra. Del 2 kändes lite mer händelselös. Men igår hängde jag inte alls med i handlingen längre. Det var två veckor sen förra delen sändes och jag kommer inte ihåg längre vad som hände i början. Jag har glömt de flesta personerna, utom Elliot. Ingen idé att se fler avsnitt.
Instämmer i vad jag läst någonstans att avsnitt 1 nog var en av de bästa pilotavsnitten som gjorts. Men i avsnitt 2 kändes det verkligen som att luften gick ur och det blev väldigt ointressant. Har inte tittat sen dess.
Citera
2015-10-13, 13:58
  #366
Medlem
Precis sett första avsnittet, verkar riktigt lovande. Kör ni KDE eller GNOME förresten?
Citera
2015-10-13, 14:01
  #367
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomHitSkaDuFau
Precis sett första avsnittet, verkar riktigt lovande. Kör ni KDE eller GNOME förresten?
XFCE. Dock KDE om det skulle vara på en desktop-burk.

För övrigt så blev jag inte mycket klokare av att se om serien utan att vara stekt, jag blir inte klok på sista avsnittet.
Citera
2015-10-13, 20:47
  #368
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Jag har sett serien på SVT. Igår sändes del 3. Jag tyckte del 1 var mycket bra. Del 2 kändes lite mer händelselös. Men igår hängde jag inte alls med i handlingen längre. Det var två veckor sen förra delen sändes och jag kommer inte ihåg längre vad som hände i början. Jag har glömt de flesta personerna, utom Elliot. Ingen idé att se fler avsnitt.
Exakt så jag kände kring ep 3 också. Hängde verkligen inte alls med, många skumma scener ochså. Gillade dock ep 1 så pass att jag är beredd att ge det några avsnitt till innan jag avfärdar det helt. En del bra karaktärer plus att jag känner igen mig lite i huvudkaraktären. Får lite watch dogs känsla över det hela vilket jag gillar med hela tekniska hackningstemat i serien.
Citera
2015-10-13, 20:55
  #369
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Vissa avsnitt var riktigt bra, avsnittet där de ska hjälpa snubben fly från fängelset var nog bäst, Breaking Bad vibbar på det. Annars vettefan, slutet rörde ihop sig rejält. Serien får en svag 7/10 av mig.

Verkligen , och starkaste scenen i hela s1.

Hur bra som helst faktiskt, gåshud.
Citera
2015-10-13, 21:36
  #370
Medlem
Varför säger dom aldrig fuck? Man kan visa en snubbe skjuta skallen av sig, knullande, bdsm, misshandel och folk som knarkar - men ordet fuck?
Citera
2015-10-13, 23:08
  #371
Medlem
Oliveiras avatar
Har sett hela serien nu. Min inledande skepticism håller fortfarande i sig, även om vissa delar av serien utvecklades bättre än jag trodde. Tycker fortfarande att allt för många saker var alldeles för övertydliga. Bäst var serien när man koncentrerade sig på Tyrell och hans fru, medan grejen med Elliot och hans pappa bara var utdraget och extremt förutsägbart. Det hjälper inte att Elliot säger till åskådaren att det är förutsägbart, det blir ändå för enkelt.

Lite svårt att förstå att serien har fått så extremt mycket beröm, då den ändå stryker tittaren medhårs så mycket som den gör. Det kan å andra sidan vara skälet. En serie som ger kredd, men där tittaren ändå inte behöver anstränga sig ett dugg för att hänga med, är sånt som går hem numera. You don't sell the steak, you sell the sizzle.
Citera
2015-10-15, 01:00
  #372
Medlem
Oliveiras avatar
Tycker också att serien påminner misstänkt mycket om Baran bo Odars Who am I Kein System ist sicher.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback