Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-13, 12:20
  #1
Medlem
Visst är det så?Går man till någon som arbetar inom kommunen så kommer den försöka ta reda på viss fakta och detta är integritetskränkande eftersom dom ställer frågor som är djupa och personliga som dom förväntar att man ska svara till en främmande människa.

Men detta som antecknas kan alla ta del av och läsa inom systemet.

Varför är det så viktigt att skriva anteckningar och journaler?

Vilka läser dom egentligen? jag kan tänka mig att eliten och styrande politiker är väldigt intresserade av det.

Att det är kommunpolitiker och socialstyrelsen som är mest intresserade av detta.
Citera
2015-05-13, 12:48
  #2
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphoreign
Visst är det så?Går man till någon som arbetar inom kommunen så kommer den försöka ta reda på viss fakta och detta är integritetskränkande eftersom dom ställer frågor som är djupa och personliga som dom förväntar att man ska svara till en främmande människa.

Men detta som antecknas kan alla ta del av och läsa inom systemet.

Varför är det så viktigt att skriva anteckningar och journaler?

Vilka läser dom egentligen? jag kan tänka mig att eliten och styrande politiker är väldigt intresserade av det.

Att det är kommunpolitiker och socialstyrelsen som är mest intresserade av detta.
Det är viktigt att journalföra saker som är relevant för bästa behandling av dig.
Alla kan inte ta del av din journal.
Och nej, det finns inte en enda politiker som är intresserad av att gå in och läsa en enskild journal. Dom varken vill/kan/får det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback