Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-12, 22:57
  #1
Avstängd
Som ni känner till, MGTOW-movement, Man-Going-Their-Own-Way, hur kan vi stärka denna rörelsen och få den att växa radikalt och krossa allt som heter politisk korrekt och feminism, ideér, förslag?
Hur kan vi få denna rörelse att växa i Sverige och nå den unga generationen av män.
Citera
2015-05-12, 22:59
  #2
Avstängd
Det enda jag kommer på rent konkret är att sprida Sandmans youtube kanal;

https://www.youtube.com/user/SandmanMGTOW

Han är nog en förebild för alla i MGTOW rörelsen
Citera
2015-05-12, 23:10
  #3
Medlem
markus120s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=BBHRtK_-m-k

"If you were my daughter I would be telling you to find a man that doesn't want sex from you right away and is willing to wait at least two or three months to be intimate with you. You're probably laughing to yourself and thinking that's impossible. But I'm living proof that guys like that exist."

Låter som mycket kristen konservativ sexualmoralism, lite för mycket besatthet av personliga problem osv.

Tror att sådant bara kan locka till sig män som har problem med kvinnor, alltså sådana som kvinnor inte är intresserade av för att börja med.
Citera
2015-05-12, 23:12
  #4
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Det enda jag kommer på rent konkret är att sprida Sandmans youtube kanal;

https://www.youtube.com/user/SandmanMGTOW

Han är nog en förebild för alla i MGTOW rörelsen

Stardusk och Barbarossa är mina personliga favoriter
Citera
2015-05-12, 23:15
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Stardusk och Barbarossa är mina personliga favoriter

nice,tack för tipsen, ska kolla in de
Citera
2015-05-12, 23:18
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Som ni känner till, MGTOW-movement, Man-Going-Their-Own-Way, hur kan vi stärka denna rörelsen och få den att växa radikalt och krossa allt som heter politisk korrekt och feminism, ideér, förslag?
Hur kan vi få denna rörelse att växa i Sverige och nå den unga generationen av män.

MGTOW är egentligen kort sagt ofta män som har varit gifta och ALDRIG vill dit igen eftersom det i västvärlden är en förödelse för mannen att gifta sig då man med stor sannolikhet får räkna med skillsmässa och vad det rent juridiskt innebär. Man bojkottar helt enkelt långsiktiga relationer med kvinnor.

Nu har jag inte varit gift, men även jag bojkottar seriösa relationer/giftermål med kvinnor då jag anser att kvinnorna är alldeles för svåra att leva med i västvärlden. Den enda regelmässiga kontakten jag har med kvinnor är med mina nära anhöriga. Främmande kvinnor har jag enbart kontakt med när den sexuella lusteen faller in, absolut inget mer och så har det varit sen flera år tillbaka. Mår riktigt bra av detta
Citera
2015-05-12, 23:24
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dominance
MGTOW är egentligen kort sagt ofta män som har varit gifta och ALDRIG vill dit igen eftersom det i västvärlden är en förödelse för mannen att gifta sig då man med stor sannolikhet får räkna med skillsmässa och vad det rent juridiskt innebär. Man bojkottar helt enkelt långsiktiga relationer med kvinnor.

Nu har jag inte varit gift, men även jag bojkottar seriösa relationer/giftermål med kvinnor då jag anser att kvinnorna är alldeles för svåra att leva med i västvärlden. Den enda regelmässiga kontakten jag har med kvinnor är med mina nära anhöriga. Främmande kvinnor har jag enbart kontakt med när den sexuella lusteen faller in, absolut inget mer och så har det varit sen flera år tillbaka. Mår riktigt bra av detta


Helt rätt, tummen upp, fortsätt bröder och sprid MGTOW rörelsen.
Citera
2015-05-12, 23:29
  #8
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Mängden män som aktivt väljer bort ett liv i tvåsamhet med kvinnor på grund av kvinnor, är rätt så stor här i Sverige ändå.
De flesta är antifeminister och ser kvinnan som ett hot mot deras frihet.

Fördelen med MGTOW är att ett genomtänkt självvalt manligt ensamliv rymmer väldigt mycket frihet och har ett enormt egenvärde i sig.
Citera
2015-05-12, 23:34
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Mängden män som aktivt väljer bort ett liv i tvåsamhet med kvinnor på grund av kvinnor, är rätt så stor här i Sverige ändå.
De flesta är antifeminister och ser kvinnan som ett hot mot deras frihet.

Fördelen med MGTOW är att ett genomtänkt självvalt manligt ensamliv rymmer väldigt mycket frihet och har ett enormt egenvärde i sig.


Helt rätt broder, tummen upp, det bara en tidsfråga innan det hela politiska och ekonomiska systemet kollapsar, då är det bra om vi inom MGTOW-rörelsen står redå och tar makten och fokuserar på bygga upp patriarkala strukturer och gör oss av med korrumperad feministiska idéer och narcissistisk hedonistisk västerländsk kultur och påminner kvinnan som sin roll som moder och fru. Punkt.
Citera
2015-05-12, 23:39
  #10
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dominance
MGTOW är egentligen kort sagt ofta män som har varit gifta och ALDRIG vill dit igen eftersom det i västvärlden är en förödelse för mannen att gifta sig då man med stor sannolikhet får räkna med skillsmässa och vad det rent juridiskt innebär. Man bojkottar helt enkelt långsiktiga relationer med kvinnor.

Nu har jag inte varit gift, men även jag bojkottar seriösa relationer/giftermål med kvinnor då jag anser att kvinnorna är alldeles för svåra att leva med i västvärlden. Den enda regelmässiga kontakten jag har med kvinnor är med mina nära anhöriga. Främmande kvinnor har jag enbart kontakt med när den sexuella lusteen faller in, absolut inget mer och så har det varit sen flera år tillbaka. Mår riktigt bra av detta

Instämmer...
Bara sex(bra sex) med väldigt tydliga regler för den vänskapen, funkar riktigt bra för mig. Övertramp eller upprepade försök till att nästla sig in i ens framtid, så blir det ett enkelt adjö.
Citera
2015-05-12, 23:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
Helt rätt broder, tummen upp, det bara en tidsfråga innan det hela politiska och ekonomiska systemet kollapsar, då är det bra om vi inom MGTOW-rörelsen står redå och tar makten och fokuserar på bygga upp patriarkala strukturer och gör oss av med korrumperad feministiska idéer och narcissistisk hedonistisk västerländsk kultur och påminner kvinnan som sin roll som moder och fru. Punkt.

uppenbarligen har du missuppfattat hela grejen med "mgtow". De mgtows jag följer vill inte tillbaks till något "patriarkat" om nu något sådant ens har funnits. Varför ska män bygga upp samhället igen och skapa något patriarkat? Meningen är ju att män ska kunna existera på sina egna villkor, utan hänsyn eller tanke på kvinnor.

Du kan nog snarare hitta åsiktsfränder hos några neokonservativa istället för hos mgtow.
Citera
2015-05-12, 23:46
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
uppenbarligen har du missuppfattat hela grejen med "mgtow". De mgtows jag följer vill inte tillbaks till något "patriarkat" om nu något sådant ens har funnits. Varför ska män bygga upp samhället igen och skapa något patriarkat? Meningen är ju att män ska kunna existera på sina egna villkor, utan hänsyn eller tanke på kvinnor.

Du kan nog snarare hitta åsiktsfränder hos några neokonservativa istället för hos mgtow.

Håll dig till trådens samtalsämne, hur ska vi göra mgtow-rörelsen stark och få den att växa, det mitt fokus
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback