Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-10, 20:53
  #1
Medlem
Jag funderar på att köpa en laptop med dockningsstation som dessutom orkar driva en 20-tums plattskärm i 1600x1200. Det skulle vara trevligt om det vore en Dell dessutom, inte för tung heller. Vad ska jag tänka på?
Citera
2005-10-10, 22:00
  #2
Medlem
slippys avatar
http://configure.euro.dell.com/dells...rslatit_d810_2

Här är din maskin, klarar av 1920*1200 upplösning samt att latitude familjen är den mest flexibla Dell maskinen i avseende på batteri tider, anslutningsmöjligheter, vikt och den är dessutom kompatibel med D familjens dockningstation.

Dessutom har den 3yr NBD(next buissnes day) garanti vilken tillåter att om datorn går sönder kommer det hem en tekniker dagen efter och lagar den.

Blev själv lite förvånad över det billiga priset när jag satt och surfade åt dig här..såg sen att det var exkl moms..=/. Men smakar det så kostar det juh .

Latitude är konstruerade för företagsanvändare och därmed är dessa driftsäkrare än datorer för hemanvändare.
Citera
2005-10-10, 22:40
  #3
Medlem
Tack Spock, jag ska så klart låta arbetsgivaren betala, men går det inte att klämma in den under 10 000 kr??
Citera
2005-10-10, 22:44
  #4
Medlem
Balthazaer-s avatar
Ursäkta OT, men är det bara jag som såg rubriken och trodde Aftonbladet slagit nytt rekord i kvasijournalistik?

"Laptop åt en 24-årig pojke - mamman förkrossad"

"Laptop åt en 24-årig pojke - tillverkaren stäms på miljardbelopp"

"Laptop åt en 24-årig pojke - söndertuggad kropp hittades i skogen"
Citera
2005-10-11, 03:16
  #5
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.T.K
Tack Spock, jag ska så klart låta arbetsgivaren betala, men går det inte att klämma in den under 10 000 kr??

Det där är juh mer eller mindre standardkonfiguration, tror det blir svårt att komma under det om du nu ska ha Dell. Vet inte hur det är med dockningstationer heller till billigare märken. Kanske finns nån USB APR(portreplikator) du kan använda eller nåt. Men Latitude e juh bra datorer

Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Ursäkta OT, men är det bara jag som såg rubriken och trodde Aftonbladet slagit nytt rekord i kvasijournalistik?

"Laptop åt en 24-årig pojke - mamman förkrossad"

"Laptop åt en 24-årig pojke - tillverkaren stäms på miljardbelopp"

"Laptop åt en 24-årig pojke - söndertuggad kropp hittades i skogen"

Jepp, det är andra gången idag, en 16 årig flicka blev oxå uppäten av en laptop tidgare idag.
Citera
2005-10-11, 05:04
  #6
Avstängd
radikal08s avatar
Jaha var det så han menade i den andra tråden som handlar om en Laptop åt en 16 årig flicka..

Då kom en snubbe med en kommentar om att han trodde Laptopen käkade upp henne... jag trodde han var hög eftersom jag inte förstod vad han snackade om... men nu förstår jag
Citera
2005-10-11, 07:10
  #7
Medlem
snuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Ursäkta OT, men är det bara jag som såg rubriken och trodde Aftonbladet slagit nytt rekord i kvasijournalistik?

"Laptop åt en 24-årig pojke - mamman förkrossad"

"Laptop åt en 24-årig pojke - tillverkaren stäms på miljardbelopp"

"Laptop åt en 24-årig pojke - söndertuggad kropp hittades i skogen"
Ännu mera off topic, men jag uppfattade det som exakt samma sak!
Citera
2005-10-11, 09:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Det där är juh mer eller mindre standardkonfiguration, tror det blir svårt att komma under det om du nu ska ha Dell. Vet inte hur det är med dockningstationer heller till billigare märken. Kanske finns nån USB APR(portreplikator) du kan använda eller nåt. Men Latitude e juh bra datorer.

Datorn väger dessutom lite för mycket, helst ska den inte väga mer än 2 kg. Då blir den dock dyrare, så det är en avvägningsfråga.

Dell säljer ju dock bärbara för 5-6000 kr.

http://www1.euro.dell.com/content/pr...dt1&l=sv&s=bsd


Frågan är bara om dessa klarar av att driva en skärm samt om de inte är allt för sega, jag är för usel på datorer för att kunna göra en sån analys, vet nån?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback