Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-11, 19:33
  #1
Medlem
Harry_s avatar
trodde man hade 50GB för alltid hos Dropbox
tydligen var det bara 2år och nu går den ut

finns det ext HDD med den funktionen kanske t.o.m med app?
Citera
2015-05-11, 19:44
  #2
Medlem
TheShapes avatar
Antar att det är med en mobiltelefon (typ HTC) som du fick extrautrymmet? Står svart på vitt att det gäller under två år, sedan får man betala för det extrautrymmet (fast datan försvinner inte, däremot så får man inte lägga till mer över originalkvoten).

Kör själv numera bara Google Drive, som fungerar på samma sätt, men har fördelen att den är knuten med mitt Google-konto, så kommer lätt åt den oavsett plattform. Har 40gb att använda därigenom, vilket räcker gott och väl för lite bilder och dokument. Tyngre filer ser jag ingen anledning att lägga upp där, utan lägger det på hemma-NAS:en, som jag enkelt kan komma åt via FTP om jag är "på fältet".
Citera
2015-05-11, 19:55
  #3
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Antar att det är med en mobiltelefon (typ HTC) som du fick extrautrymmet? Står svart på vitt att det gäller under två år, sedan får man betala för det extrautrymmet (fast datan försvinner inte, däremot så får man inte lägga till mer över originalkvoten).

Kör själv numera bara Google Drive, som fungerar på samma sätt, men har fördelen att den är knuten med mitt Google-konto, så kommer lätt åt den oavsett plattform. Har 40gb att använda därigenom, vilket räcker gott och väl för lite bilder och dokument. Tyngre filer ser jag ingen anledning att lägga upp där, utan lägger det på hemma-NAS:en, som jag enkelt kan komma åt via FTP om jag är "på fältet".

får nog köra med Google Drive

tackar
Citera
2015-05-11, 21:09
  #4
Medlem
MrBraxs avatar
Om du inte har gjort https://www.dropbox.com/gs är ju det ett tips.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback