Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-11, 00:16
  #1
Avstängd
fiskarenss avatar
Har under ett längre avbrott inte lirat gitarr på länge. Har haft en LTD, Dean samt Epiphone tidigare. Men jag är sugen på en ny gitarr och ta upp det igen.

Behöver lite tips. Musik jag kommer att spela:

Tung metal
Blues
Rock

Jag vill ha en gitarr som lämpar sig för det. Märken jag inte är sugen på:

Ibanez
Fender
Gibson
Dean (har redan haft, gillar inte stilen så mycket)

Vad finns det för andra trevliga? Är det enbart ESP som gäller för mig?
Citera
2015-05-11, 00:27
  #2
Medlem
Tycker faktiskt ESP har fantastiska pickups, dem är snygga som fan och jag tycker verkligen dem lämpar sig för metal, ett utav de bättre märkena för just detta syfte
Citera
2015-05-11, 00:34
  #3
Medlem
Kika runt på Thomann vetja!
Citera
2015-05-11, 00:35
  #4
Medlem
MADs avatar
Jackson soloist USA
Citera
2015-05-11, 00:44
  #5
Avstängd
fiskarenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seraph.1412
Tycker faktiskt ESP har fantastiska pickups, dem är snygga som fan och jag tycker verkligen dem lämpar sig för metal, ett utav de bättre märkena för just detta syfte

Ah, jag är sugen på ESP. Har hört bra om märket. Hittade denna: http://www.espguitars.com/products/1...ries-guitars-3

Vad tror ni om den? Är Eclipse trevliga?
Citera
2015-05-11, 06:10
  #6
Medlem
kjellkritisks avatar
Bäst är ju att gå och klämma på dem i en musikaffär.

Andra förslag är Schecther och PRS utifrån musikstilarna du beskriver.
Citera
2015-05-14, 13:21
  #7
Medlem
Schechter är definitivt prisvärd också men i långa loppet tycker jag verkligen ESP är dem bästa som finns, snygga som fan och känslan av att bara hålla den gör mig blöt 😁😏 , min nästa gitarr jag vill ha är en Esp E geki tetsu alternativt en Esp forest Gt, tvärsnygga är dem också 😂
Citera
2015-05-14, 14:31
  #8
Medlem
Hur hade du tänkt stämma gitarren? Du nämner "tung metal" så det vore bra att veta hur lågt du stämmer gitarren, om du ska stämma ner, så blir det enklare att ge ett bra förslag på en gura.

Vad har du för övrigt för kriterier, pickup konfiguration, stall, skallängd, finns det några estetiska krav?
Citera
2015-05-29, 10:46
  #9
Medlem
jaj1s avatar
Epiphone es 335 dot. Punkt slut den har jag och den är grym för all sorts musik . Allt från thin lizzy till beatles osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback