Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-15, 10:01
  #13
Medlem
amoralis avatar
Jag har rest flera gånger m piercingar & det har aldrig hänt att jag blivit stoppad eller att det ens piper.
Citera
2015-05-15, 10:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amorali
Jag har rest flera gånger m piercingar & det har aldrig hänt att jag blivit stoppad eller att det ens piper.

Okej! Tack så mycket
Citera
2015-05-16, 11:40
  #15
Medlem
Pocketpussys avatar
Jag har också rest med piercing i läppen, öronen (alltså inte snibbarna), tungan och naveln. Nothing!
Citera
2015-05-16, 21:02
  #16
Medlem
XTRVGNZs avatar
Du kan vara helt lugn. Jag har flugit med fem piercingar på olika delar av kroppen och känner folk som har bra många fler piercingar än så och att ta sig igenom säkerhetskontrollen är inget problem. Smyckena är så pass små att det inte ger något utslag på detektorn. Det krävs större mängder metall.
Citera
2015-05-16, 23:48
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XTRVGNZ
Du kan vara helt lugn. Jag har flugit med fem piercingar på olika delar av kroppen och känner folk som har bra många fler piercingar än så och att ta sig igenom säkerhetskontrollen är inget problem. Smyckena är så pass små att det inte ger något utslag på detektorn. Det krävs större mängder metall.
👍👍 härligt! Nu kan jag skaffa på andra bröstvårtan med haha!
Citera
2015-07-08, 11:18
  #18
Medlem
fillidutters avatar
Inga problem! De har aldrig pipt för mig, har PA, öronen och tungan så de är lugnt!
Citera
2015-07-15, 10:56
  #19
Medlem
weediaans avatar
Jag har 8 pieceringar, o var senast som igår var jag ute o flög. Har aldrig bibat när jag har gått igennom. Så det är rätt så sannolikt att det heller Inte kommer bib, så tá det lungt o ha så kul c:
Citera
2015-07-24, 23:55
  #20
Medlem
syndroms avatar
Vad är det för skillnad på metallen i piercingsmycken och den som sitter i skärp eller bälten? Dom piper ju varje gång!
Citera
2015-07-28, 21:33
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Vad är det för skillnad på metallen i piercingsmycken och den som sitter i skärp eller bälten? Dom piper ju varje gång!
Det är mer metall i bältet än i ett piercingsmycke. I sådana fall skulle minsta lilla örhänge blippa och därmed skulle nästan alla kvinnor stoppas i säkerhetskontrollen.
Citera
2015-08-11, 15:52
  #22
Medlem
Flög förra veckan med ett stålsmycke som väger ca 35 gram utan att det pep. Däremot reagerade kroppsscannern på mina silikonimplantat i högerarmen (4 st 2,54 cm HCB), men inte på silikonringen i vänsterarmen.
Citera
2015-08-16, 15:55
  #23
Medlem
Jag har ett gäng piercingar och en rätt stor stålplatta med tillhörande skruvar i ena armen, en gång har armen pipit och det var på Arlanda men efter att killen dragit den bärbara över armen var det bara att gå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback