Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-10, 13:39
  #1
Medlem
Hej!

En snabb fråga.

När jag beställer från http://www.ultrasshop.com/ får jag leveransen till dörren eller får jag den till närmaste postutlämningställe?

Tack på förhand!
Citera
2015-05-10, 14:15
  #2
Medlem
Aston-Martins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knazslang
Hej!

En snabb fråga.

När jag beställer från http://www.ultrasshop.com/ får jag leveransen till dörren eller får jag den till närmaste postutlämningställe?

Tack på förhand!

Du får ett avi brev hem att du kan hämta ut ditt paket vid närmsta utlämningsställe.
Citera
2015-05-10, 14:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Du får ett avi brev hem att du kan hämta ut ditt paket vid närmsta utlämningsställe.

Tackar tackar!
Citera
2015-05-10, 21:41
  #4
Medlem
Sverige08s avatar
Så blev det inte för mig. Dom körde hem det och ringde när de stod utanför. Var ett jävla problem att få till det, för de kom alltid när Jag var på jobbet.
Citera
2015-05-12, 11:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Så blev det inte för mig. Dom körde hem det och ringde när de stod utanför. Var ett jävla problem att få till det, för de kom alltid när Jag var på jobbet.

Ah okej! har fått en tid nu på fredag att leveransen kommer, så det gäller att vara hemma hela dagen då eller? Hur löste du det att byta tid osv? kontakta du dom via telefonen eller mail?
Citera
2015-05-12, 15:27
  #6
Medlem
Allanthyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knazslang
Ah okej! har fått en tid nu på fredag att leveransen kommer, så det gäller att vara hemma hela dagen då eller? Hur löste du det att byta tid osv? kontakta du dom via telefonen eller mail?

Beroende på speditör finns några olika varianter
UPS, Schenker och DHL gör nytt försök och därefter får du hämta det på deras terminal
Fedex/Posten tror jag det hamnar på terminal direkt efter första försöket och du får åka dit och hämta det
DHL tar ut en lageravgift om du inte hämtar försändelsen inom viss tid

Men du kan alltid skriva ett lossningsavtal/fullmakt med dem så att de kan ställa utanför dörren eller annat i förväg förutbestämt ställe.

Eller ringa dem och be dem inte köra ut paketet för att du inte är på plats och fråga om du inte kan komma dit och hämta det istället, brukar inte vara några problem

Det brukar vara svårt att få reda på vilken tid de hade tänkt att komma då det beror helt på vilken rutt föraren väljer att ta (och det skiljer från förare till förare) ligger du i slutet av en rutt så kan det vara sen eftermiddag medans det kan vara tidigt om du ligger först i rutten. Men fråga för all del

Det brukar inte vara några problem att få utkörningen en annan dag om du inte kan just på fredag. Du behöver inte vara hemma hela dagen, du behöver vara hemma tills dess att leveransen dykt upp sedan är du fri att göra vad du vill
Citera
2018-12-03, 13:23
  #7
Medlem
Hej jag har beställt genom Ultrashopp.
Men nu kommer jag inte in på sidan.
Har gott innan .
Vet någon varför jag inte kommer in?
Citera
2018-12-04, 19:49
  #8
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firman77
Hej jag har beställt genom Ultrashopp.
Men nu kommer jag inte in på sidan.
Har gott innan .
Vet någon varför jag inte kommer in?

Enligt rykten så har dem blivit nedstängda av Polska polisen. Flera butiker har gått samma öde till mötes
Citera
2018-12-06, 16:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Enligt rykten så har dem blivit nedstängda av Polska polisen. Flera butiker har gått samma öde till mötes

Hej tack för info.
Kan msn köpa någon annanstans ?
Citera
2018-12-07, 17:34
  #10
Medlem
LDoriginals avatar
Här finns en nyhetsartikel ang Ultrasshop. tråkigt...
http://cbsp.policja.pl/cbs/aktualnos...7VpMKMm6epkfxo
Citera
2018-12-08, 09:16
  #11
Medlem
Hej ja det är lite synd.
Kul att smälla lite.
Bra trycket i dom.

Tack för info än en gång hör gärna av dig om du vet var man kan köpa någon annanstans fram över.
Citera
2018-12-08, 12:39
  #12
Medlem
Pilsnerologs avatar
Vad är det egentligen de har sålt som är olagligt?

Bör man kanske bunkra upp nu.. om detta sker på flera ställen i framtiden : o
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback