Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-10, 10:41
  #1
Avstängd
Allt har sin tid.

Globen har egentligen tjänat ut sin roll som konsertarrangör då den egentligen inte klarar av de krav som dagens megastjärnor kräver.

Globen har dåligt renomme bland hockeypubliken. Lagen spelar hellre på Hovet där stämningen blir bättre.

Globen tar upp en jävla plats som kanske kan tas tillvara på annat vis.

Globen är trots allt en attraktion men kan den vara hur länge som helst?

När rivs Globen? Om den inte rivs men inte används, vad händer då? Kommer den bli ett annex till "Tele2"-arenan som Annexet är till Globen nu.

Jag kommer våndas rivningsdagen. Gillar ju kulan, filip och fredrik förklarade det bra hur vi 70-talister tänker på Globen i ett svensktalande podavsnitt, men allt har sin tid.
__________________
Senast redigerad av dacra 2015-05-10 kl. 10:46.
Citera
2015-11-18, 22:23
  #2
Medlem
Nej tack!
Citera
2015-11-18, 22:38
  #3
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Inte kommer den att rivas, någonsin. Den har blivit ett landmärke och kommer stå kvar i hundratals år, ungefär som Stockholms stadion.
Citera
2015-11-18, 22:53
  #4
Medlem
freeriderXIIs avatar
En kompromiss vore att riva Globen och sedan bygga upp en större kopia. Fast det kanske är svårt att göra nu i och med all annan bebyggelse och parkeringar runt arenan, att det blir för trångt.


Men måste jag välja mellan att bygga en helt annan modern arena eller spara golfboll liknande Globen då går jag på att spara Globen.
Citera
2015-11-19, 00:57
  #5
Medlem
CygneRouges avatar
Globen är älskad av sportflyget. En polare med privatcert sa att när man ligger över Norrköping i klart väder är det bara att vrida på huvudet: "Där är Globen, nu vet jag var jag är".
Citera
2015-11-20, 00:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dacra
Allt har sin tid.

Globen har egentligen tjänat ut sin roll som konsertarrangör då den egentligen inte klarar av de krav som dagens megastjärnor kräver.

Globen har dåligt renomme bland hockeypubliken. Lagen spelar hellre på Hovet där stämningen blir bättre.

Globen tar upp en jävla plats som kanske kan tas tillvara på annat vis.

Globen är trots allt en attraktion men kan den vara hur länge som helst?

När rivs Globen? Om den inte rivs men inte används, vad händer då? Kommer den bli ett annex till "Tele2"-arenan som Annexet är till Globen nu.

Jag kommer våndas rivningsdagen. Gillar ju kulan, filip och fredrik förklarade det bra hur vi 70-talister tänker på Globen i ett svensktalande podavsnitt, men allt har sin tid.

Riva den behöver man ju inte göra men en total renovering av innandömmet lär ske förr eller senare. Dock krävs det en rejäl investering och med både tele 2 och kamratvallen som konkurerar om arrangemang så är väl intresset inte så stort från privat håll.

En sak är dock säker, görs ingen genomgripande renovering är golfbollens dagar räknade.
Citera
2015-11-23, 21:47
  #7
Medlem
Rivas kommer den inte men alla aktiviteter som pågår nu kommer avecklas inom kort. Sedan tror jag det blir ett museum av globen.
Citera
2015-11-26, 05:24
  #8
Medlem
tokidokis avatar
Så var finns en hockeyarena med motsvarande kapacitet om Globen rivs?
Citera
2015-11-28, 01:11
  #9
Medlem
Globen är bara 26 år gammal och fortfarande fräsch.

Är faktiskt rätt besviken att DIF och AIK inte spelar sina matcher där.

Mer Globen.
Citera
2015-12-13, 19:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dacra
Allt har sin tid.

Globen har egentligen tjänat ut sin roll som konsertarrangör då den egentligen inte klarar av de krav som dagens megastjärnor kräver.

Globen har dåligt renomme bland hockeypubliken. Lagen spelar hellre på Hovet där stämningen blir bättre.

Globen tar upp en jävla plats som kanske kan tas tillvara på annat vis.

Globen är trots allt en attraktion men kan den vara hur länge som helst?

När rivs Globen? Om den inte rivs men inte används, vad händer då? Kommer den bli ett annex till "Tele2"-arenan som Annexet är till Globen nu.

Jag kommer våndas rivningsdagen. Gillar ju kulan, filip och fredrik förklarade det bra hur vi 70-talister tänker på Globen i ett svensktalande podavsnitt, men allt har sin tid.

Stockholm växer och kommer att behöva stora arenor även i framtiden. För många artister är Stockholms arenan för stor och konserthuset för litet. Just nu har SHL bara ett Stockholms lag men i framtiden kan det mycket väl bli fler och då kommer derbyna att kräva något som är större än isstadion.
__________________
Senast redigerad av ruter 2015-12-13 kl. 19:27.
Citera
2015-12-17, 16:20
  #11
Medlem
freeriderXIIs avatar
Globen är ett viktigt landmärke för Stockholm och Sverige.
Citera
2015-12-17, 17:11
  #12
Medlem
Globen är ett viktigt landmärke för Stockholm, och en viktig del i stadsbilden. Du tänker alldeles för funktionalistiskt. Ett alternativ som redan nämnts är dock att riva och bygga en ny Globen. Men att eliminera dess säregna form från Stockholm helt hade varit ett stort misstag, enligt mig. Många, inklusive människor som inte bor i Sverige, vet vad Globen är och var den ligger(Stockholm), det är som sagt ett inarbetat landmärke och på foto, kan Globen faktiskt se riktigt bra ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback