Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-09, 16:00
  #1
Medlem
FredrikSahlins avatar
Hej, har det senaste börjat spela en hel del CS:GO. Väldigt trevligt spel. Supreme i skrivande stund, känns stabilt. Bra motstånd och för det mesta helt OK lagkamrater, men det är något som jag funderar på..
Titt som tätt stöter man på den där suspekta spelaren, han som vet lite för mycket. Alltid bra tajming och ibland skjuter han hårdare än proffsen.

Hur fungerar deras fusk, och varför är det så svårt att göra något åt det?
Vill få en liten sammanfattning av det hela.
Faceit och ESEA har ju lyckats väldigt bra med att hålla fusket ute, varför gör inte Steam/Valve det?

Har givetvis DDG:at ( ) men fann inte så mycket annat än sponsrade sidor för att köpa fusk..
Citera
2015-05-09, 16:05
  #2
Medlem
veryhasteds avatar
http://www.oldschoolhack.de/download...obal-offensive Alla fusk du behöver, bara in att titta efter hur de fungerar. Kan säga att de funkar bra iaf
Citera
2015-05-09, 16:11
  #3
Medlem
FredrikSahlins avatar
Vore ju riktigt fint om någon hade en video där det förklaras lite om vad fusken är och hur dem görs. Samt varför dem inte går att förhindra.
Citera
2015-05-09, 16:13
  #4
Medlem
mleytons avatar
Anledningen till att faceit och esea håller fuskare borta är för att det är en annan mekanism. Inte spelat sen 1.6 men minns att dom tar screenshots vilket inte vanliga Vac gör. Generellt om jag inte minns fel så placeras cheats på usb för att dölja det.
kontexten är att du alltså inte lika troligt kommer möta wallhack medans det är fullt möjligt att du träffar på någon med trigger eller deadesp.
Citera
2015-05-09, 16:19
  #5
Avstängd
joonsjs avatar
Spel är olika för olika personer. Meningen jag precis skrev förstår jag själv inte vad den betyder, men tillåt mig förklara:

Ett spel för mig personligen är ett spel. När jag spelar CS så går det ut på att döda terrorister och defusa bomben. Men, en person som är lite bättre på spel, datorer och teknik i övrigt, förstår hur spelet fungerar i grund och botten. Istället för att se en terrorist som springer runt, så ser han en modell. Denna person vet att modellen gör det som datorn säger åt den att göra. Personen vet att för att modellen ska kunna vara där den är, t.ex. uppepå en låda, så måste spelet kompilera kod som framställer modellen uppepå lådan.

Med andra ord, vi ser endast en terrorist uppe på lådan. Men en mer avancerad användare, en hacker, ser en modell som utför datorkod.

Hackaren kan sedan på egen hand modifiera denna datorkod. T.ex. istället för att tillåta spelet producera väggar som döljer fienderna, så kan hackaren ge dessa väggar egenskapen att vara osynliga. Därmed har hackaren lyckats producera ett wallhack.

Det var flera år sedan som jag pysslade med "hacking", men jag har försökt förklara lite ungefär hur det går till. Kort och gott så handlar det om att spelet talar ett särskilt språk med datorn, och hackarens uppgift för att göra vinning är att förstå språket och därmed modifiera det. Kom ihåg att ingen dator i hela världen gör någonting av sig själv, den gör någonting enbart på människans kommando.
Citera
2015-05-09, 16:35
  #6
Medlem
Valve/Steam skiter i vilket, de tjänar ju pengar på att folk gör nya acc och köper CS på nytt
Citera
2015-05-09, 16:49
  #7
Medlem
FredrikSahlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Spel är olika för olika personer. Meningen jag precis skrev förstår jag själv inte vad den betyder, men tillåt mig förklara:

Ett spel för mig personligen är ett spel. När jag spelar CS så går det ut på att döda terrorister och defusa bomben. Men, en person som är lite bättre på spel, datorer och teknik i övrigt, förstår hur spelet fungerar i grund och botten. Istället för att se en terrorist som springer runt, så ser han en modell. Denna person vet att modellen gör det som datorn säger åt den att göra. Personen vet att för att modellen ska kunna vara där den är, t.ex. uppepå en låda, så måste spelet kompilera kod som framställer modellen uppepå lådan.

Med andra ord, vi ser endast en terrorist uppe på lådan. Men en mer avancerad användare, en hacker, ser en modell som utför datorkod.

Hackaren kan sedan på egen hand modifiera denna datorkod. T.ex. istället för att tillåta spelet producera väggar som döljer fienderna, så kan hackaren ge dessa väggar egenskapen att vara osynliga. Därmed har hackaren lyckats producera ett wallhack.

Det var flera år sedan som jag pysslade med "hacking", men jag har försökt förklara lite ungefär hur det går till. Kort och gott så handlar det om att spelet talar ett särskilt språk med datorn, och hackarens uppgift för att göra vinning är att förstå språket och därmed modifiera det. Kom ihåg att ingen dator i hela världen gör någonting av sig själv, den gör någonting enbart på människans kommando.

Absolut, så mycket är jag ju med. Men det känns för mig som inte fuskar enormt trist att spelskaparen inte lägger ner mer fokus på att utrota problemet.
Jag kan absolut enbart spela ESEA/Faceit, men då har man inte ranksystemet som man så lätt har blivit såld på.
Citera
2015-05-09, 17:18
  #8
Avstängd
joonsjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikSahlin
Absolut, så mycket är jag ju med. Men det känns för mig som inte fuskar enormt trist att spelskaparen inte lägger ner mer fokus på att utrota problemet.
Jag kan absolut enbart spela ESEA/Faceit, men då har man inte ranksystemet som man så lätt har blivit såld på.
Jag lär gå på samma linje som förra talaren och påstår att det har mycket att göra med pengar. Jag kan ta ett av mina favoritspel som exempel: RuneScape.

Spelar man spelet som gratisspelare och fuskar så blir man bannlyst inom en timme. Om man å andra sidan uppgraderar kontot för 50.- per månad så kan det ta flera veckor innan man blir bannad, även om man använder samma fusk som på gratiskontot.
Citera
2015-05-09, 17:48
  #9
Medlem
Valve gör en del för att stoppa fuskandet. Men det är som i samhället där tjuven alltid ligger två steg framför polisen. Valve kan inte stoppa fusk som inte redan finns och VAC uppdateras endast när ett fusk upptäcks. Sen har ju fuskutvecklarna hela spelet att jobba med eftersom CS är helt fritt att modda vilket gör det ännu enklare att utveckla nya fusk som VAC inte kan upptäcka.
Citera
2015-05-10, 19:58
  #10
Medlem
FredrikSahlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Valve gör en del för att stoppa fuskandet. Men det är som i samhället där tjuven alltid ligger två steg framför polisen. Valve kan inte stoppa fusk som inte redan finns och VAC uppdateras endast när ett fusk upptäcks. Sen har ju fuskutvecklarna hela spelet att jobba med eftersom CS är helt fritt att modda vilket gör det ännu enklare att utveckla nya fusk som VAC inte kan upptäcka.

Är det som ett program som körs i bakgrunden då eller? Liknande Skype, Spotify och dylikt?

Enklare att svartlista alla program.
Citera
2015-05-12, 19:05
  #11
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikSahlin
Är det som ett program som körs i bakgrunden då eller? Liknande Skype, Spotify och dylikt?

Enklare att svartlista alla program.
Oftast så körs väl fusk-programmen i bakgrunden men det går ju inte svartlista alla program i bakgrunden då det i längden bara skulle göra folk ännu surare och argare på Valve. Går nog också bypassa det genom döpa fusket till explorer.exe eller någonting sånt där då Valve inte kan stänga ner såna saker.

Sen skulle det nog också ge en enorm backslash om dem hanterade det så där, bättre bygga ett anti-fusk program som Esea/faceit har i såna fall.
__________________
Senast redigerad av irken 2015-05-12 kl. 19:09.
Citera
2015-05-12, 20:24
  #12
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Oftast så körs väl fusk-programmen i bakgrunden men det går ju inte svartlista alla program i bakgrunden då det i längden bara skulle göra folk ännu surare och argare på Valve. Går nog också bypassa det genom döpa fusket till explorer.exe eller någonting sånt där då Valve inte kan stänga ner såna saker.

Sen skulle det nog också ge en enorm backslash om dem hanterade det så där, bättre bygga ett anti-fusk program som Esea/faceit har i såna fall.
Hur fungerar deras anti-fuskprogram?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback