Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2021-08-23, 15:37
  #61
Medlem
sandyhells avatar
Från Carinas faceboook 15 juli:
"Så kan en gärningsbeskrivning se ut. Här är den svart på vitt. Detta var alltså allt.

Här är ”gärningsbeskrivningen” som låg till grund för dagslånga polisförhör, en flera år lång rättsprocess varav fyra månader med dubbla åklagare i Helsingborgs tingsrätt, extrema trakasserier av mig och ett frihetsberövande straff (som senare upphävdes som felaktigt)

Sju poliser i min stad Helsingborg jobbade med meningen på min sida på fb, bildtexten som hade kränkt deras vän Robert Dujmovic på Helsingborgs Dagblad (tidningens tidigare enda kriminalreporter) så att han kände sig grovt förtalad. Så hjälpsamma var de alla mot sin vän att de inledde förundersökning innan det hade gjorts en anmälan, vilket är bakvänd omöjlig ordning.

Hur tänker ni journalister som inte reagerade på att något var på tok på riktigt?

Yttrandefrihet? Demokrati?

Åklagaren Emma Adolfsson hade fått uppdraget av åklagaren Per Axel Rosén Beck i Hbg (det framgår av en tjänsteanteckning) när han i sin tur företräddes av sin chef Tomas Elofsson efter att jag hade väckt enskilt åtal mot honom om falskt åtal. I strid med lag och rätt delgavs aldrig åklagaren den registrerade stämningsansökan mot honom.

Ett brott begicks, ja. Men av vem?'.

Att hon inte kan släppa detta? Och är det nån som vet ifall det erkänts felaktigt att hon fick sitta på rättspsyk? I övrigt verkar hennes liv normalt, arbetar på SFI. Men hur kan hon få arbeta när hon uppenbart fortfarande är koko och saknar sjukdomsinsikt?
Citera
2021-08-24, 00:00
  #62
Medlem
Jag känner igen personlighetsdragen som jag tyvärr har upplevt hos andra kvinnor.
Frånskilda kvinnor som är ungefär 60 år gamla, helt orensonliga rättshaverister som tror att alla konspirerar mot dem. Anser att de kan allt och vill styra och ställa i alla sammanhang.
Citera
2021-09-03, 10:21
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Från Carinas faceboook 15 juli:
"Så kan en gärningsbeskrivning se ut. Här är den svart på vitt. Detta var alltså allt.

Här är ”gärningsbeskrivningen” som låg till grund för dagslånga polisförhör, en flera år lång rättsprocess varav fyra månader med dubbla åklagare i Helsingborgs tingsrätt, extrema trakasserier av mig och ett frihetsberövande straff (som senare upphävdes som felaktigt)

Sju poliser i min stad Helsingborg jobbade med meningen på min sida på fb, bildtexten som hade kränkt deras vän Robert Dujmovic på Helsingborgs Dagblad (tidningens tidigare enda kriminalreporter) så att han kände sig grovt förtalad. Så hjälpsamma var de alla mot sin vän att de inledde förundersökning innan det hade gjorts en anmälan, vilket är bakvänd omöjlig ordning.

Hur tänker ni journalister som inte reagerade på att något var på tok på riktigt?

Yttrandefrihet? Demokrati?

Åklagaren Emma Adolfsson hade fått uppdraget av åklagaren Per Axel Rosén Beck i Hbg (det framgår av en tjänsteanteckning) när han i sin tur företräddes av sin chef Tomas Elofsson efter att jag hade väckt enskilt åtal mot honom om falskt åtal. I strid med lag och rätt delgavs aldrig åklagaren den registrerade stämningsansökan mot honom.

Ett brott begicks, ja. Men av vem?'.

Att hon inte kan släppa detta? Och är det nån som vet ifall det erkänts felaktigt att hon fick sitta på rättspsyk? I övrigt verkar hennes liv normalt, arbetar på SFI. Men hur kan hon få arbeta när hon uppenbart fortfarande är koko och saknar sjukdomsinsikt?

Hon har skrivit vid något tillfälle att förvaltningsrätten har upphävt vården. Hon var ju dömd till "rättspsykiatrisk vård" och inte "sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning", så det var väl hyfsat lätt för henne att komma ut efter att snällt och lydigt ha tagit sin medicin och deltagit i terapisamtal i en månad.
Citera
2022-02-02, 21:28
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wenister
När de två mest aktiva och självutnämnda experterna på fallet helt öppet skriver att dom inte ens bemödat sig att läsa meddelandena som Carina dömts för, ja då kanske bilden börjat klarna hur galet det här egentligen här.

https://minfil.com/lf73N1Gfn4/758F92...B308EBB1A_jpeg

Dom har nu gjort gruppen privat, vilken tur jag har ett konto där så jag kan fortsätta vara åskådare till cirkusen



Jag är sen på denna nyhet och galenskap men du kan ju lägga upp lite grejer fr den privata gruppen så vi kan se cirkusen.
Citera
2023-02-01, 16:09
  #65
Medlem
Tjena_67s avatar
Har den psykopatiska och korrupta domaren NS blivit tagen på bar gärning med att utfärda fler korrupta domar? Är han kvar i Hbg?

Hur ser det ut med hans korrupta åklagarhantlangare P-A R B? Är han fortsatt aktiv?
Citera
2023-06-02, 14:50
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Har den psykopatiska och korrupta domaren NS blivit tagen på bar gärning med att utfärda fler korrupta domar? Är han kvar i Hbg?

Hur ser det ut med hans korrupta åklagarhantlangare P-A R B? Är han fortsatt aktiv?

Jag föreslår att du startar en egen tråd om de personer du nämner
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback