Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-23, 07:00
  #37
Medlem
Zaedrewss avatar
Rumänien och Bulgarien kan vi skippa. Det var inte som när vi röstade för EU 1995 att vi trodde det skulle komma hit en massa rumäner och bulgarer och sitta här och tigga pengar. WTF! Nej det trodde vi inte och det är helt sjukt hur det blivit.
Citera
2015-05-24, 10:37
  #38
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
Men vad jag ville illustrera var att det i vår kultur uppenbarligen finns en störning, något abnormt. Detta kanske tom får förlåtas oss, men vad det absolut INTE ger oss är rätten till någon slags överlägsenhet. Vi är INTE bättre än Östeuropéer eller Greker. Vi hade bättre ekonomi en gång i tiden, men det försprånget har mer och mer suddats ut. Bättre ekonomi betyder inte bättre människa.

Jag tror att du har missuppfattat tråden.

Oavsett hur ekonomiskt utvecklade östländerna är så tycker jag att de ska ut oavsett. Framför allt tycker jag inte att östeuropeer och svenskar fungerar bra tillsammans. Östeuropeer är extremt otrevliga, kriminella och kommer till Sverige för att utnyttja oss. Snarare att vi ska skyddas från östeuropeerna än att vi är överlägsna.

Polackerna är överallt och slår ut flera svenska brascher som t.ex. åkerierna och hantverkare. Svenskar kan helt enkelt inte konkurrera med polacker för att vi beskattas till döds. Östeuropeerna tänker inte på samma sätt som svenskar eftersom sovjets brist på förnödenheter skapade en människosort som måste fiffla, tjäla och vara otrevlig för att klara sig. Det är inget vi klarar av att ha här.
Citera
2015-05-24, 18:43
  #39
Medlem
tjockballes avatar
Vi har ju bara upplevt det sämsta från Öst. Tiggare, tjuvar och svartjobbare.
Det vore lätt att fixa samtliga dessa med några enkla politiska beslut.
Det är våra makthavare som tillåter det och det är vi som är för tama för att höja rösten.

Jag har stor förståelse för att folk retar sig på de negativa fenomenen, men adressaten borde vara vår egna elit. Om vi slängde ut tiggarna, tjuvarna och svartjobbarna, vilket inte vore helt fel, vad skulle ändras? Inte mycket. "Skolstart på Renaults sätt" skulle fortfarande göra reklam för det bilmärket, med bara negrer i rollerna, de pratar åtminstone svenska. Genusrunket kommer knappast från Öst heller.
Citera
2015-05-25, 20:57
  #40
Medlem
Hultabultans avatar
Detta är nästan precis vitryske presidenten Lukasjenkos dröm.

Man skulle bilda en union mellan de slaviska länderna.

Alla de nämnda länderna är välkomna, förutom Estland, Ungern och Rumänien som ej är slaver.

Ingen skulle bli gladare än herr Lukasjenko om man genomförde detta!

Även Lettland och Litauen borde vara välkomna i Lukasjenkos slaviska union, då den baltiska språkgruppen är nära besläktad med de slaviska språken!

http://www.theguardian.com/world/200...ispatch.russia
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2015-05-25 kl. 21:22.
Citera
2015-05-25, 21:58
  #41
Medlem
Säg att det bildas en slavisk union, och sen då?

Vad ska man göra med detta stora imperium..

Alla har planer på att bli störst och starkast men till vilket syfte, räcker det inte att ha fred mellan länderna så kan man fokusera på att skapa bra politik för medborgarna istället.

Länderna borde tävla i vem som har mest avancerad teknik, starkast företag, bygga bäst bilar, ta utvecklingen framåt osv.

Vi ser ju redan nu hur Rysslands politik slår tillbaka på dem själva vad gäller rymdprogrammet och levnadsstandard.

Jävla mental onani att ha imperiumdrömmar, satsa på ingenjörskonst istället..
__________________
Senast redigerad av Titanstake 2015-05-25 kl. 22:00.
Citera
2015-05-28, 15:14
  #42
Medlem
tjockballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Detta är nästan precis vitryske presidenten Lukasjenkos dröm.

Man skulle bilda en union mellan de slaviska länderna.


http://www.theguardian.com/world/200...ispatch.russia


Det har redan funnits en sån union, Jugoslavien, och den sket sig.
Om Jugoslavien har bevisat något för omvärlden är det att man inte kan ta för givet att folk med samma eller liknande språk även har närbesläktade kulturer. I fallet Jugoslavien skar det ju sig mellan både Öst och Väst och mellan religionerna. De har än idag helt olika uppfattningar om kriget där på 90-talet.

De flesta Svenskar ser sig som självklart Västerländska. Detta är inte helt rätt, som jag redan exemplifierat i min förra post i denna tråd. Denna missuppfattning om sin kulturella tillhörighet kommer sig av den dagliga hjärntvätten via teve. Även Araber anser sig Västerländska, av samma anledning, hjärntvätt via teve.

En Iranier jag känner tycker han är "precis" som en Svensk eller Amerikan. När jag frågar vad han baserar denna uppfattning på svarar han att han klär sig som folk i allmänhet och lever sitt liv med teve, Internet och spårvagnsresor. Han är såklart ute och cyklar. Att härma klädstilen i miljön där man lever gör de flesta, medvetet eller omedvetet. Man köper de kläder som erbjuds i affärerna. Att kolla på teve och surfa på nätet gör man nog även i svartaste Afrika, så det är knappast ett renodlat västerländskt fenomen.
Citera
2015-05-30, 01:31
  #43
Medlem
Elementarts avatar
Hur lyckades ens Rumänien komma med i EU från första början?
Citera
2015-05-30, 07:45
  #44
Medlem
rex144s avatar
Jugoslavien och Grekland var under lång tid ockuperat av det Osmanska riket,
det har påverkat de negativt, grekernas mentalitet blev förstört,
serber och andra balkanska folk har beblandat sig med turkar, albaner, zigenare, bulgarer,

östeuropa har präglats av Bysans, överdådighet och korruption, man underkastar sig överheten - dagens Ryssland, ryssar har beblandats med tattarer och mongoler men också andra kaukasiska bergsfolk, därför är deras genotyp inte riktigt slaviskt, vitryssar är troligen renare som slaver

Bulgarien är det mest korrupta landet i EU, Rumänien på grund av sin storlek och över en miljon zigenare borde också ifrågasättas,

men EU är ett politiskt projekt i första hand och man ville inte lämna dessa länder utanför, alla skulle med, på samma sätt fick Grekland komma med i EU 1983, de hade precis gått över från militärdiktatur till demokrati och EU ville uppmuntra deras demokratiutvecklig genom att ta i in de i EG,
det som spelade roll var nog också att man såg greker som arvingar till det antika Grekland,
__________________
Senast redigerad av rex144 2015-05-30 kl. 07:50.
Citera
2015-05-30, 08:26
  #45
Medlem
rex144:

Vad tyder på att folk i Ex-Jugoslavien har beblandat sig med turkar? Mig veterligen skedde ingen invandring av turkar till Balkan under den osmanska tiden.
Citera
2015-05-30, 10:20
  #46
Medlem
Lindstens avatar
Visst har några länder gjort det värre för flera rikare länder, men på individnivå är det Polen och Rumänien som förstört mest. Hur många svenska företag har fått lägga ner pga. polska svartjobbare? Hade varit intressant att få någon siffra på hur mycket skatteintäkter Sverige gått miste om sedan Polackerna välde in i Sverige! Snacka om att Polen dragit längste strået!!

Jag personligen hade valt att slänga ute dessa två länder med smutsiga och kriminella parasiter!
Citera
2015-05-30, 10:22
  #47
Medlem
pjalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attalos
Som jag skrev tidigare så är den ekonomiska tillväxten märkbart högre i Östeuropa än i Västeuropa. De rikaste östeuropéerna har redan börjat gå om de fattigaste västeuropéerna och det är en utveckling som man kan anta kommer att fortsätta.
Kan det vara så att de rika östeuropéerna har blivit rika genom att få massa pengar från EU sen skicka iväg sitt folk som tiggare till andra länder?
Citera
2015-05-30, 11:39
  #48
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindsten
Visst har några länder gjort det värre för flera rikare länder, men på individnivå är det Polen och Rumänien som förstört mest. Hur många svenska företag har fått lägga ner pga. polska svartjobbare? Hade varit intressant att få någon siffra på hur mycket skatteintäkter Sverige gått miste om sedan Polackerna välde in i Sverige! Snacka om att Polen dragit längste strået!!

Jag personligen hade valt att slänga ute dessa två länder med smutsiga och kriminella parasiter!

Exakt! Folk verkar tro att polacker är ett fattigt förtryckt folk men det är snarare svärt om. Polackerna har invaderat England och slagit ut flera inhemska branscher. Polackerna är 40 miljoner, extremt högljudda, aggressiva och skyr inga medel för sin egen vinnings skull. De kommer att trampa på svenskarna om inte svenskarna kan skyddas från dem.

Samtidigt får Polen 3 gånger så mycket som de betalar till EU, 75% av vad hela Tyskland bringar in till EU. Så dessa stackars polacker som lyckas konkurrera ut flera branscher får dessutom den absolut största kakan en EU bidragen, trots att det finns andra östländer med större behov av dessa. Trots alla dessa EU pengar så har behållit sin kriminella tradition, extermt otrevliga människor där organiserade inbrott där godset skeppas till öst ingår i deras konsensuskultur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback