Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-04, 00:23
  #241
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Putin har med all säkerhet ett stort finger med i spelet.
Han vet att östra EU-länder aldrig kommer släppa in negern, hazaren eller araben.
Därför mutar Putin de ledande asylkramarna i västra EU för att locka hit dylika, och så split.

Konsekvensen av Putins listiga politik ser vi idag med all tydlighet, stora motsättningar mellan östra EU och Putins mutkolvar här i väst!

De slutgiltiga följderna kan man bara spekulera om, men troligtvis kommer Putin i framtiden ha mycket "snällare" västra grannländer, där Bryssel mist stora delar eller allt inflytande!

Satans tjat om Putin hela tiden. Det räcker med att MSM viftar med Putin i stort sett varje dag. Putin behöver inte göra någonting eftersom vi har politikerna i västeuropa t.ex. Merkel som håller på att förstöra Europa, eller är det Merkel som är en agent som jobbar för Putin kanske du försökte säga.
Citera
2017-06-04, 00:40
  #242
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Satans tjat om Putin hela tiden. Det räcker med att MSM viftar med Putin i stort sett varje dag. Putin behöver inte göra någonting eftersom vi har politikerna i västeuropa t.ex. Merkel som håller på att förstöra Europa, eller är det Merkel som är en agent som jobbar för Putin kanske du försökte säga.

Vilka konkret som går Rysslands ärenden här i väst kan jag inte säga!

Däremot kan vilken imbecill som helst konstatera, -"den nuvarande utvecklingen inom EU passar Ryssland som hand i handsken"!
Citera
2017-06-04, 16:58
  #243
Medlem
Naknekejsarens avatar
Jag tror att det en gång i en fortfarande avlägsen framtid (2 decennier?) kan det bli så att white flight kommer börja ske från Väsateuropa till Östeuropa.

Ungefär som white flight sker inom USA från Kalifornien och andra liberala mångkulturstater till Mellanvästern.

Problemet kommer givetvis vara språket, men rekordlåga skatter, låg kriminalitet och så vidare lär locka många att starta ett nytt liv någonstans där gammal hederlig europeisk kultur dominerar.
Citera
2017-07-14, 13:45
  #244
Medlem
MKGs avatar
Frågan är väl varför östeuropeiska länder vill ha med Sverige, med tanke på den kriminella livsstil som befolkningen i Sverige uppvisar. Våldtäktsfestivaler, 50 no-go-zoner, 150 000 könsstympade flickor, identitetspolitik, kärringvälde, islamister i regeringen m.m. Skulle ALDRIG I HELVETE accepteras i Rumänien.
Citera
2017-07-14, 14:43
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag tror att det en gång i en fortfarande avlägsen framtid (2 decennier?) kan det bli så att white flight kommer börja ske från Väsateuropa till Östeuropa.

Ungefär som white flight sker inom USA från Kalifornien och andra liberala mångkulturstater till Mellanvästern.

Problemet kommer givetvis vara språket, men rekordlåga skatter, låg kriminalitet och så vidare lär locka många att starta ett nytt liv någonstans där gammal hederlig europeisk kultur dominerar.

Jag tror att det kommer ske mycket tidigare. 10 år max.

Kan erkänna att jag redan nu planerar för att eventuellt flytta igen om det bara blir värre i Västeuropa. Det bästa vore att hitta en ryska man kan gifta sig med och bo i Moskva eller St. Petersburg.
Men Ukraina och Polen är också två attraktiva alternativ. Polen är bra p.g.a. närheten till Tyskland, Ukraina har vackra städer och skönt väder.
Nä förresten, jag sticker så fort som möjligt.



//Siegestor
Citera
2017-07-14, 22:44
  #246
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Det är helt omöjligt Östtyskland försvann 1989, var har du befunnit dig?

Men de andra kan gott slängas ut.
Nej, det återförenades med Tyskland 1990.
Citera
2017-07-15, 00:37
  #247
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nu med facit i hand så är det uppenbart att införliva de gamla öststaterna i EU var ett misstag. Integrationen är minimal och folken i östeuropa är nu så annorlunda än folket i väst att det aldrig skulle gå.

Östeuropa bara äter på EUs budget samtidigt som vi får deras smutsiga kriminella drägg här.

Flera EU länder i väst översvämmas av östeuropeer som konkurrerar ut lokalbefolkningen eftersom jobbar för mycket mindre pengar.

Det finns absolut inget positivt med östeuropa i EU, det har bara varit skit för oss här i väst.
dessa länder ska hyllas och vi i väst ska buga inför va dessa folk i dag gör för sig själva och Europa
dom står upp för dessa ord
Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra vita barn

de är mera än detta folk i väst klara av se och lär
Citera
2017-07-18, 16:26
  #248
Medlem
EU är i kris, och det gäller inte bara politiken. Nu kan en kärnbränslekris uppstå. Har nyss läst om kris som Westinghouse kan orsaka, det finns en av dess avdelningar i Västerås. Westinghouse kan stoppa leverera kärnbränsle till europeiska länder och den krisen kan drabba hela Europa
https://www.buzzfeed.com/siennawall/...N7#.ycBw7o27ZV
Citera
2017-07-18, 20:56
  #249
Medlem
ExtremParanoias avatar
Släng ut EU.
Citera
2017-07-19, 19:46
  #250
Medlem
Xer0s avatar
Jag håller helt med TS.
Anledningen till att Storbritanien gick ur var inte bara flyktinginvandringen, utan också invandringen från de Europeiska östblocket.

Det hade, med facit i hand, varit bättre att utelsluta stater som Polen och Rumänien eller aldrig låtit dem gå med.

Vi ser idag hur de skiter totalt i allt EU säger. Men bidrag skall de ha.
Det är mina och dina skattepengar som går dit.

EU hade varit rikare utan dessa parasiter.

Rättvisan kommer dock ikapp så smånging om. EU kommer förmodligen att börja dra ned på bidragen till främst Polen väldigt snart, villket kommer utlösa en ekonomisk kris i landet.
Citera
2017-07-19, 22:33
  #251
Medlem
rex144s avatar
Polens ekonomi växer
Citera
2017-07-22, 05:29
  #252
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Polens ekonomi växer

Om det nu går så bra för Polen kanske dom kan börja betala till EU istället för att bara ta emot bidrag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback