Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-09, 13:34
  #13
Medlem
stopthekillings avatar
Tidningen hade hittat ett 30-tal knarklangare, finns det någon som vet vem dessa är? Alltså hur man hittar dem osv.
Citera
2015-05-09, 13:42
  #14
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkiller
Dock får de ej begå brottsprovokation så de blir ändå ganska låsta.

Men visst är det konstigt, vodkaförsäljare har det funnits på Fejjan de senaste 6 åren vet jag men knark på IG blir lite överdrivet!

Jo precis, man kan säga att det blir lite overkill höhö
Citera
2015-05-09, 13:49
  #15
Medlem
Shadowcrafts avatar
Vilken sida är det dem pratar om?
Citera
2015-05-09, 14:14
  #16
Avstängd
Morality.Crippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Tidningen hade hittat ett 30-tal knarklangare, finns det någon som vet vem dessa är? Alltså hur man hittar dem osv.


Vi kan nog kallt räkna med att 15-25 av dem är konton som tidningen reggat själva, för att blåsa upp sin nyhet lite till. Jag vägrar tro at vi har så många som 30 unika langare på en enda plattfom och som dessutom vet noll om datasäkerhet och spårbarhet.
Citera
2015-05-09, 15:42
  #17
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Vilken sida är det dem pratar om?
Instagram.
Citera
2015-05-09, 15:43
  #18
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
Vi kan nog kallt räkna med att 15-25 av dem är konton som tidningen reggat själva, för att blåsa upp sin nyhet lite till. Jag vägrar tro at vi har så många som 30 unika langare på en enda plattfom och som dessutom vet noll om datasäkerhet och spårbarhet.
Vilken idiot som helst kan väl lära sig om en VPN, sen säger de att det nästan är omöjligt att få tag i deras IP-adresser eftersom servrarna befinner sig i ett annat land.
Citera
2015-05-09, 16:31
  #19
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Instagram.

Jo, men vad hette användaren?
Citera
2015-05-09, 20:14
  #20
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Jo, men vad hette användaren?
Det är väl det jag också undrar, vem är dem?
Citera
2015-05-09, 22:56
  #21
Avstängd
Morality.Crippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Vilken idiot som helst kan väl lära sig om en VPN,

Ja, men väldigt få individer har det tålamod som krävs för att hantera den slöa uppkoppling en säker VPN medför.


Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
sen säger de att det nästan är omöjligt att få tag i deras IP-adresser eftersom servrarna befinner sig i ett annat land.

En fyndig polisiär utredare har många vägar runt det problemet.
(själv är jag spam-hunter på privat nivå sedan år tillbaks, och jag har ofta fått ut både namn och adresser på de jag jagat, utan att behöva gå via rättssystemet först)


Dock handlar det mest om att ta folk på bar gärning. Att spåra en misstänkt langare via IP är bara lönsamt så länge man har skälig misstanke om brott, och då krävs ändå en del spaningsarbete innan man når en "nail" ändå.

Den dag polisens IT-rotel får ett tillskott av lite mer skruperfria "jägare", är den dag lågnivå databrottslighet upphör att vara lönsam.
__________________
Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-05-09 kl. 22:59.
Citera
2015-05-10, 10:41
  #22
Medlem
En tanke som kanske är långsökt kan ju vara att en person reggade kontot och skötte kundkontakt, höll reda på vilka langare som var lediga och hade stash för att sen dela ut nummer?
Citera
2015-05-15, 18:15
  #23
Medlem
Fegyvereks avatar
Var i artikeln står det att det är Instagram som används? De nämner ju endast att det handlar om ett knarkforum och att "Sidan har nästan 900 användare och Metro blir utan problem medlemmar.". "Metro har fått tillgång till ett nytt forum på internet, som i stort fungerar som en annonstavla."

http://www.metro.se/_internal/gxml!0...aininsida.jpeg
Citera
2017-05-18, 14:05
  #24
Medlem
BUMPAR tråden..
Någon som har erfarenhet av att köpa via en anonym person som har ett instagramkonto enbart för försäljning av droger?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback