Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-09, 02:06
  #37
Medlem
Jomshof ger intrycket av en skojare (typ dammsugarförsäljare som lurar på någon stackare en dyr sugare efter han har tvingat sig in i lägenheten för att visa dess förträfflighet)

Mattias Karlsson verkar overkligt mjuk, det upplever jag också som fejk och otrovärdigt. Lite mer ilska och verkliga känslor tack.

Förste vice talman Björn Söder ger dock förtroende eftersom han har den seriösa rollen han har idag, så jag röstar på han istället.
Citera
2018-02-09, 10:12
  #38
Avstängd
agentstudent55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Ingen av dem. Paula Bieler hade blivit ett mycket bättre val som partiledare:

1. Hon har i flera debatter visat sig vara smart och kvick och retorisk

2. Hon är kvinna, kan locka fler väljare och tysta kritik

3. Hon har judisk och invandrar bakgrund. Även detta kan locka väljare, men framförallt tysta kritik. Både Mattias och Richard får ofta den blonda ariska fångvaktarstämpeln på sig.

4. Hon har visat en oerhört aktivism och organisationsförmåga i riksdagen.

5. Hon har redan fått höga positioner inom partiet och kommit Jimmie nära, hon är alltså väl drillad när det kommer till ledarskapsförmågor och ansvar.

6. Hon skulle överlag erbjuda en ny fräsch image och en förnyad förbättrad version av partiet, medans Richard och Mattias endast skulle framstå som en Jimmie 2.0 utan något nytt ett erbjuda (och hela tiden mätas och anses vara den sämre versionen mot den fd partiledaren), de skulle ha svårt att locka till sig nya väljare, och i bästa fall istället bara försöka håll kvar väljare.

Hon pratar åt helvete för fort så att jag som hela mitt liv fått höra att jag pratar fort blir helt snurrig.

Hon är kvinna. Och? Hon är alldeles för liberal och har för mycket hybris. Vi behöver inte syssla med kvotering när det finns dom i partiet med bra åsikter och kompetens. Jag tror hon skulle sänka partiet. Hon är skum och har knappt förtroende hos Mattias längre eller Åkesson. Därför hon sökt sig till sk Jomshof-falangen. Vilket drar ner mitt betyg till denna falang. Då Paula enbart sållat sig dit av maktpolitiska skäl. För hon är körd hos Mattias-falangen. Idelogiskt hör hon inte alls hemma hos Jomshof. Är hon ens nationalist?

”Hon är judisk och har invandrarbakrund”, det behöver man väl inte få förtur för? Vi behöver inte fortsätta med att sätta invandrare över hos själva i vårat egna land.
Citera
2018-02-09, 10:48
  #39
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentstudent55
Hon pratar åt helvete för fort så att jag som hela mitt liv fått höra att jag pratar fort blir helt snurrig.

Hon är kvinna. Och? Hon är alldeles för liberal och har för mycket hybris. Vi behöver inte syssla med kvotering när det finns dom i partiet med bra åsikter och kompetens. Jag tror hon skulle sänka partiet. Hon är skum och har knappt förtroende hos Mattias längre eller Åkesson. Därför hon sökt sig till sk Jomshof-falangen. Vilket drar ner mitt betyg till denna falang. Då Paula enbart sållat sig dit av maktpolitiska skäl. För hon är körd hos Mattias-falangen. Idelogiskt hör hon inte alls hemma hos Jomshof. Är hon ens nationalist?

”Hon är judisk och har invandrarbakrund”, det behöver man väl inte få förtur för? Vi behöver inte fortsätta med att sätta invandrare över hos själva i vårat egna land.

Bieler har visat sig vara en fenomenal talare flera gånger och har aldrig framstått som "snurrig". Sluta göra till dig.

Sedan har du har svårt att förstå vissa saker, låt mig utveckla mitt resonemang:

Om ett parti är allmänt känt som riksdagens mest kvinnofientliga parti, så är det strategiskt önskvärt att ha en kvinnlig partiledare. Det gör anklagelserna om sexism svårare för motdebattören att få igenom.
Om ett parti är allmänt känt som riksdagens mest rasistiska parti, så är det strategiskt önskvärt att ha en person med invandrarbakgrund som partiledare. Det gör anklagelserna om främlingsfientlighet svårare för motdebattören att få igenom.
Om ett parti är allmänt känt som riksdagens mest antisemitiska parti (hur befängt det än låter, med tanke på situationen i Sverige, men ack så råder denna bilden hos många), så är det strategiskt önskvärt att ha en person med judisk bakgrund som partiledare. Det gör anklagelserna om antisemitism svårare (och pinsammare) för motdebattören att få igenom.

Jag har insett ett stort problem hos de flesta SD'are, att de har nästan en total oförmåga att sätta sig in i andra människors resonemang och mentala uppfattning. De flesta SD'are utgår nästan uteslutande att andra tänker som dom, och att erat resonemang och uppfattning gäller hos alla. Man har därför oerhört svårt att kunna välja en strategisk och retorisk förmåga till att nå ut bland de som inte delar deras tankar. Det slutar ofta med att man kommer till slutsatsen att folk som inte lyckats dela samma uppfattning är ignoranta, dvs "vänstermänniskor är korkade och borde straffas". Jävligt sorgligt.
Citera
2018-02-09, 11:15
  #40
Medlem
Enydrions avatar
Jomshof vet jag inget om, men Mattias tycker jag är väldigt skicklig, och har nån gång här råkat kalla honom partiledare redan...

Edit: Bieler tror jag mig ha hört i nån pod, hon pratade snabbt som en kulspruta, det kan hon inte fortsätta med...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback