Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-07-26, 23:59
  #25
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
För ett antal år sedan brukade jag alltid beställa på en pizzeria som hette Cavolo Nero. Vet inte om den finns kvar dock.
Det var någon form av grekisk/medelhavs-tema.

Finns kvar och är helt OK. Vill du ha kebabpizza är Torino bättre. Men deras Parma är god.
Citera
2015-07-27, 00:49
  #26
Medlem
Tomat1tvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Har aldrig testat Ill Bruttale då de endast erbjuder hemkörning med taxi. Vilket typ av pizzor har de? Har hört att deras pizzor är lika "äkta" italienska.

Annars håller jag med om att La Pizza håller hög nivå, deras Quattro Stagioni är finfin

Hade ingen koll på detta, brukar besöka stället som är värt det ifall du inte bor alltför långt ifrån.

De är väldigt tunna och relativt spröda - men det framstående är ju råvarorna som är på där jag tycker de galopperar ifrån t.o.m La pizza utan att dra iväg för mycket. Fantastiska skinkor, otrolig Carpaccio och även de lite enklare pizzorna höjs rejält då även deras Champinjoner och Ruccola håller riktigt fin kvalité.

Således - priset, något högre. Kvalitén - mycket högre än det mesta du kan hitta, i alla fall inom stans gränser.

PS. Inget att pressa i sig som en bakispirre, utan detta är något man njuter av.
Citera
2015-07-27, 09:48
  #27
Medlem
Skullheads avatar
Piatzo är grymma, Lamare är jävligt goda och Stora!
Citera
2017-10-29, 14:03
  #28
Medlem
XxDrag0N-Sl4y3RxXs avatar
Var hittar man den billigaste pizzan i Helsingborg?
Citera
2017-10-29, 16:00
  #29
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Var hittar man den billigaste pizzan i Helsingborg?
Den som Mistachia nämner här; (FB) Bästa pizzan i Helsingborg? är väldigt billig, jag har aldrig ätit där själv, men min syster tyckte inte de var goda. Har bara gått förbi o reagerade på deras billiga priser. Kanske finns ännu billigare, Helsingborg är en någorlunda stor stad, så jag känner inte till alla pizzerior.
Citera
2017-11-11, 13:06
  #30
Medlem
Någon som testat Skånska Pizzaköket som ligger vid Stattena? Har inte själv varit där men tycker deras hemsida ser trevlig ut samt lite kul att man får "pärestänger" till kebaben.
Citera
2017-11-23, 16:23
  #31
Medlem
Amstaff80s avatar
Högaborgs pizzeria (rekomenderar dock ej att äta där då det är trångt/litet)

Är man ute efter att sitta kvar och äta pizzan där är Elinebergs pizzeria (om man orkar med de lokala stammisarna/alkoholisterna annars är pizzeria bomb hyffsat trevlig att käka på.
Citera
2017-12-01, 10:04
  #32
Medlem
Förr tyckte jag att Torino var de bästa, men de senaste åren har de inte alls varit goda. Fler som upplevt det så?

Vill slå ett slag för Roma längs med fältarpsvägen. Väldigt goda pizzor och kebab.
Citera
2017-12-01, 11:58
  #33
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dillar
Förr tyckte jag att Torino var de bästa, men de senaste åren har de inte alls varit goda. Fler som upplevt det så?

Vill slå ett slag för Roma längs med fältarpsvägen. Väldigt goda pizzor och kebab.

Har pga flytt inte ätit Torinos pizzor på ett år ungefär, men tyckte fram till det att de var väldigt goda.

Nu för tiden är mina favoriter Nobel och Bonasera. Snuskigt goda pizzor!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback