Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-26, 13:38
  #577
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Registrerer at AB ikke har åpnet noe kommentarfelt til artikkelen om at Anders Lindström har sagt upp sig.
Hvorfor ikke?

AB har väl i stort sett aldrig kommentarsfältet öppet på andra nyheter än de som ligger under sporten och nöjesbladet...
Citera
2015-05-26, 13:54
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
"SL:s vd Anders Lindström har sagt upp sig från sitt jobb efter stölddomen i Hongkong."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20858756.ab

Hans möjligheter var väl antagligen att säga upp sig själv, eller att få sparken och/eller något ännu värre.

Äntligen, så nu kan vi uppröras över något annan istället.
Citera
2015-05-26, 13:56
  #579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Registrerer at AB ikke har åpnet noe kommentarfelt til artikkelen om at Anders Lindström har sagt upp sig.
Hvorfor ikke?

Svenska tidningar vågar inte längre ha kommentarsfält!

Men jag och alla andra på forumet kommenterar deras bravader, och ser till att skumraskets internetnärvaro är sanningsenlig, när dessa skitmänniskor googlas!
Citera
2015-05-26, 17:18
  #580
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
OK, men då ska idioter inte ut på resor och förhandla om kollektivtrafiken!

Andra svenskar som inte tar reda på konsekvenserna av att begå brott när de är ute och reser får ta straffen dit de kommer.

Och en idiot är han. För det är övervakningskameror överallt på en flygplats.

Kunde inte sagt det bättre själv, det enda jag protesterade emot var det grava straffet han önskades här inne.
Citera
2015-05-26, 18:17
  #581
Medlem
Nya infallsvinklar på det som har eller inte har hänt

Citat:
SL:s och Lindströms pr-haveri
http://www.dagensmedia.se/asikter/kr...cle3910387.ece
Citera
2015-05-26, 19:57
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nya infallsvinklar på det som har eller inte har hänt


Mycket bra skrivet, ungefär som många här inne tror, tycker, tänker.
Det som irriterar mig ang. denne man är att han får med sig 6 månadslöner, annars håller jag med..
Citera
2015-05-27, 14:00
  #583
Medlem
citymormors avatar
Hade nöjet att sitta vid samma bord vid en gala i Stockholm för ett par månader sen.
Han slog mig som burdus, bossig, alkoholiserad och lite äcklig. Tänkte a fan är det här för jävla pajas, inte konstigt att SL är kassa.

Lite off-topic men kanske intressant
Citera
2015-05-29, 10:55
  #584
Medlem
Black.Lipss avatar
Hur kan de låta honom gå med 6 månaders lön? Hade en vanlig knegare fått 6 månaders avgångsvederlag om de hade blivit dömda för stöld? Klart de inte hade. De rika skor sig själva, jävla parasiter.
Citera
2015-05-29, 14:52
  #585
Medlem
Med tanke på att AL inte har lyckats hålla tunnelbanan fritt från alla tiggare så var det lika gott att han försvann från sin post som vd för SL. Till SL kan vi bara uppmana att göra rätt nästa gång man rekryterar. Tunnelbanan skall hållas fritt från snattare och tiggare!
__________________
Senast redigerad av 2006 2015-05-29 kl. 15:42.
Citera
2015-05-29, 18:54
  #586
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Hur kan de låta honom gå med 6 månaders lön? Hade en vanlig knegare fått 6 månaders avgångsvederlag om de hade blivit dömda för stöld? Klart de inte hade. De rika skor sig själva, jävla parasiter.

Ja men nu hade han ju inte stulit från arbetsgivaren. Hade han gjort det och blivit dömd så hade han inte fått något avgångsvederlag.

Och sen är det ju inte vanligt att en "vanlig" löntagare blir av med jobbet för att han blivit dömd för stöld eller annat liknande brott utanför arbetet. Skulle han/hon dock blivit det så hade det säkert betalats ut nån form av uppsägningsvederlag.
Citera
2015-05-29, 18:59
  #587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
"Anders Lindström, vd på Stockholms lokaltrafik (SL), togs på onsdagskvällen av polis på Hong Kongs flygplats. Det skriver Aftonbladet.

– Jag kan bekräfta att Anders Lindström skulle ha åkt med ett plan hem från Hongkong men han var inte med, med anledning av en polishändelse i samband med starten, säger Suss Forssman Thullberg, presschef på SL till Aftonbladet."

http://www.dn.se/sthlm/sls-vd-gripen...-for-snatteri/

Det är oklart om Lindström fortfarande hålls av polisen.

Vad sjutton kan ha hänt?

Blir det fängelse nu i HongKong?

Hörde med en vän angående fängelse för snatteri. Han meddelar att om man t.ex. slänger skräp eller skulle få för sig att fimpa på gatan så kan det resultera i böter på upp mot 50,000 HK $. Låter ju lite väl mycket tycker jag.
Citera
2015-05-29, 19:35
  #588
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja men nu hade han ju inte stulit från arbetsgivaren. Hade han gjort det och blivit dömd så hade han inte fått något avgångsvederlag.

Och sen är det ju inte vanligt att en "vanlig" löntagare blir av med jobbet för att han blivit dömd för stöld eller annat liknande brott utanför arbetet. Skulle han/hon dock blivit det så hade det säkert betalats ut nån form av uppsägningsvederlag.

Du har såklart helt rätt. Jag skrev helt i affekt, det händer ibland. Jag kan nöja mig med att han inte får vara kvar. Sen att han antagligen går vidare till något annat välbetalt yrke kan jag väl tycka det ena eller det andra om, men det gör ingen skillnad i det stora hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback