Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 20:17
  #1
Medlem
Hej på er,

Jag är på väg att sätta upp min egna webshop med egen designade produkter.
Har kommit fram till att Shopify verkar vara en grym platform att utgå ifrån. Mycket automatiserat och enkelt att konfigurera.

Det jag inte blir riktigt klok på dock är hur det funkar med Klarna. Tydligen saknar Shopify support för Klarna och därav mister man kanske en del svenska kunder? Vad tror ni? Är det någon som har erfarenhet av att använda Shopify i sverige, eller tips på annan e handel sida? Gillar verkligen deras iphone app och stöd av lagerstatus etc etc. Ska man skita i Shopify för Klarna's skull eller ska man strunta i Klarna?

Shopify själva rekommenderade (när man satte upp det hela) att använda sig av PAYMILL.
Verkar enkelt att skapa konto och sedan tar de någon % per vara för att ha hand om kortbetalningar. Någon som vet hur det funkar eller använder sig i dagsläget av Shopify som kan tipsa?

Stort tack för hjälpen!
Citera
2015-08-05, 08:14
  #2
Medlem
Stod och tvekade på samma sätt som du, men valde tillslut Shopify trotts att Klarna inte finns. Det har gått ganska bra. Erbjuder betalning med kort, paypal och postförskott. Vi tappar nån kund här och där dock, men vinner många fler på andra fördelar med Shopify.

Måste säga att Shopify är RIKTIGT bra. Det finns ett stort utbud på "appar" man kan installera med ett knapptryck, man kan skriva html/css själv och modifiera sin design enkelt. Deras BO är riktigt bra att behandla ordrar/kunder med. De finns oändligt med hjälp att få (Shopify är väldigt stora). Dessutom kostar det 29USD och det är ingen uppstartskostnad.

Säg till om det finns något jag kan hjälpa till med, jag har typ levt med Shopify i mer än 15 mån nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback