Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 16:56
  #1
Avstängd
Njors avatar
Efter två misslyckade försök kommer den informelle SD-ledaren Mattias Karlsson, 37, i höst återigen att försöka ta makten i ungdomsförbundet SDU, kan Fria Tider avslöja idag. Ny ordförandekandidat blir Victor Carlsson, 20, som studerar data på KTH i Stockholm och är lokal SDU-ordförande i sitt distrikt.

Gustav Kasselstrand har sedan tidigare meddelat att han inte kandiderar till omval som ordförande i höst. Victor Carlsson kommer därför att utmana Jessica Ohlsson, 24, idag förbundssekreterare i SDU, som tros bli valberedningens kandidat till ordförandeposten.

Länk: http://www.friatider.se/fria-tider-a...m-makten-i-sdu

Vad vet vi om denne Victor Carlsson? Är han bra för ungdomsförbundet?
__________________
Senast redigerad av Njor 2015-05-06 kl. 17:43.
Citera
2015-05-06, 17:51
  #2
Avstängd
Har aldrig hört talas om han. Trist att inte Kasselstrand väljer att kandidera längre. Tyckte han var jävligt vass.
Citera
2015-05-06, 17:54
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5MA
Har aldrig hört talas om han. Trist att inte Kasselstrand väljer att kandidera längre. Tyckte han var jävligt vass.

Det är för att han är för gammal för SDU snart.
Citera
2015-05-06, 17:56
  #4
Medlem
Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5MA
Har aldrig hört talas om han. Trist att inte Kasselstrand väljer att kandidera längre. Tyckte han var jävligt vass.
Han är värdelös. Han för extrem i sina åsikter, han kan inte kontrollera sina känslor i intervjuer med journalister och blir lätt smått aggressiv och otrevlig - väldigt oproffsigt, mer kommunpolitiker än ungdomsförbundsordförande. Dessutom så utstrålar han osäkerhet.
Citera
2015-05-06, 18:21
  #5
Avstängd
Njors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Han är värdelös. Han för extrem i sina åsikter, han kan inte kontrollera sina känslor i intervjuer med journalister och blir lätt smått aggressiv och otrevlig - väldigt oproffsigt, mer kommunpolitiker än ungdomsförbundsordförande. Dessutom så utstrålar han osäkerhet.

Att han är lite extrem och aggresiv i intervjuer med mera håller jag med. Men värdelös vet jag inte. Har vi hört Victor i en intervju ens?
Citera
2015-05-06, 18:27
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warg
Han är värdelös. Han för extrem i sina åsikter, han kan inte kontrollera sina känslor i intervjuer med journalister och blir lätt smått aggressiv och otrevlig - väldigt oproffsigt, mer kommunpolitiker än ungdomsförbundsordförande. Dessutom så utstrålar han osäkerhet.

Om han är extrem i sina åsikter så borde väll Karlsson utesluta honom?
Citera
2015-05-06, 18:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Efter två misslyckade försök kommer den informelle SD-ledaren Mattias Karlsson, 37, i höst återigen att försöka ta makten i ungdomsförbundet SDU, kan Fria Tider avslöja idag. Ny ordförandekandidat blir Victor Carlsson, 20, som studerar data på KTH i Stockholm och är lokal SDU-ordförande i sitt distrikt.

Gustav Kasselstrand har sedan tidigare meddelat att han inte kandiderar till omval som ordförande i höst. Victor Carlsson kommer därför att utmana Jessica Ohlsson, 24, idag förbundssekreterare i SDU, som tros bli valberedningens kandidat till ordförandeposten.

Länk: http://www.friatider.se/fria-tider-a...m-makten-i-sdu

Vad vet vi om denne Victor Carlsson? Är han bra för ungdomsförbundet?

Kille, ung, pluggar på KTH, datorkunnig.

Det kan vara en duktig kille.
Citera
2015-05-06, 18:35
  #8
Medlem
Noidbergs avatar
Han vände sig emot GK mitt under dramat om jag inte minns fel? Man behöver inte vara ett geni för att inse att en osäker person som dessutom verkar sälja ut sig är lättare att kontrollera.
Citera
2015-05-06, 18:49
  #9
Medlem
Vindhlers avatar
En osäker men makttörstande orm som antagligen vart en av de drivande bakom den interna massiva smutskastningen av Kasselstrand och Hahne som kommit inifrån SDU vidare till moderpartiet och den neokommunistiska partiledningen. Man kan bara fantisera om vilka lögner han har dragit till med för att ställa Kasselstrand och Hahne i dålig dager. Efter valet till styrelsen i SDU Stockholm tog Linnea Cortes plats i styrelsen under väldigt oklara former. Hon var tidigare med i Hahnes förslag, man undrar ju vad som pågått bakom kulisserna. En annan ful fisk som står denne Viktor Carlsson nära är juden Alex Singer, som likt alla judar är en stark anhängare av liberalisering och en pådrivare bakom förvandlingen av SD till ett "antirasistiskt mittenparti". Den som sviker sina närmaste kan man räkna med kommer att svika sitt fosterland och folk för personlig vinnings skull.
__________________
Senast redigerad av Vindhler 2015-05-06 kl. 19:18.
Citera
2015-05-06, 19:28
  #10
Medlem
MrWilsons avatar
Vad jag har sett så är Viktor väldigt skicklig retoriskt. Detta kan bli väldigt intressant.
Citera
2015-05-06, 19:48
  #11
Avstängd
Njors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWilson
Vad jag har sett så är Viktor väldigt skicklig retoriskt. Detta kan bli väldigt intressant.

Har du någon video att referera till som vi kan kika på? Jag har inte hittat något mer än när han presenterades som ordförande till SDU Stockholm. Där säger han dock inget.
Citera
2015-05-06, 20:29
  #12
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Jag har träffat Viktor Carlsson eftersom vi var några partister och ungdomsförbundare som tränade kickboxning tillsammans för några år sedan. Nu är det väl i och för sig inte helt bekräftat att det blir Viktor som är motkandidat till Jessica, men han var i topp på min gissningslista också.

Vad jag har hört så har de interna striderna i SDU Stockholm varit mycket skitiga, vilket eventuellt kan förklara varför Viktor har hamnat i motsatsställning till Hahne och Kasselstrand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback