Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-12, 12:02
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Jag skulle råda dig att läsa fackböcker, det finns specifika mallar du "ska" följa, och att räkna med konstruktiv kritik här på Flashback är det sista du ska göra (uppenbarligen). Det finns brister i din text (och ditt språk) men jag tycker att du är på rätt väg med miljöbeskrivningar, tempus osv, dock; att lägga upp en exempeltext och hoppas att någon ska skriva om den hjälper inte dig i jakten på ditt perfekta manus.


Okej, tack för ett ordentligt svar

Och det jag menade med att lägga upp en liten text var för att se hur någon mer kunnig skulle göra om den (oseriösa) texten till en mer "proffesionell" text.

Tackarr
Citera
2017-10-24, 14:22
  #14
Medlem
user3815276s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Jag skulle råda dig att läsa fackböcker, det finns specifika mallar du "ska" följa,
Vilka är de där fackböckerna och mallarna du skriver om?

Hur skriver man exampelvis ner vilket tonläge repliker ska läsas med? Hur kan det se ut? Kan du ge exampel?
Citera
2017-11-02, 13:00
  #15
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Vilka är de där fackböckerna och mallarna du skriver om?

Hur skriver man exampelvis ner vilket tonläge repliker ska läsas med? Hur kan det se ut? Kan du ge exampel?

Det gör du inte, det är regissörens uppgift. Din är att skriva ett manus som är så tydligt att det framgår vilken känsla karaktären är i, utan att du ska behöva skriva ut det explicit.

Ett manus är ett skelett - resten - kött, blod, kläder och look tar andra hand om.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback