Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-06-23, 00:24
  #73
Medlem
Kylklampens avatar
Har varit i Öst- & Nordafrika, resor fyllda av fantastisk natur och mer/mindre givande möten med lokalbefolkning.
Res med öppet sinne och lita på magkänslan.
Känns vibbarna dåliga? Håll huvudet kallt och ta dig därifrån utan att vara otrevlig.
Citera
2015-08-20, 09:37
  #74
Medlem
gralehs avatar
Två kompisar (en tjej och en kille) till mig är helt galna, de ska iväg på allt farligt. De har vandrat och bilat sig igenom hela Afrika från topp till tå samt gjort samma sak i balkanländerna. De blev sura för de inte fick köra på nån liten grusväg in i något område i Albanien. Tjejen har dessutom rest runt i Tunisien och Indien och massa fler arabländer själv för flera år sedan. De har aldrig haft problem men efter att ha hört alla deras turer känns det som att de bara haft ett jäääkla flyt.
Citera
2015-08-23, 03:50
  #75
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Res med öppet sinne och lita på magkänslan.

Helt rätt inställning. Om man bara vågar få diarré i en vecka, och lite allmän rännskita p g a insekterna i maten - så ska man inte tveka på att åla sig genom Afrikas lervälling.

Ett trevligt ställe.
Citera
2015-08-23, 17:12
  #76
Medlem
Jag har rest i Tanzania, Kenya, Zimbabwe, Botswana och Sydafrika. Jag älskar Afrika av hela mitt hjärta. Människor är mycket mer öppna och trevliga än i Sverige. Självklart finns det fattigdom, men också rikedom. I Tanzanias huvudstad, där jag är nu, finns det en stark medelklass med fina bilar, tv osv. Många lever precis som svenskar. Det finns affärer överallt, även på landsbygden. Man träffar många utbildade som har koll på omvärlden och politik. Inget av dessa länder har några större problem med svält. Svält hittar du i Somalia t ex. Var du än åker behöver du vara normalt försiktig, dvs lära känna området och människor innan du ger dig ut ensam någonstans. Det som gör att jag känner mig säker är att jag vet att random folk ingriper om någon skulle göra något mot mig. Så vistas där det finns folk så kommer det gå bra. Lås dörren och var smart.
Citera
  • 6
  • 7
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2564586

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback