Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 10:58
  #1
Medlem
Flickpojkens avatar
Stämmer detta jag har hört att testosteronet som cirkulerar i blodomloppet förbrukas när man bygger muskler. Eller att de på något sätt förkrukas eller bryts ner i muskelvävnaden när muskelfibrerna utvecklas.

Kan de stämma?
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2015-05-06 kl. 11:20.
Citera
2015-05-06, 11:02
  #2
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Så jag blir manligare om jag inte tränar?
Citera
2015-05-06, 11:06
  #3
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Så jag blir manligare om jag inte tränar?

Ja kanske kolla på alla smala naturligt seniga killar som är hetsiga, energiska och dominanta som fan!
Citera
2015-05-06, 11:50
  #4
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Det brukar ju allt som oftast vara flickpojkar med dåligt självförtroende som börjar träna, blogga och lägga upp bilder av sig själva samtidigt som de mår dåligt över hur små de är i relation till diverse BBs eller strongmen.

Ha ha, Har bara ägnat mej åt riktiga sporter hocky, taiboxning, squash etc (ingen hockey längre dock). aldrig fittnes (Vilket jag i och för sej) ser som en riktigsport). Inte amatör träning. Sory gubben .
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2015-05-06 kl. 12:05.
Citera
2015-05-06, 12:55
  #5
Medlem
BengtBurks avatar
Testosteronet ökar akut efter träning.
Testosterone physiology in resistance exercise and training: the up-stream regulatory elements.


Men effekten av hormonella ökningar akut efter träning är oklar.
Postexercise hypertrophic adaptations: a reexamination of the hormone hypothesis and its applicability to resistance training program design.
Citera
2015-05-06, 14:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Det brukar ju allt som oftast vara flickpojkar med dåligt självförtroende som börjar träna, blogga och lägga upp bilder av sig själva samtidigt som de mår dåligt över hur små de är i relation till diverse BBs eller strongmen.

Det stämmer inte. Däremot brukar det ju allt som oftast vara flickpojkar med dåligt självförtroende som börjar skriva avundsjuka och gnälliga inlägg på flashback, samtidigt som de mår dåligt över hur fula de är i relation till diverse skådespelare eller musiker.
Citera
2015-05-06, 16:40
  #7
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Det brukar ju allt som oftast vara flickpojkar med dåligt självförtroende som börjar träna, blogga och lägga upp bilder av sig själva samtidigt som de mår dåligt över hur små de är i relation till diverse BBs eller strongmen.

Du vet inte hur fel du har. men ditt inlägg speglar ju den skeva skälvbild du och många andra kontyors nissar som bygger på kvällarna har. och framför allt den syn ni fullt alvartroro att andra har på er!

Citat:
Ursprungligen postat av Doktatorn
Det stämmer inte. Däremot brukar det ju allt som oftast vara flickpojkar med dåligt självförtroende som börjar skriva avundsjuka och gnälliga inlägg på flashback, samtidigt som de mår dåligt över hur fula de är i relation till diverse skådespelare eller musiker.

Brad pitt i fightclub där har du idealet (mina polare håller med) eftersom jag är exakt lika lång som honom har extremt lite fett naturligt så är min målsättning att lägga på mej 5kg (han vägde 73 i fight club). högintensiv träning med många rep. under sommaren se vad som händer.
Citera
2015-05-06, 17:13
  #8
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
http://www.evolutionary.org/wp-conte...ub-256x300.jpg

Här är en annan kille med bra fysik:

Citat:
http://i2.listal.com/image/1143396/9...ve-mcqueen.jpg

Citat:
http://images.askmen.com/photos/stev...ueen-88755.jpg

Citat:
https://www.google.se/search?q=steve...tm%3B386%3B586

Så här ser en dominant person ut. Utseendet speglar hormon nivåer. dvs. breda axlar/bröst smala höfter. Gämför med gym gubbarna vem f*an vill ha en röv som ett brasiljanskt lunder i 50 års åldern?

Hobby byggare i synrhet 35+ får på tok för mycket östrogener efterom testosteron omvandlas till östrogen i synnerhet om fett nivåerna är för höga vilket dom nästan alltid är hos äldre som tränar mycket, pendlar i vikt, vräker i sej kålhydrater deffar etc. särskilt om dom dessutom sabbat lever med för mycket öl och ännu värre steroider. vilket ställer till allt från blodfetter till hormonnivåer

Mer gråtmilda töntar än de jag stött på i omklädningsrum går inte att hitta. alla dessa löjliga sentimentala samtal med likasinnade vrak som jag och mina polare över hört.LOL. Måste va allt östrogen!
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2015-05-06 kl. 17:55.
Citera
2015-05-06, 17:23
  #9
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBurk
Testosteronet ökar akut efter träning.
Testosterone physiology in resistance exercise and training: the up-stream regulatory elements.


Men effekten av hormonella ökningar akut efter träning är oklar.
Postexercise hypertrophic adaptations: a reexamination of the hormone hypothesis and its applicability to resistance training program design.

Mycket intressant. Jag har börjat stalka dej på FB nu och läser dina inlägg .
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2015-05-06 kl. 17:30.
Citera
2015-05-06, 23:28
  #10
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Mycket intressant. Jag har börjat stalka dej på FB nu och läser dina inlägg .
Kul att höra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback