Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-31, 11:53
  #169
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, jag skrev inte att det fanns 22 läger i väst, utan att det ursprungliga påståendet var att 22 st av tyskarnas läger var dödsläger, men att detta sedan ändrades till 6 dödsläger, när 16 av dessa 22 (de västliga) fick inspekteras. Detta har även påpekats av bland andra David Cole.
Oki då hänger jag med. Men jag förstå inte poängen med denna "fråga" Det dog folk också på de andra lägerna. Sedan dödsläger är väl dödsläger?? Sedan David Cole är rätt så övertygande om förintelsen skedde, men han hade en del frågetecken. Det har förnekarna tagit som han inte tro på det. Vilket han gav de en känga på hans hemsida.


Citat:
Precis, det finns endast ett fåtal och man kan inte se om det är judar eller andra, eller ens om de blivit mördade i lägren. Så varför framlades då detta som "bevis" för mord när de Allierade tagit över lägren? Bevis kan framkomma precis som Du skriver, och när det gör det skall jag tro på att man höll på med detta i lägren.
Så var har du fått ifrån rättegången gällde endast judarna??
Om du har läst på mer, så var det ett läger med människor som offrades för att försöka framställa TVÅL. Alltså har MORD skett, sedan att det har förvrängts till judetvål är efter krigs jippo av bland annat förnekare.


Citat:
Visst, men "kanske för han ville hålla det hemligt" är inte bevis för någonting. Det var en mycket stor mängd dokument som publicerades, och som till stor del varit just hemliga, eller åtminstone svåråtkomliga, fram till nu, men inget av dessa innehöll ett ord om gasmord. Den troligaste orsaken till denna frånvaro är såklart att inga gasmord ägde rum i lägren. Man kan alltid spekulera i varför bevis saknas, men vad vi vet är att de saknas och då blir det svårare att hävda att gasmorden är ett bevisat faktum, oavsett vad man tror om saken.
Nej svårt lägga 1 + 1 ? Där fanns otaliga dokumenter som nämnde gas, även gas mord. Där bland annat vi har tagit upp med dig angående Amiral Engel. Trent park o är förbli bra källa för det.

Citat:
Återigen, orsaken till att vi inte har en enda skriven order kan vara att man klarade gasmord på miljontals människor via kodord och eufemismer (osannolikt med tanke på logistik, planering etc.) eller att alla förstod ändå (ännu mer osannolikt), men det är bara spekulationer. Vi måste ju förhålla oss till vad vi vet, och det vi vet är att skriven order saknas, vilket innebär ytterligare en i raden av alla försvårande omständigheter för den som vill presentera gasmorden som ett vedertaget faktum.
Behöver man order för utföra mord? Om du inte har missat det. Så utförde Hitler säkert 90% av sina order muntligen. Har du missat det? att ALLA svor en trohets hed till Hitler personligen!
Sedan är det sagt innan det framkommer tydligt i diskkusionen mellan Arthur Geiser, Hans frank, Albert forster. De alla 3 hade fått order "germanisera öst" ...

De ville alla 3 lösa på olika sätt. En ville avrätta alla, en ville de skulle jobba tills de dog, en ville ge tyska arbetspass. Hitler nämnde att han bryr sig inte hur de gör det, bara de gör det. Alltså germansiera öst.... Så de 3 hade olika sätt låta "judarna" försvinna. Men nu var Hans Frank som hade den största makten i öst. Men Arthur Geiser vann i längden, eftersom judarna skulle arbeta tills de dog, det efter utsorteringen. Endast dugliga skulle jobba. Alla 3 hade Hitlers godkännande...


Citat:
Du hävdar att tyskarna gasat miljontals människor i koncentrationslägren. Du kan inte styrka det påståendet genom att skriva "varför skulle det inte funka?", utan Du måste framlägga bevisning som styrker att det ägde rum.
Nej det har jag inte hävdat däremot att de dödade så många är möjligt. De gasade människor ja!! Helt logiskt i mina ögon. Tanke på vad som har kommit fram. Som olika beställningar gas med och utan varningslukt osv... kommer det fram tillrcäkligt bevis det har gjorts.Sedan är det upp till motståndarna(försvaret) att smula sönder det ... vilket ni misslyckats hitills. Det går inte bara säga "det är inga bevis!", vilket är standar mening för er .. utan rimlig förklaring varför det är inga bevis. Rättegång funkar inte på det visset.


Citat:
Tyskarna var inte blyga för att dokumentera saker; vi har alltifrån masskjutningar vid östfronten, rensningar i ghetton, förstörelse under Kristallnatten, etc., dokumenterat, både i form av anteckningar, order, fotografier och annat. Varför skulle man då plötsligt bestämma sig för att inte skriva något, inte ta några foton, inte skriva några order, just när det gäller gasmorden, som dessutom kräver en stor administration för att fungera? Nog måste man väl kunna avgöra på något sätt om någon dött av cyanidförgiftning? Och även om Du har rätt, dvs. att man inte kan visa det, nähä, då får Du ju sluta påstå att dessa människor gasades, för Du kan ju inte visa det, enligt Dig själv. Du har rätt i att vi tagit upp detta tidigare, och Du fattar fortfarande inte.
Hur mycket dokumenter har inte blivit förstörda ?? Är papper oförstörbara?? I wanseekonferansen var ett säkert 20 tal representanter med. Ett kopia (som lämnades till varje deltagare) överlevde kriget och kom fram. Sedan är det ytterst känsligt nämnde "himmler"i sitt tal. Även andra nämnde om dess yttersta hemliga makeri om detta med gasningen. Det är från tyska militären. Varför sån hemlighets makeri ?? Sedan kan det backas upp med dokumenter som gas anordningar, olika beställningar av gas, vittnen , block 11 med mera... osv osv.... Som jag har nämnt innan tillsammans bygger det. Men i enstaka fall kan man smula det med endast säga "det är inga bevis för det har hänt!... ja men inga vidare förklaringar vad det skulle användas eller hur! Det funkar inte i rättegång. Hans Munch som jobbade på Höss kontor ansvarade för beställningar av
Zyklon B hade svårt förklara vad det skulle användas till förutom gasa kläder. Men att de fanns olika beställningar på Zyklon B kunde han inte svara på.

Citat:
Så Du försöker alltså bevisa att miljontals människor kremerades genom att hävda att det har funnits aska förut? Jag kan lika gärna hävda att det aldrig funnits. Det är likadant med det mesta ni hävdar; "klart det inte finns kvar nu längre..." Nähä, men då kan man ju "bevisa" vad som helst, det är bara att påstå att det har funnits bevis förut. Det funkar tyvärr inte så, man måste ha bevis eller kunna styrka att det funnits bevis, annars kan man inte hävda att gasmorden är ett faktum, oavsett hur mycket man tror på dem.
Varför vill du man ska visa upp ton med aska ?? När det finns beskrivet av massor av fångar , tyskar med flera hur det gjorde.

Citat:
Nej, här syftar jag på gasvittnen som säger sig överlevt gasningar genom att tryckas bakåt i köer samt andas genom nyckelhål.
är det omöjligt säger du ?? Varför kan det inte hända??
Finns säkert naturligt händelse att de lyckades överleva. Vill du vi ska forska i det? Det har hänt folk har överlevt i "gaskammare" i USA länge.... folk har överlevt hängningar, dödsskjutningar, gift m.m... är du fullt allvarlig med detta?


Citat:
Fyra mijoner var en tillräckligt officiell siffra för att skrivas på stenen i Auschwitz; varför opponerade sig ingen om man visste att det var nonsens? Därför att det var det som gällde såklart, liksom en hel del annat trams. En del av er har också påstått att seriösa historiker aldrig talat om sex miljoner, men sanningen är att Yad Vashem fortfarande hävdar den siffran.
Ja när ändrades den ?? Efter sovjets fall!! läser du böcker skrivna i väst, så nämns andra siffror långt innan sovjets fall. Så om jag sätter en sten där med siffran 6 miljoner dödades!! Så är de offentliga storyn att det är 6 miljoner som dödades i Auschwitz ? Du skojar friskt här! Ingen vet exakt siffran det är omöjligt räkna ut det. Men de flesta har räknat runt 5,4 -5,7 miljoner judar som föll offer. Så därför avrundas det till 6 miljoner. Bara för en vara kostar 5,75 kr, så betyder det inte den kostar 6 kr om kassören säger så.


Citat:
Det jobb som gjordes kan säkerligen utföras utan glasögon, de skulle inte precis korrekturläsa. Dessutom fick de, mig veterligen, såväl skor som uniformer utdelade till sig, så där faller även gasargumentet när det gäller kläder.
"säkerligen" ?? Varför ta något som de har användning för? De flesta jobbade inom kemiska industrin, mekaniska verkstäder!! hur ska de kunna utföra det?? Hur vet du de fick kläder o skor ?? har du bevis för det?? <--- ironi. Kan de inte jobba utan kläder?? jag har inte påstått något om gasningen faller om gäller kläder!!


Citat:
Nej, de är inte "lösta", utan det är bara undanflykter Du kommer med. Om man ställer upp det som ni gör man man lika gärna "bevisa" att det finns häxor eller flygande tefat. Sanningen är att ert underlag är ihåligt som en schweizerost, det håller inte, och kommentarer i stil med att det kan ha funnits aska eller att man kanske ville hålla saker hemligt kan INTE ändra på den saken. Ni kan inte framlägga det som borde finnas, punkt.
Nej det är inga undanflykter det är ren fakta. Ni har svårt bevisa det motsatta.
2015-12-31, 11:53
  #170
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Sanningen är att er värld fallit ihop för länge sedan, men ni inser inte detta då ni styrs av en emotionell övertygelse som gjort GasTramset icke falsifierbart. Ni kan slingar er vilka brister man än påpekar, ty ni lägger bevisbördan på tvivlaren och kan därför alltid svara; "det bevisar inte att det aldrig hände", och så kan ni fortsätta tro på tramset. Det metodiken är ogiltig i bevissammanhang, den kan användas för att "bevisa" exakt vilka dumheter som helst. Med ett normalt angreppssätt, som vi använder på allting annat, rasar det hela samman direkt.
Konstigt i så fall i har bevisa vi har fel !!! eller komma med rimliga förklaringar i stället för standard svar " det är inga bevis!"


Citat:
Nej, det är Du som skall bevisa för mig att man gjorde detta i syfte att gasa ihjäl människor.

Tyfus härjade i lägren, och även svält de sista åren. Där har Du en möjlig förklaring, jag tänka mig andra också. Men Du hävdar en specifik förklaring (gasmord) och då är det Du som skall visa att den är mycket troligare än andra. Aven om jag inte kan bevisa annat, är det ändå Du som skall visa att det är gasmord som är förklaringen, ty det är Du som påstår att det ägt rum. Kan Du inte styrka det på ett trovärdigt sätt, ja då är det inte troligare än andra förklaringar som exempelvis svält och tyfus.
Jag kan vända på det!! För skoj skull, kan du bevisa de dog/fanns tyfus? Med de regler som ni har. Alltså inga dokumenter ( för de kan har förfalskats), inga bilder ( de kan har förfalskats) inga vittnen ( de är inte pålitliga!) . Så min vän du påstår de dog av tyfus!! Så nu måste du bevisa det!


Citat:
Ja, en del var nära spåren, andra inte. När det gäller tyfusdöda, man kanske inte ville sprida smitta i onödan utan hålla dem borta, etc. Och visst går det att transportera lik på vagn om man vill. Där har Du några tänkbara förklaringar, men Du hävdar gasmord. Det kan Du inte styrka genom att fråga ut tvivlaren, utan Du måste visa vad Du har att komma med. Det är ni som skall granskas, och min slutsats hitintills är att det ni har inte håller.
Det är spekulationer! Nej inga fångbaracker var nära spåren , de, gick rakt mellan gaskammaren KREM II,III
Ja det därför man undrar varför lägga krem II- V utanför barack lägret. Långt ifrån barackarna. Det är en bra bit vandra i så fall dem. Och därför smittorisken stor.

Min teori är att de lastade av människor direkt, sekulära de för sedan de skulle vandra in i döden snabbt. Utan de i fångar i lägret ser något. De andra vandrade in i lägret från ett annat håll. Därför de hade KREM II III på var sin sida av järnvägsspåret. Det låter mer logiskt för mig.
2016-01-02, 11:44
  #171
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Du hävdar att tyskarna gasat miljontals människor i koncentrationslägren. Du kan inte styrka det påståendet genom att skriva "varför skulle det inte funka?", utan Du måste framlägga bevisning som styrker att det ägde rum.

Inte bara Herkules. Den samlade kåren av historiker och de som var där, på plats, hävdar det.
Otaliga rättegångar och vittnesmål bekräftar bilden av Förintelsen.

En fråga: Hur många gånger måste man bevisa en sak innan du kan acceptera den?
En?
Fem?
Fler än 10?
Spelar ingen roll om du inte tror på det?

/VV
2016-01-20, 04:08
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Oki då hänger jag med. Men jag förstå inte poängen med denna "fråga" Det dog folk också på de andra lägerna. Sedan dödsläger är väl dödsläger?? Sedan David Cole är rätt så övertygande om förintelsen skedde, men han hade en del frågetecken. Det har förnekarna tagit som han inte tro på det. Vilket han gav de en känga på hans hemsida.
Poängen är att endast de läger som inte fick inspekteras nu kallades "dödsläger", vilket är mycket suspekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så var har du fått ifrån rättegången gällde endast judarna??
Om du har läst på mer, så var det ett läger med människor som offrades för att försöka framställa TVÅL. Alltså har MORD skett, sedan att det har förvrängts till judetvål är efter krigs jippo av bland annat förnekare.
Jag här läst om detta ja, men inte sett bevis, och skrönor om tvål samt krympta skallar och en hel del annat har förekommit från andra än tvivlare, som Du vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej svårt lägga 1 + 1 ? Där fanns otaliga dokumenter som nämnde gas, även gas mord. Där bland annat vi har tagit upp med dig angående Amiral Engel. Trent park o är förbli bra källa för det.
Nej, Trent Park är en värdelös källa. Den består av dokument som funnits i britternas ägo i årtionden, vilka påstås referera till inspelningar vi inte får ta del av. Jag kan också skriva dokument och hävda att de bygger på inspelningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Behöver man order för utföra mord? Om du inte har missat det. Så utförde Hitler säkert 90% av sina order muntligen. Har du missat det? att ALLA svor en trohets hed till Hitler personligen!
Men har Du fortfarande inte fattat någonting? Du kan inte styrka att gasmord ägt rum genom att säga att det kan ha givits muntliga order. Det är en spekulation, och en ganska orimlig sådan när det gäller gasmord i stor skala. Jag kan lika gärna hävda att ingen order gavs. Kan Du inte visa en order så kan Du inte, och då har Du inte den delen av bevisningen, oavsett hur mycket Du tror på GasTramset. Du hävdar något, och då handlar det om vad Du kan visa.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Sedan är det sagt innan det framkommer tydligt i diskkusionen mellan Arthur Geiser, Hans frank, Albert forster. De alla 3 hade fått order "germanisera öst" ...
Jaha?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
De ville alla 3 lösa på olika sätt. En ville avrätta alla, en ville de skulle jobba tills de dog, en ville ge tyska arbetspass. Hitler nämnde att han bryr sig inte hur de gör det, bara de gör det. Alltså germansiera öst.... Så de 3 hade olika sätt låta "judarna" försvinna. Men nu var Hans Frank som hade den största makten i öst. Men Arthur Geiser vann i längden, eftersom judarna skulle arbeta tills de dog, det efter utsorteringen. Endast dugliga skulle jobba. Alla 3 hade Hitlers godkännande...
Och Du har ingen fungerande gaskammare...
eller skriven order... eller foto... eller film... eller
korrespondens som nämner gasmord i lägren... och så vidare...
...men Du blir övertygad av en text där det påstås något, ty Du har ju sett Schindler's List och då vet man ju...

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
De gasade människor ja!! Helt logiskt i mina ögon. Tanke på vad som har kommit fram. Som olika beställningar gas med och utan varningslukt osv... kommer det fram tillrcäkligt bevis det har gjorts.Sedan är det upp till motståndarna(försvaret) att smula sönder det ... vilket ni misslyckats hitills. Det går inte bara säga "det är inga bevis!", vilket är standar mening för er .. utan rimlig förklaring varför det är inga bevis. Rättegång funkar inte på det visset.
Exakt varenda gång jag hävdat att det ni kallar "bevis" inte alls är bevis har jag också förklarat varför det inte är det.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur mycket dokumenter har inte blivit förstörda ?? Är papper oförstörbara?? I wanseekonferansen var ett säkert 20 tal representanter med. Ett kopia (som lämnades till varje deltagare) överlevde kriget och kom fram. Sedan är det ytterst känsligt nämnde "himmler"i sitt tal. Även andra nämnde om dess yttersta hemliga makeri om detta med gasningen.
Jaha, OK, då fattar jag. Visste Du förresten att min morbror gasat 50 000 judar i sin källare? Jag kan i och för sig inte bevisa det, men det är bara för att han har förstört dokumenten. Eller hävdar Du att papper är oförstörbara?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Sedan kan det backas upp med dokumenter som gas anordningar, olika beställningar av gas, vittnen , block 11 med mera... osv osv.... Som jag har nämnt innan tillsammans bygger det. Men i enstaka fall kan man smula det med endast säga "det är inga bevis för det har hänt!... ja men inga vidare förklaringar vad det skulle användas eller hur! Det funkar inte i rättegång. Hans Munch som jobbade på Höss kontor ansvarade för beställningar av
Zyklon B hade svårt förklara vad det skulle användas till förutom gasa kläder.
Gasa kläder räcker väl bra tycker jag. Det är väl för övrigt ni GasTroende som skall framlägga tydliga bevis för existensen av homicidala gaskammare? Antingen kan ni det, eller så kan ni det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför vill du man ska visa upp ton med aska ?? När det finns beskrivet av massor av fångar , tyskar med flera hur det gjorde.
Därför att askan skulle styrka utsagorna, vilka för övrigt är allt annat än samstämmiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
är det omöjligt säger du ?? Varför kan det inte hända??
Finns säkert naturligt händelse att de lyckades överleva. Vill du vi ska forska i det? Det har hänt folk har överlevt i "gaskammare" i USA länge.... folk har överlevt hängningar, dödsskjutningar, gift m.m... är du fullt allvarlig med detta?
Tycker Du att dessa utsagor är trovärdiga får det väl stå för Dig. Jag tycker absolut inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja när ändrades den ?? Efter sovjets fall!! läser du böcker skrivna i väst, så nämns andra siffror långt innan sovjets fall. Så om jag sätter en sten där med siffran 6 miljoner dödades!! Så är de offentliga storyn att det är 6 miljoner som dödades i Auschwitz ? Du skojar friskt här! Ingen vet exakt siffran det är omöjligt räkna ut det. Men de flesta har räknat runt 5,4 -5,7 miljoner judar som föll offer. Så därför avrundas det till 6 miljoner. Bara för en vara kostar 5,75 kr, så betyder det inte den kostar 6 kr om kassören säger så.
Och vem är det som säger att den kostar 5,75, och på vilken grund säger han det? Vilka är böckerna där andra siffror nämns innan stentavlan ändrades, och varför lät man det anses allmänt accepterat om man visste att det bara vara sovjetisk propaganda? Kanske visste man inte det säkert förrän det ändrades?


Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
"säkerligen" ?? Varför ta något som de har användning för? De flesta jobbade inom kemiska industrin, mekaniska verkstäder!! hur ska de kunna utföra det?? Hur vet du de fick kläder o skor ?? har du bevis för det?? <--- ironi. Kan de inte jobba utan kläder?? jag har inte påstått något om gasningen faller om gäller kläder!!
Man ska nog ha riktigt dålig syn för att inte kunna utföra sådant utan glasögon, det var ju återigen inte precis korrekturläsning de skulle syssla med. Och Din ironi fungerar inte heller; det finns fotografier där de har lägerkläder, men inga där någon gasas.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej det är inga undanflykter det är ren fakta.
"Ren fakta" är saker man kan belägga på ett vettigt sätt, inte saker man läser och tror på för att man sett Schindler's List.
2016-01-20, 04:18
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag kan vända på det!! För skoj skull, kan du bevisa de dog/fanns tyfus? Med de regler som ni har. Alltså inga dokumenter ( för de kan har förfalskats), inga bilder ( de kan har förfalskats) inga vittnen ( de är inte pålitliga!) . Så min vän du påstår de dog av tyfus!! Så nu måste du bevisa det!
Nej, det är Du som måste visa att det är troligare att de dött av gasning, annars finns ingen anledning för mig att tro på det.

Den här debatten handlar om huruvida gasmord ägde rum i koncentrationslägren. Jag hävdar att ni inte kan visa det.

När det gäller svält och tyfus finns det åtminstonde tydliga fynd som pekar på det, till skillnad från gasmord. Tyfus härjade i lägren, om detta råder mycket större konsensus än om gasmord.

Vi vet också att de Allierade möttes av högar med utmärglade lik när de kom in i lägren; de såg alla ut som skelett.

Lägg till detta att man rimligen måste haft dåligt med mat i lägren under den sista tiden, så blir svält och tyfus en troligare förklaring än gasmord redan innan jag letat bevis, och då har ni ändå haft åratal på er att leta bevis för gasmord.
2016-01-20, 04:21
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Inte bara Herkules. Den samlade kåren av historiker och de som var där, på plats, hävdar det.
Otaliga rättegångar och vittnesmål bekräftar bilden av Förintelsen.

En fråga: Hur många gånger måste man bevisa en sak innan du kan acceptera den?
En?
Fem?
Fler än 10?
Spelar ingen roll om du inte tror på det?

/VV

En gång räcker bra, och jag väntar fortfarande.

Hänvisa gärna till de rättegångar och vittnesmål som Du anser bevisar att gasmord ägde rum i koncentrationslägren.
2016-01-20, 19:35
  #175
Medlem
Crossmacks avatar
Det verkar som om delar av diskussionen bättre skulle platsa i (FB) "Vittnesmål" om "utrotningsläger och gaskammare" så jag låser den här tråden som har blivit för spretig //Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback