Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Alla bör garanteras rätten till liv, slippa utsättas för tortyr m.m. i ett samhälle,
däremot är värde subjektivt, som sagt. Allas lika värde är en självmotsägelse, värderar man någon så står den i kontrast till någon/några andra och alla kan inte vara lika mycket värd i ens ögon. Lika högt värde skulle också, om det vore möjligt, innebära att alla har lika lågt värde.

Det låter dock för jävligt att säga att "den är mer värd än den", kanske därför politiker är så mån om att framhäva att alla "är lika värd". Det är en högst egalitär idé egentligen och det förvånar mig föga om Stalin och Mao trodde på "människors lika värde".

"Im not racist, i hate everyone equally"

Thats how Stalin and Mao was. Slaughter 10 million here or 30 million there? Who cares, right? Theyre nobody, just statistics. Under communism you are ruled over by a strictly scientific and atheistic way of thinking, where your role is the same as a farm animal. If you dont work for and fit into the greater collective, then you have to be slaugthered, like a farmer slaughter his cows when they stop producing enough milk. Communists are known for theyre "agricultural reforms" which for some reason allways leads to millions starving to death ... "whoopsie" ...

So either communists are the worlds worse farmers, or its intentional. Communists like to pretend it was an "accident", but we know its not. Communism is freemasonry and a central part of freemasonry is depopulation where the purpose is to let the population grow and then crash it, to get rid of what they see is "poor genes" by culling the human herd:

https://www.youtube.com/watch?v=FeXWWq7a3J8

Thats why the rich support and fund communism. Its communism for us, not for them. The banks still makes the rules in communist countries, and everyone is NOT equal at all. Its a kind of system where every regular citizen is reduced to a slave where the bank owns the whole country including its citizens and the toothbrush they use. Some people live under the illusion it will mean wellfare etc, but its a system where you either work or die and none of your work is owned by you but its the communist systems property where communist party leaders live in luxury together with the banks, and if you critizise the system, you'll get executed. You get no wellfare, instead you live in a big labour camp. "Everyone is equal but some are allways more equal than others".

Thats how the preachers of equality really is.
Senast redigerad av sonofsatan 2015-05-06 kl. 20:39.
Citera
2015-05-06, 21:39
Medlem
Lelianas avatar
Hur passar frasen "alla människors lika värde" med abort?

Alla människors lika värde är en felöversättning från ordet "dignity" som är bättre översatt till värdighet, vilket även det kan debatteras med tanke på vissa folkslags primitiva beteende. Sedan är det skadligt att behandla alla människor lika då många gnäller till om att de ska faktiskt särbehandlas utifrån deras egenskaper såsom kön eller ras, vilket i sin tur signalerar att vissa är av mer värde än andra. Man kan vidare filosofiera om ordet värde i relation till människa/själ/etc. Men nog är det uppenbart att vissa är faktiskt inte värdefullaför en fortsatt utveckling till ett mer hälsosamt samhälle.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback