Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-05, 19:50
  #1
Medlem
Foolsgames avatar
Hej.. Jag har följt efter mitt ex ganska länge nu. Jag har inga känslor kvar för honom men jag ville ha hans uppmärksamhet eller något och jag kunde inte sluta, det blev som ett tvång.
Jag har ringt honom upprepade gånger på helgerna men han har inte svarat, förutom i lördags då han svarade och frågade om det var jag flera gånger, han lät inte arg eller så men jag sa inget. Då sa han att jag kunde sms:a honom istället och lade på.
Jag har också haft flera hatsidor om han på internet och fula bilder + videor.
Så idag ringde det på dörren och två allvarliga poliser bad att få komma in. Han ställde massa frågor om vilka epostadresser jag har och telenummer, om jag var förälskad i mitt ex och om mina andra hatsidor osv. Han sa också att det kanske blir kontaktförbud. Och så sa han "sluta upp med detta nu, det finns bättre killar. Och du och ditt ex får leva era liv på varsitt håll, ifred!"
Jag har tagit bort alla hatsidor nu och raderat hans nummer. Men ändå är jag så jävla orolig för vad jag får för straff, om jag måste träffa exet igen på någon domstol (vill verkligen inte detta).
Jag ångrar mig djupt och har svår ångest.
Citera
2015-05-05, 20:06
  #2
Medlem
Arkfickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Hej.. Jag har följt efter mitt ex ganska länge nu. Jag har inga känslor kvar för honom men jag ville ha hans uppmärksamhet eller något och jag kunde inte sluta, det blev som ett tvång.
Jag har ringt honom upprepade gånger på helgerna men han har inte svarat, förutom i lördags då han svarade och frågade om det var jag flera gånger, han lät inte arg eller så men jag sa inget. Då sa han att jag kunde sms:a honom istället och lade på.
Jag har också haft flera hatsidor om han på internet och fula bilder + videor.
Så idag ringde det på dörren och två allvarliga poliser bad att få komma in. Han ställde massa frågor om vilka epostadresser jag har och telenummer, om jag var förälskad i mitt ex och om mina andra hatsidor osv. Han sa också att det kanske blir kontaktförbud. Och så sa han "sluta upp med detta nu, det finns bättre killar. Och du och ditt ex får leva era liv på varsitt håll, ifred!"
Jag har tagit bort alla hatsidor nu och raderat hans nummer. Men ändå är jag så jävla orolig för vad jag får för straff, om jag måste träffa exet igen på någon domstol (vill verkligen inte detta).
Jag ångrar mig djupt och har svår ångest.

Hoppas du får ett långt fängelsestraff, för såna som du borde inte få gå omkring bland vanligt folk
Citera
2015-05-05, 20:16
  #3
Medlem
Potentatens avatar
Du måste ju använda proxyserver....
Citera
2015-05-05, 20:18
  #4
Medlem
Du hamnar nog på dårhuset.
Citera
2015-05-05, 20:26
  #5
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Hjälp lär du söka iaf, de är få som åker på en livskris som bakgrunds orsak till stalking, de flesta förföljer människor för att de har beteendet inom dem själva.
Citera
2015-05-05, 20:40
  #6
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Hej.. Jag har följt efter mitt ex ganska länge nu. Jag har inga känslor kvar för honom men jag ville ha hans uppmärksamhet eller något och jag kunde inte sluta, det blev som ett tvång.
Jag har ringt honom upprepade gånger på helgerna men han har inte svarat, förutom i lördags då han svarade och frågade om det var jag flera gånger, han lät inte arg eller så men jag sa inget. Då sa han att jag kunde sms:a honom istället och lade på.
Jag har också haft flera hatsidor om han på internet och fula bilder + videor.
Så idag ringde det på dörren och två allvarliga poliser bad att få komma in. Han ställde massa frågor om vilka epostadresser jag har och telenummer, om jag var förälskad i mitt ex och om mina andra hatsidor osv. Han sa också att det kanske blir kontaktförbud. Och så sa han "sluta upp med detta nu, det finns bättre killar. Och du och ditt ex får leva era liv på varsitt håll, ifred!"
Jag har tagit bort alla hatsidor nu och raderat hans nummer. Men ändå är jag så jävla orolig för vad jag får för straff, om jag måste träffa exet igen på någon domstol (vill verkligen inte detta).
Jag ångrar mig djupt och har svår ångest.

Vad är det vi ska diskutera?

Mvh
Citera
2015-05-05, 21:08
  #7
Medlem
Foolsgames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Vad är det vi ska diskutera?

Mvh

Straff?
Citera
2015-05-05, 21:12
  #8
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Straff?

Då finns det andra trådar du ska ställa frågan i
Citera
2015-05-05, 21:36
  #9
Medlem
Men gud vad elaka alla är! Ja, idiotiskt av dig, spec med sidorna, MEN om du klarar av att sluta nu är risken mindre att du åker dit. Hade jag slutat hade jag inte satt här med 10 år i belastningsregistret som följd... (Kontaktförbud)... (Men på samma gång gjorde det mig också "lyckligare" på nåt sätt att sluta, även om jag i princip skulle göra allt för att ta bort denna belastning...)
Citera
2015-05-05, 21:49
  #10
Medlem
Dagsböter möjligtvis.
Men varför sa ditt ex att det var okej att du kunde sms:a när han har anmält dig och allt? Låter lite knäppt. Men skit i han nu och gå bara vidare. Hoppas att det inte blir för hårt straff. Sen sök hjälp.
Citera
2015-05-05, 22:08
  #11
Medlem
Arkfickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meowtina
Men gud vad elaka alla är! Ja, idiotiskt av dig, spec med sidorna, MEN om du klarar av att sluta nu är risken mindre att du åker dit. Hade jag slutat hade jag inte satt här med 10 år i belastningsregistret som följd... (Kontaktförbud)... (Men på samma gång gjorde det mig också "lyckligare" på nåt sätt att sluta, även om jag i princip skulle göra allt för att ta bort denna belastning...)

Det är elakare att stalka och hänga ut nån på nån sajt, hur tror du att brottsoffren mår?

Vad har ni för diagnos som gör att ni systematiskt måste förstöra någons liv?

Jag har haft en tjejstalker och jag vet hur det känns att vara maktlös
Citera
2015-05-05, 22:20
  #12
Medlem
Foolsgames avatar
Jag vet inte varför han sa att det var okej att jag kunde sms:a! Kanske för han spelade in samtalet och därmed kunde bevisa att det var jag eller nåt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback