Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 16:55
  #1
Medlem
healthyasfucks avatar
Hej!

Lämnade idag in min nyinköpta iPhone 6 på rep tur är hade jag försäkring.

Måste nu gå runt 2 veckor med min 5:a vilket inte gör så mycket. Självklart säkerhetskopierade jag 6:an innan jag lämnade in den och vill nu återställa 5:an till den, när jag går in på iTunes finns bara en från "iPad" och en från "2014-04-blabla". Men när jag kollar users-admin-appdata-roaming-apple computer-mobilesync-backup så finns min backup där?

Även om jag håller in shift så man kan välja hittar jag ingen .ispw fil? Så jag kan varken återställa iphone eller återställa säkerhetskopia då det bara tydligen finns en gammal version där?

Jätteskumt och är extremt tacksam för all hjälp jag kan få!

Tack!
Citera
2015-05-05, 17:10
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Nej du kan inte nedgradera en 6 backup till 5 (vad jag vet, kanske finns det något 3'e partsprogram som klarar det)
Citera
2015-05-05, 17:34
  #3
Medlem
healthyasfucks avatar
Okej måste vara därför. Tack för svaret. Tänkte lite i samma banor.

Får helt enkelt återställa den nya 6:an när jag får den och leva med att jag inte kan backupa min gamla 5:a.
Citera
2015-05-06, 09:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej du kan inte nedgradera en 6 backup till 5 (vad jag vet, kanske finns det något 3'e partsprogram som klarar det)

Detta är fullt möjligt med iTunes. Däremot är det inte möjligt att använda en säkerhetskopia från iOS 8 till iOS 7 te.x därav så måste du uppdatera din iPhone 5a för att kunna återskapa/se säkerhetskopian som ett alternativ.

Good luck chuck!
__________________
Senast redigerad av Big B 2015-05-06 kl. 10:13.
Citera
2018-06-26, 00:44
  #5
Medlem
Hur ska man göra när man fått en gammal säkerhetskopia på iphone dock inte gjort varken icloud/säkerhetskopia?
Citera
2019-12-04, 23:11
  #6
Medlem
Kan man aldrig få tillbaks nånting på iphone som man har förlorat/tappat bort och aldrig gjort en säkerhetskopia eller sparat på iCloud?
Citera
2019-12-05, 01:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jone90
Hur ska man göra när man fått en gammal säkerhetskopia på iphone dock inte gjort varken icloud/säkerhetskopia?

Jodå, ser att inlägget är ett år gammalt drygt....

Men vad och hur du ska göra beror ju på vad du vill göra.... Ditt inlägg är liksom rätt luddigt....


Citat:
Ursprungligen postat av Jone90
Kan man aldrig få tillbaks nånting på iphone som man har förlorat/tappat bort och aldrig gjort en säkerhetskopia eller sparat på iCloud?

Hur menar du...?

Om du har tappat bort en iPhone, och du aldrig själv säkerhetskopierat den, eller sparat nåt på t ex, hur skulle det gå till att få tillbaks nåt på den iPhonen då hade du tänkt dig....? Magi...?

Enda sättet är då att att samma iPhone återfinns, och ingen (t ex en tjuv) hunnit radera eller ändrat något i den.
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2019-12-05 kl. 01:23.
Citera
2019-12-17, 12:03
  #8
Medlem
Jag tar om frågan på nytt.
Jag skulle uppdatera min iphone 5 operativsystem men uppdateringen avbröts vilket gjorde att det visade icon på displayen att jag skulle ansluta iphone på itunes via datorn och uppdatera där.
Då uppdaterade den med att 5an kopierades med en annan säkerhetskopia jag hade sen tidigare istället och skrev helt över min iphone och allt jag hade på den.
Jag hade varken gjort senaste säkerhetskopian eller sparat det på iCloud.
Jag undrar om det finns ett sätt att få tillbaks allt som fanns på iphone 5.
Jag har kvar min 5a så den är inte stulen alls.
Citera
2019-12-25, 01:17
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jodå, ser att inlägget är ett år gammalt drygt....

Men vad och hur du ska göra beror ju på vad du vill göra.... Ditt inlägg är liksom rätt luddigt....




Hur menar du...?

Om du har tappat bort en iPhone, och du aldrig själv säkerhetskopierat den, eller sparat nåt på t ex, hur skulle det gå till att få tillbaks nåt på den iPhonen då hade du tänkt dig....? Magi...?

Enda sättet är då att att samma iPhone återfinns, och ingen (t ex en tjuv) hunnit radera eller ändrat något i den.

Förstod ni det jag skrev senast nu då?
Citera
2020-01-14, 20:40
  #10
Medlem
BuckshotBills avatar
Har samma undran (tror jag). Jag vill hämta en backup till iPhone 8 att ladda ner till min iPhone 7. De telefonerna är ju nästan likadana prestandamässigt. Går det? Hittar inget om detta när jag söker och Apple tycker enligt deras instruktioner att jag först ska radera hela telefonen och sedan hoppas på att det går att ladda backup från 8an. Tappa allt är ju katastrof. Går det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback