Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 12:29
  #1
Medlem
Hej!
Jag hade en tungpiercing för ca 5år sedan och fick ni någon spontanidé att skaffa igen.
Men jag undrar lite om smycken, jag vill nämligen inte förstöra någon tand. Nackdelar med plastsmycke? Finns dem i silver?

Andra nackdelar? Känner att jag vill ha en förändring och en tungpiercing läker ju igen direkt när jag tar ut den, vilket är en fördel istället för någon spontantatuering haha. (Är tjej)
Citera
2015-05-05, 13:14
  #2
Medlem
tallmeisters avatar
Nackdelen med plastsmycke/stav är att dom lätt går paj och man sväljer dem, (i did)
Men en plastkula lär inte skada, om du efter läkstaven använder en kort stav som passar tungan.
Citera
2015-05-05, 13:20
  #3
Medlem
FelixSotizs avatar
Nackdelen är väl att du framstår som en barnrumpa med tungpiercing.
Fördelar kommer jag tyvärr inte på, för det är inte särskilt attraktivt eller praktiskt.
Citera
2015-05-05, 14:33
  #4
Medlem
Pastafaris avatar
Jag använder alltid plastkulor eller kulor med överdrag av typ silikon(?), tex typ sådana diamantpiercingar som ändå är mjuka för att dem har en hinna av något mjukt material. Jag har alltid metallstav till mina plastkulor för tycker det håller mycket bättre! Aldrig tappat en kula eller liknande och jag har gjort så i 4 år nu
Citera
2015-05-17, 21:11
  #5
Medlem
Pocketpussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastafari
Jag använder alltid plastkulor eller kulor med överdrag av typ silikon(?), tex typ sådana diamantpiercingar som ändå är mjuka för att dem har en hinna av något mjukt material. Jag har alltid metallstav till mina plastkulor för tycker det håller mycket bättre! Aldrig tappat en kula eller liknande och jag har gjort så i 4 år nu

Har tandläkaren klagat något? Har hört att plastkulor ändå inte är mer skonsamt för tänder/tandköttet..
Citera
2015-05-25, 15:26
  #6
Medlem
Pastafaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocketpussy
Har tandläkaren klagat något? Har hört att plastkulor ändå inte är mer skonsamt för tänder/tandköttet..

De har inte sagt något om det men ring till tandläkaren och fråga om du är nojig över tänderna haha
Citera
2015-06-04, 09:00
  #7
Medlem
Jag hade min tungstav ur i sex år utan att hålet läkte igen. Gjorde duktigt ont när kompisen (som är piercade) spräckte den lilla hinna som bildats dock och töjde upp hålet till 1,6 igen men fördelen var att jag i stort sett helt slapp läkningstid igen.
Citera
2015-06-09, 08:59
  #8
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Nackdelen är väl att du framstår som en barnrumpa med tungpiercing.
Fördelar kommer jag tyvärr inte på, för det är inte särskilt attraktivt eller praktiskt.
Tur för mig med 6 piercingar i tungan att du uttryckte dig i singular där. Annars hade jag legat illa till att få det oerhört kränkande epitetet barnrumpa. :P
Citera
2015-06-10, 18:29
  #9
Medlem
Bull10s avatar
Kan vara sexigt med en tungpiercing, kan som sagt skada tänderna, hände min syster.

Sen förknippar jag och många andra tungpiercing som tonårsstadiet.
Citera
2015-06-14, 02:45
  #10
Medlem
syndroms avatar
Vid en viss ålder blir tunpiercing trashigt, enligt mig. Tror en del håller med mig, och självklart inte. Men tänk på det också!
Citera
2015-11-25, 12:20
  #11
Medlem
MrsObviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norgex5
Hej!
Jag hade en tungpiercing för ca 5år sedan och fick ni någon spontanidé att skaffa igen.

Blev det någon piercing?

Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Vid en viss ålder blir tunpiercing trashigt, enligt mig. Tror en del håller med mig, och självklart inte. Men tänk på det också!

Vilken är denna ålder?
Citera
2015-12-15, 01:49
  #12
Medlem
HighwayDelights avatar
Fördelen med en stav i tungan är ju att det bringar njutning hos den man utför oralsex på!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback