Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-01-09, 03:33
  #49
Medlem
Flugzeugs avatar
De flesta "gamingstolar" man ser är designade som sportbilssäten, som i sin tur är designade för att hålla kroppen på plats när man tar kurvor på racingbanan. Man kan ju undra vilket sånt behov det egentligen finns när man sitter och gamear?

För mig räcker detta faktum för att avfärda gamingstolar och dess design som gimmicks, och jag tror man får avsevärt bättre komfort och framförallt ergonomi från en bättre kontorsstol.
Citera
2019-01-09, 03:39
  #50
Medlem
Beror på din ekonomi för stol.

Gaming stolar är snäppet bättre än Ikea eller dyl men få stolar slår kinnarps övre segment. Men ska du ha en kinnarps som är bättre än en gaming stol så får du betala därefter.
Citera
2019-01-09, 03:48
  #51
Medlem
Juggernawts avatar
Köp en begagnad Kinnarps på blocket istället. Gamingstolar är inte lika bekväma eller hållbara som riktiga kontorsmöbler.
Citera
2019-01-09, 06:37
  #52
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Inga märkbara skillnader egentligen. Ser förjävliga ut och håller väl liiiite längre än vanlig från IKEA.
Jag hade iallafall satsat på en Kinnarps, brukar finnas begagnade i fint skick till bra priser.


Instämmer Kinnarps dominerar.
Citera
2019-01-09, 07:34
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Spenderade väl 2000 nånting på min gamingstol. Helt klart värt det, komfortskillnaden är helt otrolig, får aldrig ont i ryggen även om jag sitter hela dagen. Men rekommenderar att du går och provar ut i butik först, såklart.

Blir man bättre i i spelet också? 😆
Citera
2019-01-09, 09:56
  #54
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Köpte min gamingstol för 50:- på myrorna. Helt sanslöst klipp. Mitt tips är att köpa en no-brand-chair då DXRacer och andra dyra stolar mest är kända märken och ingenting mer.

Skulle avråda dig från att köpa en kontorsstol.
Citera
2019-01-09, 11:11
  #55
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugzeug
De flesta "gamingstolar" man ser är designade som sportbilssäten, som i sin tur är designade för att hålla kroppen på plats när man tar kurvor på racingbanan. Man kan ju undra vilket sånt behov det egentligen finns när man sitter och gamear?
Kanske för att komma in i rätt sinnesstånd när man spelar racing spel ^^
Citera
2019-01-09, 12:33
  #56
Moderator
Falukropps avatar
Egentligen en fråga för bostadsforumet, men du får nog bäst svar i gamingforumet, så testar där först.

Övrig hemelektronik --> Spelrelaterat

/Moderator
Citera
2019-01-09, 12:47
  #57
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Egentligen en fråga för bostadsforumet, men du får nog bäst svar i gamingforumet, så testar där först.

Övrig hemelektronik --> Spelrelaterat

/Moderator

Och jag sammanfogar med befintlig tråd.
/Mod
Citera
2019-01-09, 12:51
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugzeug
De flesta "gamingstolar" man ser är designade som sportbilssäten, som i sin tur är designade för att hålla kroppen på plats när man tar kurvor på racingbanan. Man kan ju undra vilket sånt behov det egentligen finns när man sitter och gamear?
Det är väl för folk med VR-glasögon.
Citera
2019-01-09, 22:23
  #59
Medlem
Kronartskockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackaa
Blir man bättre i i spelet också? 😆

Det betvivlar jag!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback