2015-06-12, 23:33
Medlem
Fortfarande sjuk, svettades mer än någonsin i natt. Vet ej om det är febern eller tren som gör det. Men har nog aldrig svettats så här mycket under en natt. Sov knappt någonting.

Då var det dags för stick nr 18 idag, gick utan problem.

Stack 100mg tren a, pro medica och 150mg testo p, bioniche pharma.

Har för enkelhetens skull flyttat upp testot till 150mg istället för 120mg som jag körde när jag använde Pro Medica. Bioniche Pharma är doserad till 150mg / 100ml, så det blir lite smidigare.

Den nya oljan verkar även vara enkel att sätta och nu två stick senare så kommer det heller ingen PIP. Vilket är skönt och positivt.

Mindre positivt, fortfarande dålig hälsa. Sitter med lite feber till och från och riktigt ont i halsen. Känner mig så trött på att vara sjuk och tycker det känns som att hela kuren bara rinner iväg. Tack vare dessa två sjukveckor så drar det ner mina 4-5 pass i veckan till ett snitt på typ... 2.5 pass per vecka. Vilket är värdelöst när man sitter med hormoner i kroppen som bara väntar på att svara på träningen och förbättra kroppen.
Men men, kan inte göra så mycket åt det men surt är det hur som helst.

Har ca 2 veckor kvar på kuren, sen har det gått 7 veckor. Därefter åker jag i väg på semester en vecka och kommer inte kunna sticka någonting. Kommer därför Börja sätta testo e här inom kort för att hålla nivåerna uppe på semestern då jag inte heller kan påbörja en PCT.

Nu är frågan, och här vill jag mer än gärna få lite feedback från er som läser, hur skulle ni göra?

Idag ligger jag som sagt på 100mg tren och 150mg testo p EOD. Vilket ger en dos på 350mg tren i veckan och 525 testo i veckan.

Min tanke är att när jag åker iväg avsluta min dos med tren. Avslutar precis min andra vial och har 1 vial kvar (Solid Pharma), hade först inte tänkt att använda den men eftersom jag har varit sjuk så mycket så förlänger jag tiden på tren en smula för att hinna träna lite mer med tren i kroppen.

Men hur som helst, om 2 veckor när jag åker på semester så är det slutanvänt med tren för denna runda. Vad ska jag då lägga mig på i testo? Ligga kvar på samma veckodos eller höja testot eftersom tren försvinner?

Har lite olika alternativ:

*Även sluta med testo p om 2 veckor och gå över till testo e och cruisa på det några veckor.
När ska jag i så fall sätta en dos testo e, ska jag börja sätta den redan nu då det är en lång ester, eller ta det precis när jag åker iväg på semester? (tex samma dag jag åker så sätter man motsvarande veckodos testo som jag har legat på hittills, vilket skulle bli 375mg e5d.)

*Köra testo p hela vägen fram till semstern, börja sätta testo e nu eller precis innan semestern och när jag är tillbaka fortsätta med testo p? (och inte sätta mer testo e)

*Alternativet ovan, men efter semestern köra både testo e och testo p. Läst någon kurrapport där vissa verkar gilla att blanda estrar.

Så vad säger ni?
Vägled mig gärna för här känner jag att jag inte riktigt har koll.

Ursprungsidén som jag satte med min kur på 8 veckor har blivit galen då jag dels har blivit sjuk 2 gånger men också att den här resan har dykt upp som jag inte kan skippa.
Jag förstår att mitt inlägg ovan känns väldigt ostrukturerat och oplanerat, känns inte proffsigt, men nu försöker jag agera utifrån att jag dels vill få ut lite mer av kuren men också hantera det som har dykt upp (resan).

Hur skulle ni ha gjort?

Dagsvikt för övrigt runt 83,5, känns bra trots sjukdom!
Vilket är 3.5-4.5 kg upp från start!
Citera
2015-06-13, 15:02
Medlem
oceanw0lfs avatar
Knepigt det där.
Om jag var du hade jag nog cruisat test E på 250mg e5d-ish sommaren ut med tanke på att du inte kan köra en proper PCT.
Fronta med dubbel dos test-E samma dag som du åker i sådana fall.

Blir ju såklart lite udda att cruise:a för att sedan hoppa av helt.
Jag brukar köra lågdos som brygga mellan mina blaster, men att ligga on året om är inget jag vill rekommendera någon.
Citera
2015-06-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceanw0lf
Knepigt det där.
Om jag var du hade jag nog cruisat test E på 250mg e5d-ish sommaren ut med tanke på att du inte kan köra en proper PCT.
Fronta med dubbel dos test-E samma dag som du åker i sådana fall.

Blir ju såklart lite udda att cruise:a för att sedan hoppa av helt.
Jag brukar köra lågdos som brygga mellan mina blaster, men att ligga on året om är inget jag vill rekommendera någon.

Tack för svar!

Du tror inte att det kan vara en idé att lägga sig lite högre på testot?

Har funderat för fullt idag och landat i:
Om 2 veckor så går jag av tren a och testo p och fortsätter med testo e ett tag till.
Mest för att kunna bygga lite till och även för att slippa behöva köra PCT under semestern då jag värderar ett bra välbefinnande.

Men då till frågan, för att landa i så stabila nivåer som möjligt, hur gör jag då denna övergång?
Går ifrån 350mg tren a EW och 525mg testo p EW och vill då åtminstone ligga på motsvarande veckodos testo.

Läge att sticka redan nu och ligga lite högt på testot? (dvs börja omgående med ca 375mg testo e e5d) vilket skulle innebära att det blir 2 veckor med rätt höga nivåer i mig eller göra någon form av dubbelstick när jag åker (precis när jag sätter sista sticket tren a och testo p)
Citera
2015-06-13, 19:04
Medlem
Gjorde även en graf i roidcalc.
Här är tanken att jag gör en front variant, första 5 dagar innan resan, samt på avresedagen och sedan när jag kommer hem fortsätta med löpande injektioner e5d.
750mg front 2 gånger sedan 375mg e5d.

Efter massa laborerande så var det här varianten där nivåerna verkar mötas relativt fort.
Kan det här fungera?

Se länken för att se hur det är tänkt.

Om jag kör den här varianten så ser jag följande fördelar:
På avresedagen har jag maximalt med AAS i kroppen, vilket sedan planar ut väldigt fort eftersom jag har fasat ut tren a och testo p.
När tren och testo p börja vika ned i kurvan ordentligt så ligger jag redan på bra nivåer testo i kroppen och då är testo e redan på en stabil nivå tack vare två dubbelstick.

http://sv.tinypic.com/r/24cuo9c/8
Senast redigerad av NemoX 2015-06-13 kl. 19:09.
Citera
2015-06-13, 21:56
Medlem
oceanw0lfs avatar
Lägger du dig på de doserna test-E så påbörjar du mer eller mindre en testo only kur.
Jag uppfattade det som att du egentligen inte har för avsikt att kura vidare och därav föreslog jag lågdos, för att slippa dippen under själva sommaren.
Dock kan jag tycka att det är mindre påfrestande att kliva av under sommaren när allt är frid och fröjd än på höst/vinterhalvåret.
Optimala hade ju varit att kliva av helt på något sett och sedan planera en ny kur fram mot vintern, om du är inne på dom banorna.

Lycka till min vän!
Citera
2015-06-13, 22:13
Medlem
oceanw0lfs avatar
Måste tillägga att jag känner igen mig själv jävligt mycket i ditt tänkade.
Man försöker undermedvetet övertala sig själv och hitta anledningar till att kura vidare.
Detta var det som fick mig att puttra vidare och idag snart 2 år senare är jag för rädd för att kliva av.
Citera
2015-06-13, 22:41
Medlem
Citat:
Måste tillägga att jag känner igen mig själv jävligt mycket i ditt tänkade.
Man försöker undermedvetet övertala sig själv och hitta anledningar till att kura vidare.
Detta var det som fick mig att puttra vidare och idag snart 2 år senare är jag för rädd för att kliva av.

Hur ser din historia ut?
Hur går ditt tänk just nu? 2 år ON, då förstår jag att du är rädd att kliva av, men vad är alternativet? Att bara fortsätta ligga på? Till sist håller det inte och det kanske inte är superroligt att försöka återhämta sig efter det.

Förstår vad du menar, men det finns inte hos mig att jag ska ligga på året runt, dock att få lite mer än planerat av det goda, ja, där är risken överhängande. Tyckte tex under min förra testo e kur som höll på i 16v att det till sist var rätt skönt att kliva av och slippa alla "måsten" som blir under kur.

Ser det inte som ett alternativ att kliva av helt just nu eftersom jag är något bitter över att ha blivit sjuk 2 gånger under min kur med snabba estrar (vilket gör allt värre eftersom kuren blir så kort). 25% av kuren kommer jag ha varit sjuk vilket ökar tänkandet att förlänga.

Mest troligt blir det en kort testo only under sommaren, sen gäller det egentligen mest att bestämma dos. Känns ju lite så att om man ändå ska köra på så är det roligare med lite högre dos än 250mg e5d.

Kanske även blir lite lättare att kliva av en medium dos testo när man har varit ifrån tren ett tag, som ändå ska vara väldigt svårt att återhämta sig ifrån. Men det är väl precis en sådan ursäkt som du menar i inlägget ovan

Jag börjar själv komma upp i ålder, är runt 30 strecket och är för närvarande i den bästa formen jag har varit någonsin. Känner att jag vill kunna se tillbaka i framtiden på de här åren "Fan vilken jävla form jag var i!" Det är nog det tänket som gör att jag vill klämma ut precis allt jag kan ur kuren, utan att för den sakens skull ha förstört kroppen.

Hade jag varit 24-25 så hade jag nog känt att det finns mer "tid".

Tror att man kan klara sig rätt bra med AAS om man håller det under kontroll, kanske 2 kurer per år med ordentlig återhämtning. Sen kan det alltid uppstå komplikationer, men det är alltid en risk man tar när man använder mediciner/steroider.
Citera
2015-06-14, 04:34
Medlem
oceanw0lfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemoX
Hur ser din historia ut?
Hur går ditt tänk just nu? 2 år ON, då förstår jag att du är rädd att kliva av, men vad är alternativet? Att bara fortsätta ligga på? Till sist håller det inte och det kanske inte är superroligt att försöka återhämta sig efter det.

Förstår vad du menar, men det finns inte hos mig att jag ska ligga på året runt, dock att få lite mer än planerat av det goda, ja, där är risken överhängande. Tyckte tex under min förra testo e kur som höll på i 16v att det till sist var rätt skönt att kliva av och slippa alla "måsten" som blir under kur.

Ser det inte som ett alternativ att kliva av helt just nu eftersom jag är något bitter över att ha blivit sjuk 2 gånger under min kur med snabba estrar (vilket gör allt värre eftersom kuren blir så kort). 25% av kuren kommer jag ha varit sjuk vilket ökar tänkandet att förlänga.

Mest troligt blir det en kort testo only under sommaren, sen gäller det egentligen mest att bestämma dos. Känns ju lite så att om man ändå ska köra på så är det roligare med lite högre dos än 250mg e5d.

Kanske även blir lite lättare att kliva av en medium dos testo när man har varit ifrån tren ett tag, som ändå ska vara väldigt svårt att återhämta sig ifrån. Men det är väl precis en sådan ursäkt som du menar i inlägget ovan

Jag börjar själv komma upp i ålder, är runt 30 strecket och är för närvarande i den bästa formen jag har varit någonsin. Känner att jag vill kunna se tillbaka i framtiden på de här åren "Fan vilken jävla form jag var i!" Det är nog det tänket som gör att jag vill klämma ut precis allt jag kan ur kuren, utan att för den sakens skull ha förstört kroppen.

Hade jag varit 24-25 så hade jag nog känt att det finns mer "tid".

Tror att man kan klara sig rätt bra med AAS om man håller det under kontroll, kanske 2 kurer per år med ordentlig återhämtning. Sen kan det alltid uppstå komplikationer, men det är alltid en risk man tar när man använder mediciner/steroider.
Det finns många faktorer till varför jag är där jag är idag gällande prepp.
Började min resa som en rookie med en 20mg dbol kur. Redan innan avslut så började jag planera min nästa kur vilket fick bli injekt.
Efterbliven som jag var så lät jag mig övertalas av en f.d kamrat som jag tyckte var jävligt grov på den tiden att hoppa på teston direkt och skita i PCT. Så blev det och jag körde 250mg e5d på obestämd tid.
Allteftersom tiden gick så började jag läsa mer och mer på flashback och upptäckte att saker ang. steroider inte alls stämde överens med min polares broscience snack. (komigen han visste ju aaaallt )

Så efter ett halvår på testo och mycket läsande så tog jag mig i kragen och bestämde mig för att kliva av.
Medans jag var uppe i min sista vial så upptäckte jag en knöl på vänster testikel, började googla och alla symptom stämde överens med testikelcancer. Blev nojig och gick till sjukan och efter mycket om och men så bestämde vi att operera 2 veckor senare.
Innan operation fick jag frysa in sperma för lagring, då det inte finns några garantier att jag kommer kunna skaffa barn i framtiden med bara en juvel i påsen.
Fick senare ett samtal där de sa att min sperma inte var befruktningsbar. Var ju fortfarande ON vid denna tidpunkt.

Så där satt jag med en pungkula mindre att återhämta min egenproduktion med och jag kommer förmodligen inte kunna skaffa barn i framtiden heller, då det är 50/50 med en fungerande pungkula. (Kan tillägga att det inte rörde sig om cancer när de senare gjorde vävnadsprover, det var tydligen bara en blåsa, och gällande barn så är det inget som stör mig ö.h.t skönt nog.)

Hade liksom ingenting att återhämta mig till. Min egenprod kommer aldrig att vara i närheten av vad den borde. Detta var något jag nämnde för läkaren, men någon TRT fanns inte på kartan då jag var för ung tydligen.
Därför drog jag slutsatsen att köra vidare, men jävligt försiktigt samt skynda långsamt.
Lågdos testo E/C mesta tiden och blasta med att höja dosen och slänga in andra prepp/orala 2ggr/år.
Ligger just nu på min karriärs högsta dos, 500mg testo E e5d + 50mg anadrol, då hajjar du att jag inte kör på några monsterdoser att tala om.

Har gjort regelbundna tester och allt ser bra ut, förutom lätt höjning utav blodtryck i början av anadrolvändan.

Jag försöker se det som att jag kurar 2-3 ggr per år. 200mg testo är vad läkarna skriver ut i USA för att ersätta egenproduktionen. Alltså ligger jag på nivåer som ska föreställa min naturliga produktion året runt med undantag när jag blastar.

Gällande framtiden har jag ingen aning om hur detta kommer sluta. Kommer alltid att sätta hälsan i första hand och som sagt skynda långsamt.
Är i mitt livs form, hyffsat rippad på 90.5kg i dagsläget utan skyhöga doser. Aldrig rört tren, deca, mast, osv heller.
Jag har tränat mycket kortare än vad man kan tro av min fysik att döma.
Är även yngre än vad du tror.

Jag kommer nog köra på detta tills kroppen börjar säga ifrån. Förhoppningsvis många år kvar tills dess.
Skulle det bli dags att lägga steroiderna på hyllan av hälsomässiga eller juridiska skäl så blir det att köra TRT livet ut.

Blev jävligt långt med fick nog med det mesta
Mvh
Senast redigerad av oceanw0lf 2015-06-14 kl. 04:37.
Citera
2015-06-14, 22:04
Medlem
Citat:
Det finns många faktorer till varför jag är där jag är idag gällande prepp.
Började min resa som en rookie med en 20mg dbol kur. Redan innan avslut så började jag planera min nästa kur vilket fick bli injekt.
Efterbliven som jag var så lät jag mig övertalas av en f.d kamrat som jag tyckte var jävligt grov på den tiden att hoppa på teston direkt och skita i PCT. Så blev det och jag körde 250mg e5d på obestämd tid.
Allteftersom tiden gick så började jag läsa mer och mer på flashback och upptäckte att saker ang. steroider inte alls stämde överens med min polares broscience snack. (komigen han visste ju aaaallt )

Så efter ett halvår på testo och mycket läsande så tog jag mig i kragen och bestämde mig för att kliva av.
Medans jag var uppe i min sista vial så upptäckte jag en knöl på vänster testikel, började googla och alla symptom stämde överens med testikelcancer. Blev nojig och gick till sjukan och efter mycket om och men så bestämde vi att operera 2 veckor senare.
Innan operation fick jag frysa in sperma för lagring, då det inte finns några garantier att jag kommer kunna skaffa barn i framtiden med bara en juvel i påsen.
Fick senare ett samtal där de sa att min sperma inte var befruktningsbar. Var ju fortfarande ON vid denna tidpunkt.

Så där satt jag med en pungkula mindre att återhämta min egenproduktion med och jag kommer förmodligen inte kunna skaffa barn i framtiden heller, då det är 50/50 med en fungerande pungkula. (Kan tillägga att det inte rörde sig om cancer när de senare gjorde vävnadsprover, det var tydligen bara en blåsa, och gällande barn så är det inget som stör mig ö.h.t skönt nog.)

Hade liksom ingenting att återhämta mig till. Min egenprod kommer aldrig att vara i närheten av vad den borde. Detta var något jag nämnde för läkaren, men någon TRT fanns inte på kartan då jag var för ung tydligen.
Därför drog jag slutsatsen att köra vidare, men jävligt försiktigt samt skynda långsamt.
Lågdos testo E/C mesta tiden och blasta med att höja dosen och slänga in andra prepp/orala 2ggr/år.
Ligger just nu på min karriärs högsta dos, 500mg testo E e5d + 50mg anadrol, då hajjar du att jag inte kör på några monsterdoser att tala om.

Har gjort regelbundna tester och allt ser bra ut, förutom lätt höjning utav blodtryck i början av anadrolvändan.

Jag försöker se det som att jag kurar 2-3 ggr per år. 200mg testo är vad läkarna skriver ut i USA för att ersätta egenproduktionen. Alltså ligger jag på nivåer som ska föreställa min naturliga produktion året runt med undantag när jag blastar.

Gällande framtiden har jag ingen aning om hur detta kommer sluta. Kommer alltid att sätta hälsan i första hand och som sagt skynda långsamt.
Är i mitt livs form, hyffsat rippad på 90.5kg i dagsläget utan skyhöga doser. Aldrig rört tren, deca, mast, osv heller.
Jag har tränat mycket kortare än vad man kan tro av min fysik att döma.
Är även yngre än vad du tror.

Jag kommer nog köra på detta tills kroppen börjar säga ifrån. Förhoppningsvis många år kvar tills dess.
Skulle det bli dags att lägga steroiderna på hyllan av hälsomässiga eller juridiska skäl så blir det att köra TRT livet ut.

Blev jävligt långt med fick nog med det mesta
Mvh

Tack för att du delar med dig!

Då förstår jag lite hur det blev som det blev.
Riktigt tur att det inte var cancer, men bittert att behöva operera bort en kula (men antar att det inte går att ta reda på hur det ligger till på något annat sätt?) Hur uppkom blåsan? Var det pga kurandet (någon bieffekt av att kulorna krympte?) eller slumpmässig timing?

Nyfiken, vad kan man räkna med för egenproduktion med en kula kort? Blir det hälften av tidigare eller aktiverar sig den kvarvarande kulan mer?

Riktigt bra att du håller koll på dina värden nu när du ligger på året runt. Blir extra viktigt då.

Ångrar du någonting?
Citera
2015-06-14, 22:14
Medlem
Då kan jag äntligen komma med glädjens besked!
Vaknade upp och kände mig relativt fräsch så drog av ett riktigt fint pass på gymmet. Då jag inte har kunnat träna på 6 dagar så blev det en liten utökad split. Fick bli Bröst, rygg och främre axlar.
Här blev jag extra nöjd då det dels såg riktigt bra ut i gymmet (bra separationer när pumpen kommer) och ett ynka rep ifrån ett PB i incline hantelpress, vilket är mer än godkänt när man stökar av ett pass med lite sjukdom i sig och relativt kolhydratsfattig kost de senaste 2 dagarna.

Blev även ett PB i en variant av bent over rows, kör den visserligen rätt sällan, men riktigt bra kontakt och en ökning med 2 reps.

Var rätt slut i kroppen när jag kom till axlarna, så där hände det tyvärr inga mirakel.

Idag tog även trenet från Pro Medica slut, knäckte därmed vialen från Solid Pharma och kör vidare med den. Lätt att sätta och samma färgnyans som Pro Medicas.
Nu använder jag därmed Solid Pharma för trenet och Bioniche Pharma för testot.
Får tacka Pro Medica för bra grejer, både testot och trenet har känts bra!

Vad kan man mer säga...
Semestern närmar sig med stormsteg, ska bli riktigt skönt att ta ledigt från jobb och kunna ta det lugnt och satsa lite extra på träningen, ser väldigt mycket fram emot denna sommar!
Både träningsmässigt och privat. Har en härligt planerad sommar med donnan min och det känns som det förhållandet bara blir bättre och bättre.

Ni som kurar och har tjej, har ni berättat att ni kurar? Om inte, hur håller ni det ifrån henne?
Vi bor inte tillsammans, så det är relativt enkelt att hålla sakerna gömda och vara lite snabb med sticken om man vet att hon ska komma över. Dock är det lite knepigare när man kör EoD istället för tex e5d.

En liten kort summering nu när jag har avverkat mina Pro Medica vialer, följande fördelar och nackdelar har dykt upp:

Fördelar:
Grymt tryck, extremt kåt, mer aggressiv och framåt, ser väldigt mycket bättre ut i spegeln, känsla att man behöver mindre sömn än vanligt, bra återhämtning. Helt enkelt allt man vill känna på kur.

Nackdelar:
Väldigt dålig sömn (men ändå relativt fräsch), svettiga nätter, lite krympta kulor, några små finnar som har dykt upp, kanske tappar lite mer hår än vanligt (använder dock propecia och rogaine sen många år tillbaka), ofta uttorkad (resultat av svettiga nätter), ett humör som ibland brinner av onödigt fort, lättare att bli sjuk? (vet ej om detta är kurrelaterat eller ej)
Citera
2015-06-14, 22:24
Medlem
Tjena!
Satt och läste lite i din tråd, bra journal måste jag säga, gillar hur du skriver
Vad tyckte du föresten om Bionche Teston? Samt kör du något cabaser/prami?
Mvh
Citera
2015-06-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daredevill
Tjena!
Satt och läste lite i din tråd, bra journal måste jag säga, gillar hur du skriver
Vad tyckte du föresten om Bionche Teston? Samt kör du något cabaser/prami?
Mvh

Tack så mycket! Alltid kul med lite feedback! Man ser på sidvisningarna att folk är inne och läser, men det är inte alltför många som kommenterar

Nu har jag bara satt 2 stick med Bioniche Pharma, men har inte upplevt någon dipp än (vilket i så fall borde ha kommit eller borde komma tämligen asap eftersom det är en sån snabb ester). Lätt att sticka (tyckte att den sved lite första gången, men tror jag var på onödigt grinigt humör den dagen och letade efter fel) och ingen pip att tala om vilket är kul speciellt då just testo p verkar kännas på en hel del personer och denna är doserad till 150mg/ml jämfört med Pro Medica som var 100mg/ml.

Bioniche Pharma är ett välkänt företag (bara att köra en google på det) men dessa är fakes från det märket. Köpte dessa lite på chansning då det inte fanns mer Pro Medica att tillgå, men en viss säljare på HB gick i god för dessa och sade just att det är fakes (går inte att göra en kontroll mot Bioniches hemsida) men att det är bra grejer.
Kartong, vial, färg, allt ser riktigt proffsigt ut.

Trist bara att det är en sån marknad att det ändå måste till att vissa gör fakes på HG företag för att öka avansen.

Detta är enbart min tredje kur, men det verkar vara ett litet lotteri och shoppar och märken kommer och går så man verkar aldrig riktigt kunna vara säker på om man får bra grejer eller inte.

Se tex på Bamse, tokhyllat i början och alla var mer än nöjda med oljorna osv (jag var en av dem). Nu verkar det märket ha gått helt åt helvete med nya ägare och en shop som aldrig öppnar. Skulle vara väldigt skeptisk till att lägga en order där idag.

Man får helt enkelt gå på lite rekommendationer samt ha lite flyt när det väl är dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in