Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-04, 16:07
  #1
Medlem
Quoters avatar
Såg att 'XeniaOnatopp' blivit avstängd. Vad har vederbörande hittat på för hyss som ledde till detta? På kort tid har skribenten seglat upp bland favoriterna i krim-delen så givetvis är jag lite Nicke Nyfiken.
Citera
2015-05-04, 18:36
  #2
Moderator
najass avatar
(FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!

1.07 alltså
Citera
2015-05-11, 20:52
  #3
Medlem
CarolSeavers avatar
Det kan inte stämma, för jag såg ett inlägg från hen (som synbarligen -- av oklar men säkert välförtjänt anledning -- seglat upp som trådstartarens favorit) tidigare idag!
Citera
2015-05-13, 08:10
  #4
Medlem
Terugflitss avatar
'XeniaOnatopp' är medlem igen, det var nog bara en veckas avstängning.
Men ingen notis om det i avdelningen avstängningar och bannlysningar.
Citera
2015-05-13, 16:18
  #5
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det kan inte stämma, för jag såg ett inlägg från hen (som synbarligen -- av oklar men säkert välförtjänt anledning -- seglat upp som trådstartarens favorit) tidigare idag!

Klart det stämmer. Att avstängningar upphör är ett rätt skralt argument för att en avstängning inte skulle stämma.

Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
'XeniaOnatopp' är medlem igen, det var nog bara en veckas avstängning.
Men ingen notis om det i avdelningen avstängningar och bannlysningar.

Som det står i länken ovan så utlyses vanligtvis inte 1.07.
Citera
2015-05-14, 20:31
  #6
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Klart det stämmer. Att avstängningar upphör är ett rätt skralt argument för att en avstängning inte skulle stämma. Som det står i länken ovan så utlyses vanligtvis inte 1.07.

Jag tror det är någon tvetydighet i formuleringen som gör att den kan misstolkas (som jag gjorde):

Citat:
3. Om du inte hittar orsaken i Avstängningar och bannlysningar så beror det på att kontot var ett trollkonto till en tidigare bannlyst användare. Om användaren inte är tillbaka efter den tid som har angetts i Avstängningar och bannlysningar beror detta på att användaren under sin avstängning har brutit mot regel 1.07

Sats ett tolkar jag, som att trollkonton till en permanent avstängd användare också stängs av permanent, utan att utlysas.

Sats två tolkar jag, som att det inte meddelas om en redan utlyst avstängning förlängs p.g.a. 1.07.

Jag kanske är knäpp, men att 1.07 generellt inte skulle utlysas kan jag inte alls läsa ut.
Citera
2015-05-16, 11:06
  #7
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Jag tror det är någon tvetydighet i formuleringen som gör att den kan misstolkas (som jag gjorde):



Sats ett tolkar jag, som att trollkonton till en permanent avstängd användare också stängs av permanent, utan att utlysas.

Sats två tolkar jag, som att det inte meddelas om en redan utlyst avstängning förlängs p.g.a. 1.07.

Jag kanske är knäpp, men att 1.07 generellt inte skulle utlysas kan jag inte alls läsa ut.

Nä, det är kanske inte helt klockrent formulerat. Dessutom är vi lite inkonsekventa och utlyser 1.07 ibland.

Vi håller dock på att diskutera det hela och förhoppningsvis blir det klarare framöver om vi kommer fram till nått.
Citera
2015-05-16, 20:13
  #8
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nä, det är kanske inte helt klockrent formulerat. Dessutom är vi lite inkonsekventa och utlyser 1.07 ibland.

Vi håller dock på att diskutera det hela och förhoppningsvis blir det klarare framöver om vi kommer fram till nått.
I det här fallet blev båda mina konton avstängda som trollkonton. Jag har förstått att en användare som missbrukar ett alternativt konto blir avstängd med motivering 1.07, medan det alternativa kontot (trollkontot) blir avstängt utan motivering. Jag har inte sett att någon blev avstängd med motivering 1.07 när mina konton stängdes av. Vilket konto var båda mina konton trollkonton till?
Citera
2015-05-17, 20:37
  #9
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I det här fallet blev båda mina konton avstängda som trollkonton. Jag har förstått att en användare som missbrukar ett alternativt konto blir avstängd med motivering 1.07, medan det alternativa kontot (trollkontot) blir avstängt utan motivering. Jag har inte sett att någon blev avstängd med motivering 1.07 när mina konton stängdes av. Vilket konto var båda mina konton trollkonton till?
Nja de konton som blev avstängda blev det för att de använts på ett sätt som bedömdes som missbruk och därmed brott mot 1.07.
Kontona blev alltså inte avstängda för att de använts under pågående avstängning av ett konto, vilket på "Flashbackspråk" kallas att man använder trollkonton.

Det normala förfarandet är att inte utlysa brott mot 1.07 även om det ibland slinker igenom en och annan i systemet.
Citera
2015-09-04, 18:36
  #10
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Är det fler kategorier som inte utlyses?
Eller är det alltid 1.07 om inget sägs?
Citera
2015-09-05, 05:53
  #11
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Eller är det alltid 1.07 om inget sägs?

Ja, det är 1.07 som gäller om det saknas en tråd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback