Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-05-22, 11:06
  #25
Medlem
Negativa resultat bevisar inget alls, alla hallon i en batch innehåller inte virus
Citera
2015-05-24, 16:28
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tragisk händelse. En orsaksteori kan vara att det är en "fas 3-kock" med otillräcklig utbildning som fixat efterrätten. Spekulation från min sida och extra tragiskt för den personen i så fall. Är det en anställd med ordentlig utbildning i mathantering är det tragiskt men man blir mer förbannad på personen än systemet.

Inte fasiken vet man väl som vanlig "Svensson" att frysta hallon skall kokas? Har i alla fall aldrig jag hört talas om. Ansvarig kostchef säger att dom har gått ut med direktiv om att frysta hallon alltid skall kokas men finns det direktiv ner på sån detaljnivå känns ju "Direktivhandboken" som metertjock och många anställda kan såklart inte ha koll på allt. Nä, jag skyller i första hand på distributören.
Jo det vet en normalt begåvad människa. Det krävs ganska mycket för att missa att frysta hallon som har importerats från diverse polackländer måste återkallas varje år.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback