Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-04, 14:25
  #1
Medlem
Tjena! Startar en ny tråd då alla är så gamla. Någon som vet hur det är med mjölkuddsberget och ormberget nuförtiden? Kan man ta sig in någonstans? Sen undrar jag om det finns andra ställen i Luleå som är värd att besöka, hört att Kallaxön ska vara ett bra ställe för UE. Har också hört att det ska finnas ett grymt ställe i Älvsbyn. Självklart forten i Boden också. Men finns det fler ställen i Luleå/Piteå/Boden- trakterna?
Citera
2015-05-07, 22:29
  #2
Medlem
Omberget (Hertsöberget egentligen) är ordentligt plomberat, alla ingångar är stängda och sen många år övergrävda med sten och jord.

Mjölkuddsberget är i privat ägo, så jag antar att ägaren blir ledsen om någon bryter sig in och sabbar deras fina svampodling.

De flesta forten i boden utom stabsfortet anläggning 8 är är till det yttre bevarade men plomberade så där är det inte så lätt att komma in heller.

Tyvärr så har mycket kul städats bort, rivts och stängts på senare år så det finns inte så mycket kvar tyvärr.
Citera
2015-05-09, 02:19
  #3
Medlem
Tack för ditt svar, men väldigt tråkigt att allt är plomberat.
Citera
2015-05-11, 19:39
  #4
Medlem
PrisonGuards avatar
Finns det några bra utkiksplatser? Klättring är inga problem. Tänker mig saker som master, vattensilos och dylikt.
Citera
2015-05-14, 16:09
  #5
Medlem
Verkligen ingen som vet något ställe som inte är plomberat??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback