Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-04, 11:01
  #1
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Har sedan några år ibland ekat som fan i telefonenerna jag har använt. Piper och liknande ibland med, olika konstiga ljud kan komma och gå, sprakar, piper och surrar. Samtal kan också brytas lite hur som helst. Men framför allt ekot, är väldigt kraftigt och framträdande ibland. så att jag kan höra mig själv. Har alltid blivit nervig av det. Byter regelbundet mobiltelefon och nr, använder alltid oregistrerade kontantkort som jag fyller på med kontanter så det inte är elektroniskt spårbart. Är jag bara paranoid eller kan det vara nåt? Har alltså haft detta till och från under några år nu, återkommande på många olika mobiltelefoner med olika nr. Använder inte smartphones. Aldrig gjort. Bara billiga old school-mobiler för typ 200, betalar kontant.
__________________
Senast redigerad av Lurvelpajsaren 2015-05-04 kl. 11:31.
Citera
2015-05-04, 11:22
  #2
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Har hänt några ggr med att jag blivit stannad av polisen och blivit muddrad, utan att jag haft nåt på mig såklart. Helt random, varit ute och promenerat betett mig helt normalt, klätt mig normalt.
Citera
2015-05-04, 11:34
  #3
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Har sedan några år ibland ekat som fan i telefonenerna jag har använt. Piper och liknande ibland med, olika konstiga ljud kan komma och gå, sprakar, piper och surrar. Samtal kan också brytas lite hur som helst. Men framför allt ekot, är väldigt kraftigt och framträdande ibland. så att jag kan höra mig själv. Har alltid blivit nervig av det. Byter regelbundet mobiltelefon och nr, använder alltid oregistrerade kontantkort som jag fyller på med kontanter så det inte är elektroniskt spårbart. Är jag bara paranoid eller kan det vara nåt? Har alltså haft detta till och från under några år nu, återkommande på många olika mobiltelefoner med olika nr. Använder inte smartphones. Aldrig gjort. Bara billiga old school-mobiler för typ 200, betalar kontant.
Nej, ekot och så vidare du hör har garanterat inget och göra med att du skulle vara avlyssnad. Dagens system är så smidiga så att du aldrig märker på telefon om du skulle vara avlyssnad.
Citera
2015-06-12, 12:24
  #4
Medlem
knarknazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Har hänt några ggr med att jag blivit stannad av polisen och blivit muddrad, utan att jag haft nåt på mig såklart. Helt random, varit ute och promenerat betett mig helt normalt, klätt mig normalt.

Testa att klä dig mer respektabelt, det tenderar att vara en gemensam faktor för att bli stannad av grisen. Och nej, är din telefon avlyssnad märker du inte av det. Avlyssningen sker inte på bandinspelare utan digitalt och skapar inga konstiga ljud i telefonen. Sluta noja.
Citera
2015-06-12, 16:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Nej, ekot och så vidare du hör har garanterat inget och göra med att du skulle vara avlyssnad. Dagens system är så smidiga så att du aldrig märker på telefon om du skulle vara avlyssnad.

you notice it on internet by dropping out in chats if you say something interesting and your phone going out of battery early or phone being warm when not in use (mic being used to send audio or video from camera) or phone or old computer being sluggish
Citera
2015-07-29, 12:27
  #6
Medlem
denfinastavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Bara billiga old school-mobiler för typ 200

kan ju vara en anledning.
Citera
2015-08-09, 16:59
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Har sedan några år ibland ekat som fan i telefonenerna jag har använt. Piper och liknande ibland med, olika konstiga ljud kan komma och gå, sprakar, piper och surrar. Samtal kan också brytas lite hur som helst. Men framför allt ekot, är väldigt kraftigt och framträdande ibland. så att jag kan höra mig själv. Har alltid blivit nervig av det. Byter regelbundet mobiltelefon och nr, använder alltid oregistrerade kontantkort som jag fyller på med kontanter så det inte är elektroniskt spårbart. Är jag bara paranoid eller kan det vara nåt? Har alltså haft detta till och från under några år nu, återkommande på många olika mobiltelefoner med olika nr. Använder inte smartphones. Aldrig gjort. Bara billiga old school-mobiler för typ 200, betalar kontant.
Det ekar i min vanliga telefon men inte konstiga nsa övervakar mig på grönland
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback